Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Winkels met kennis van zaken rond Almere??

Gebruikersavatar
RRon
Forum-lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 okt 2011 20:06

Gebruikersavatar RRon 14 okt 2011 20:02

Ik heb hier al aardig wat gelezen en heb mij elders voorgesteld!
Ik wil dus ook een racefiets kopen, heb laaaaaaaaaaaaaaaang gelden veel op de racefiets gezeten en wil dat nu weer gaan doen naarst het hardlopen, 1/2 marathons, Ik ga voorlopig geen wedstrijden fietsen maar gewoon recreatief rondtoeren, daarbij wil ik er ook mee naar mijn werk wat enkele reis 35 km is!

Heb op het internet al veel gelezen en gezien, ook heb ik hier in Almere al wat fietsen bekeken maar het assortiment is erg beperkt hier. Ik ben dus op zoek naar een winkel met een breed assortiment en een goede service, het liefst niet al te ver weg. iemand ideeën???

Morgen ga ik eens kijken bij De Vos in zwanenburg, omdat ze daar volgens hun site behoorlijk wat hebben staan, echter lees ik hier wat minder positieve reacties over de service van deze zaak!?

Mijn budget voor een complete fiets is ongeveer 1000/1200 euris en daar wil ik een fijne fiets voor met minimaal een 105 groep! Mag een overjarig model zijn, dat maakt mij niet uit.

Puur vanaf het internet wel wat ideetjes, maar ik wil ze zien voelen knuffelen etc, kijken of er 1 tussen zit die mij aanstaat en past!
Ideetjes zijn;
Pinarello FP1 met Tiagra (met 105 boven het buget, maar volgens mij goed frame wat later op te waarderen is)
Bianchi Nirone 7 met Ultegra
Senso Trentino special met Ultegra
Cannondale Caad 8 met 105

Dus wie weet een goede zaak in flevoland en nabije omstreken?

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 14 okt 2011 21:04

Ik zou het zoeken in de nabije omstreken, in Almere ken ik geen FM met een breed assortiment racefietsen. Zelf ga ik meestal naar m'n vaste FM in Bruchem (oa Sensa en Cannondale dealer), maar ook dichter in de buurt zoals in Zeist (EPBike), Bilthoven (Rijwielpaleis), Ouderkerk (de Haan) zijn prima winkels (van horen zeggen en eigen ervaring) te vinden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
RRon
Forum-lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 okt 2011 20:06

Gebruikersavatar RRon 14 okt 2011 23:15

Thanks, Rijwielpaleis ben ik geweest, maar ook beperkte keuze! Werd niet over de Giant gesproken maar eigenlijk alleen over de Cannondale en dan voornamelijk de Caad10 terwijl die toch echt boven het budget zat! Wel mooie winkel met personeel waarvan ik denk dat ze weten waarover ze het hebben! ;)

tony
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 16 nov 2005 20:19

tony 15 okt 2011 14:30

Wielersport Liersen Eemnes. Vakmensen en hele goeie service.
Cameraman/Editor/ HD Videoproducties.
Zannata Z45 Cyclocross

Sjors_s
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 okt 2011 12:59
Locatie: Almere

Sjors_s 16 okt 2011 13:15

Profile van der linde zit in het centrum bij de media markt, hier ben ik zelf ook geweest en het is redelijk groot en de mensen zijn aardig en helpen je
"Do not dwell in the past, do not dream of the future, concentrate the mind on the present moment." - Buddha

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 16 okt 2011 14:56

van der Linde is wel redelijk groot en ze willen je ook best helpen.

Maar mijn ervaring is dat ze niet zo heel veel weten van racefietsen. En de service is ook niet echt geweldig.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
RRon
Forum-lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 okt 2011 20:06

Gebruikersavatar RRon 16 okt 2011 20:10

Bij Vander linden ben ik geweest, wel aardig personeel dat de tijd voor je neemt maar beperkte keuze!

Fiets is gekocht, een Bianchie, grotendeels afgemonteerd met Ultegra !
Heb er al mooie schoentjes van rogelli en rode Look Keo's!! Komende week op pad voor broek ,shirt en handschoenen!

Afbeelding

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 16 okt 2011 21:19

Dat is een mooie fiets, zeker als ie ook nog binnen het budget past. Waar heb je 'm uiteindelijk aangeschaft, toch van der Linde?
Afbeelding

Pletsj
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2011 16:00

Pletsj 04 nov 2011 18:23

Bij Sportmaster in Soest. Veel kennis in huis. Keuze uit Bianchi, Focus en Merida.
Plus een goede werkplaats.

Gebruikersavatar
RRon
Forum-lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 okt 2011 20:06

Gebruikersavatar RRon 04 nov 2011 18:59

apexrider schreef:Dat is een mooie fiets, zeker als ie ook nog binnen het budget past. Waar heb je 'm uiteindelijk aangeschaft, toch van der Linde?

Sorry dat ik zo laat hierop reageer, helemaal over heen gelezen! Ben met een kennis die wel verstand van zaken heeft naar Zwanenburg gereden en heb hem daar gekocht, alleen de fiets inclusief pedalen. Verder heb ik alles inclusief kleding etc bij Vander Linden geweest. Ik ben daar ook met de fiets geweest omdat ik toch even de indruk had wat ver van het stuur af te zitten. Ze hebben bij Van der linden mij onder het genot van een heerlijk bakkie, helemaal opgemeten en daarna de fiets. Conclusie was dat het zadel 1 cm hoger mocht, dat hebben zij gedaan.
Ik heb daar nog een lange tijd staan kletsen en ook verteld waarom ik in Zwanenburg deze fiets heb gekocht. Van der Linden had immers geen Bianchi, maar werd mij direct verteld dat zij komend jaar wel Bianchi dealer zijn. Ik ben dan ook vast besloten om mijn fiets daar in onderhoud te houden, vind de service en openheid van de gesprekken erg fijn en ik weet dat ik in Zwanenburg geen service hoef te verwachten, die schuiven alleen maar fietsen door voor een aantrekkelijke prijs!! ;)

Heb er nu 138 km op gefietst en daar komen er morgen nog 60 bij, op en neer naar mijn werk, maar rij denk ik iets om zodat ik er in ieder geval in totaal 200 op heb staan. Fiets bevalt erg goed, alleen het stuurlint is erg gevoelig voor vuil!! :D

Plaats reactie