Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Waar komen ROSE-frames vandaan?

eelcoz

eelcoz 02 okt 2011 09:51

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 20 nov 2011 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 02 okt 2011 20:36

Toch veronderstel ik dat er veel meer Trek's, Pina's .... rondrijden dan Rose fietsen ;). Ze zijn niet vernieuwend, da's zeker...dat zal dan ook serieus schelen in prijs. Daardoor krijg je wel een degelijk product, dan niet meer experimenteel is met alle gevolgen vandien (frames zijn iets sterker, iets zwaarder dan ook).
De FM om de hoek en zijn collega's een hoek verder, hebben al genoeg met mijn marbels gespeeld ondertussen...vandaar de overstap naar online-shopping ;). De meeste onderhoudswerken/herstellingen moet je wel zelf kunnen oplossen , anders heb je inderdaad een probleem ;)
Die 'uitstraling', daar lig ik eigenlijk niet wakker van...daar zorg je zelf voor, door gas te geven onderweg ;)
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 02 okt 2011 22:41

Volledig met je eens Timper.
Behalve dat je zegt dat Rose frames zwaarder zijn. De carbon SL was dit jaar nog in een Fietstest de lichtse in zijn soort.Wat de volledige fiets betrof was de concurrentie meer dan 1 kg zwaarder!
Frame X-llite oro = 890 g X-lite = 920 g Wie doet veel beter?

Ga-zellef-fietsen
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 okt 2011 16:37

Ga-zellef-fietsen 03 okt 2011 09:22

Ik geloof best dat de meeste frames tegenwoordig in het Verre Oosten worden gemaakt en niet meer in Dieren of Heerenveen. Ik vroeg me meer af hoe het zit met doorontwikkeling van frames.

Concreet twijfel ik tussen een ROSE PRO-RS en een C' dale CAAD10, beide met Ultegra. De ROSE is dan een stuk goedkoper (1549 tegen 1799) en dan heb je er ook nog betere wielen in. Prijsverschil vindt mijn vriendin ook wel leuk ..

De FM op de hoek, een mooie zaak met deskundig en betrouwbaar personeel, zegt dat de CAAD heel erg doorontwikkeld is en ik daar een beter frame aan heb dan aan eentje van ROSE, Canyon, etc. Dit wil ik best geloven, maar mijn vraag is dan of ik dat ga merken. De FM zegt dat je dit vooral bij 'zware omstandigheden', bv. snelle afdalingen, slechte wegen, kunt voelen.

Maar FM op de hoek is natuurlijk niet helemaal onafhankelijk, en prijst uiteraard zijn eigen spullen aan. Fair enough, natuurlijk. Ik zie ook de voordelen van een FM op de hoek en de nadelen van ROSE (verder weg). Hoewel, sleutelen doe ik over het algemeen zellef, behalve de wielen.

Kortom, wat is wijsheid, kiezen voor een duurder doorontwikkeld frame met goedkopere onderdelen, of kiezen voor een trendvolger met een lagere prijs?

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 03 okt 2011 09:27

Scott Addict, Foil, Cervelo met de R en de S, en er zijn er wel meer die nog lichter zijn dan de Rose, maar als totaal plaatje kun je voor minder geld een hele goede afgemonteerde fiets krijgen bij Rose. Ik denk dat wanneer ze een protour ploeg zouden sponsoren dat dan ook de uitstraling geen issue meer zal zijn, maar dat de prijzen dan ook evenredig een stuk zullen stijgen.
Wanneer je geen probleem hebt met het feit dat Bocholz niet dicht bij de deur is en genoeg hebt van de adviesverkoopprijzen die de FM's vaak hanteren, dan kun je daar een mooie fiets scoren.
Het feit dat ze nu van naam veranderd zijn, van Red Bull naar Rose, vind ik geen vooruitgang en doet een merk ook geen goed, maar dat is mijn mening.

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 03 okt 2011 09:31

Wees gerust, die Rose is superstijf en zal niet zwabberen bergaf. Mijn veel duurdere Trek madone was een ramp op dat gebied (met beide vaak de ventoux afgedaald en ardennencyclo's gedaan).
De FM spreekt uiteraard (da's zijn goed recht) voor zijn eigen winkel. Comfort vind ik persoonlijk overroepen, dat haal je vooral uit de banden/bandenspanning.

Cannondale is uiteraard ook een topmerk en zal ook heel goed zijn, maar je betaalt meer voor minder he ;)
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 03 okt 2011 11:33

Rose maakt goede fietsen en bestelde in het verleden veel bij (of samen) met canyon en dat zag je duidelijk terug in de gebruikte technieken.
Rose laat in ieder geval het carbon uit china komen (net zoals bijna iedere fabrikant) en zal dan via taiwan? (doet bijv. Scott ook) laten transporteren (waarschijnlijk voor kwaliteitscontrole).
Met de producten van Rose is helemaal niets mis al is het wel een trendvolger en moet je het mooi vinden (ik dus niet maar over smaak valt niet te twisten)
En wat betreft de gewichten: in hun prijscategorie levert Rose steeds een licht frame, er zin lichtere/betere/mooiere frames maar daar hangt wel een heel ander prijskaartje aan.

SandervdV
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 10 aug 2011 13:21

SandervdV 03 okt 2011 14:06

Jongens, vergeet niet dat de zogenaamde 'dure' merken onder andere duurder zijn vanwege het feit dat bv. de R&D bij hen op een hoger niveau ligt. Denk bijvoorbeeld aan verbeteringen aanbrengen in legeringen, geometrie, techniek, dat zal betaald moeten worden door de klant uiteindelijk. Rose is dan geen slechte fiets, maar vergeleken met een Specialized of Cannondale, om 2 'mainstream' merken te noemen, zal het qua vernieuwing enigszins achterlopen. Vergeet daarnaast ook niet de vernieuwingen die plaatsvinden onder patenten, deze zullen door de merken die zelf niet of weinig aan R&D doen niet worden toegepast.
Trouwens, ik weet dat Specialized zijn frames niet in het verre oosten laat maken. Juist vanwege het argument dat ze daar goed zijn in het doen wat er gezegd wordt, maar zelf niet nadenken bij wat ze doen en de know-how niet hebben daarvoor wat niet ten goede komt aan de betrouwbaarheid van het produktie proces.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 03 okt 2011 14:22

SandervdV schreef:edit
Trouwens, ik weet dat Specialized zijn frames niet in het verre oosten laat maken. Juist vanwege het argument dat ze daar goed zijn in het doen wat er gezegd wordt, maar zelf niet nadenken bij wat ze doen en de know-how niet hebben daarvoor wat niet ten goede komt aan de betrouwbaarheid van het produktie proces.
Wat een onzin. Ik vraag me dan af van wie je dit hebt.
Even eenvoudig zoeken op de Specialized website geeft het volgende:
Location of frame manufacturing.
Published 01/13/2002 09:07 AM | Updated 01/12/2011 02:54 PM
Q: Where are Specialized frames made?

A: Our bikes are produced mainly in Taiwan and China. The bikes are manufactured and partially assembled before they are boxed up and shipped to us. We then ship the bikes to our dealers where they are full assembled and adjusted.

We ensure that the factories that manufacture our frames meet very strict quality and fair labor practice standards to ensure that every bike that carries the Specialized name is the best quality available.

I understand your concern with country of origin, and we are proud of the quality of our bikes. While they are not produced individually by American hands, the engineering, design and research for each individual bike design is carried out here in out Morgan Hill, CA headquarters.

*If you are unable to find the answer to your question or would like further clarification, fill free to click on the "Contact A Customer Service Rep" tab above. You can also speak with any of our customer service representatives by phone at 877-808-8154. They are available Mon-Fri 7 am - 6 pm Mountain Standard Time.

Thanks for choosing Specialized!

I hope this answers your question. We never want to hide where our bikes come from. There is no shame in overseas manufacturing, so long as it is carried out without sacrificing quality and human rights

Bron: http://www.specialized.com/be/nl/bc/sbcfaq.jsp" onclick="window.open(this.href);return false; (en dan "china" intikken in het zoekveld.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 okt 2011 15:04

En zoveel R&D zit niet in de meeste dure merk fietsen, het geld wordt vooral uitgegeven aan sponsoring en design.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie