Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Voordelen personal trainer

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 okt 2011 18:54

hildefuego schreef:@thomwittendorp

Weet je al of je hart volgroeid is?
Waar heb je 't over? Je hart blijft je hele leven zich veranderen en aanpassen. Enige waar jonge renners mee op moeten passen is de algehele belasting, als je op jonge leeftijd altijd te veel van jezelf vraagt dan groei je minder hard, en daarnaast moet er opgepast worden met krachttraining. Bijv pezen en gewrichten zijn kwetsbaar bij iemand die nog aan 't groeien is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 03 okt 2011 19:12

Wat bij mij wel helpt is iemand anders die voor mij een trainingsschema maakt. Ik heb ook een tijdje zelf trainingsschema's gemaakt maar heb dan toch eerder de neiging trainingen over te slaan. Toch een beetje stok achter de deur, gek he :geek: . Daarnaast wel lekker als je op iemand kan terugvallen met meer kennis en kunde, ook bij blessures etc.
What makes the boat go faster?

perrush
Forum-lid
Berichten: 404
Lid geworden op: 21 nov 2007 21:22

perrush 03 okt 2011 19:48

liviolivius schreef:Wat bij mij wel helpt is iemand anders die voor mij een trainingsschema maakt. Ik heb ook een tijdje zelf trainingsschema's gemaakt maar heb dan toch eerder de neiging trainingen over te slaan. Toch een beetje stok achter de deur, gek he :geek: . Daarnaast wel lekker als je op iemand kan terugvallen met meer kennis en kunde, ook bij blessures etc.
foei ... een beetje van het luie type :lol:

eigenlijk ken je als renner best zoveel mogelijk zelf over trainingsleer. Alleen jij weet hoe je je voelt op training / in de koers en weet dan ook het beste wat en hoe te trainen of wanneer een stapje terug te doen. Enkel de technieken om iets te trainen kunnen je leren van iemand anders. Maar trappen ga je toch zelf moeten doen.
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;

hildefuego
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 jun 2011 18:51

hildefuego 03 okt 2011 21:49

amclassic-fan schreef:
hildefuego schreef:@thomwittendorp

Weet je al of je hart volgroeid is?
Waar heb je 't over? Je hart blijft je hele leven zich veranderen en aanpassen. Enige waar jonge renners mee op moeten passen is de algehele belasting, als je op jonge leeftijd altijd te veel van jezelf vraagt dan groei je minder hard, en daarnaast moet er opgepast worden met krachttraining. Bijv pezen en gewrichten zijn kwetsbaar bij iemand die nog aan 't groeien is.
Als je hart nog niet volgroeid is zijn linker- en rechterkant van je hart nog evengroot. De cardioloog zei tegen mij dat ik daardoor beter maar even kon wachten met trainen op hartslag totdat mijn hart wel volgroeid is. Dus dat de linkerkamer groter is dan de rechterkamer.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 okt 2011 22:09

Je linker kamer is voor je geboorte al groter dan je rechterkamer... Je hart past zich gewoon aan de prikkels die het krijgt. Ga je veel duurtrainingen doen, dan wordt je rechterkamer groter.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 05 okt 2011 19:33

thomwittendorp schreef:Ga deze winter voornamelijk veel in de sportschool door brengen, met crossen heb ik totaal niets. Komt misschien ook doordat ik het op een nogal slechte mountainbike deed en geen geld heb om een cyclocrosser of nieuwe moutainbike te kopen.
Baan trainingen heb ik nog nooit gedaan, ik wil het eigenlijk wel proberen, alleen de dichtstbijzijnde wielerbaan is in Apeldoorn. En om daar nou elke week heen te rijden om te trainen wordt ook te gek, en mijn ouders krijg ik ook niet zo ver.

Verder ga ik ook veel duurtrainingen op de weg doen zodat ik voor de junioren volgend seizoen een goede basis heb wat dat betreft.
ik vraag het omdat crossen en op de baan rijden zo lekker is voor je stuurkunst en zekerheid
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 06 okt 2011 11:43

Rose, dat crossen en op de baan rijden goed is voor mijn stuurkunst en zekerheid proberen wel meer mensen mij bij te brengen, maar ik heb niet het idee dat het crossen (op een mountainbike) mij een beter stuurkunst heeft opgeleverd. Daarom ook mijn keuze om het niet weer te doen.

Het kan heel goed zijn dat jij, en anderen, een hele andere ervaring hebben wat dat betreft, maar ja ik niet dus waarom het dan nog doen.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

perrush
Forum-lid
Berichten: 404
Lid geworden op: 21 nov 2007 21:22

perrush 06 okt 2011 12:13

thomwittendorp schreef:Rose, dat crossen en op de baan rijden goed is voor mijn stuurkunst en zekerheid proberen wel meer mensen mij bij te brengen, maar ik heb niet het idee dat het crossen (op een mountainbike) mij een beter stuurkunst heeft opgeleverd. Daarom ook mijn keuze om het niet weer te doen.

Het kan heel goed zijn dat jij, en anderen, een hele andere ervaring hebben wat dat betreft, maar ja ik niet dus waarom het dan nog doen.

toch een beetje eigenwijs he :) Als je met een mtb of crossfiets regelmatig het bos in trekt (niet die lange rechte stukken) zal je zeker evenwichtsgevoel krijgen. Wordt nog versterkt door op de limiet te rijden. Dan kan je regelmatig eens tegen de grond gaan (en dus je limieten leren kennen) zonder al te veel erg.
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 07 okt 2011 15:28

amclassic-fan schreef:Je linker kamer is voor je geboorte al groter dan je rechterkamer... Je hart past zich gewoon aan de prikkels die het krijgt. Ga je veel duurtrainingen doen, dan wordt je rechterkamer groter.
Je linker- en rechter hartkamer zijn godzijdank even groot, alleen de wand van de linker is dikker dan die van de rechter ;)


BTW Thom, als je koersen van 3 uur wilt rijden zul je toch echt wel wat lange duurtrainingen moeten doen, en om dat in de sportschool te doen is bijna onmogelijk. Dus lekker crossen in de bossen! (of op de weg)

In dit topic vind je bergen literatuur over training! Begin met de Fiets Trainingsplanner uit 2000 door te lezen, daarin staan de principes van trainingsleer hartstikke duidelijk uitgelegd.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

macho_pino
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 jul 2008 21:24

macho_pino 08 okt 2011 12:33

Van crossen krijg je zeker een betere stuurvaardigheid. Ik dacht dat mijn stuurkunsten wel goed waren, maar de eerste crosstraining lag ik 6x op de grond.
Aangezien je bij emmen rijdt woon je daar vast ook in de buurt. Dan zou je kunnen trainen bij de kibbelkoele (sleen), dat is niet echt een moeilijk rondje.
http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1237491075" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.twitter.com/leoni_padding" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 08 okt 2011 13:12

Ja en op de baan is sturen de enige oplossing als er wat gebeurt.
Ik heb door te crossen meer geleerd mijn lichaam te gebruiken, kijken in de bocht, doortrappen in bochten, niet remmen etc. En als ik viel was het in de blubber en lag ik in een deuk. Crossen is leuk, het is spelen. Ik reed daarna veel zekerder rond.
Maar ja, de ts is uniek begrijp ik al, lastig hoor, moet je het wiel opnieuw uitvinden...
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 08 okt 2011 13:13

overigens is crossen niet op een mountainbike, dat heet mountainbiken, crossen gebeurt op een veldfiets
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Plaats reactie