Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

fiestbril op sterke of overbril?

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 23 sep 2011 12:22

Nachtlenzen zijn ook een goede optie
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 23 sep 2011 17:42

Als je het durft: flink sparen en dan je ogen laten laseren. Is mij zeer goed bevallen. En: hoe jonger je er aan begint (mits je nu minsten 21 bent) des te langer heb je er profijt van.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

hm2694
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jun 2007 09:38
Locatie: Westland

hm2694 23 sep 2011 19:42

Ik heb sinds dinsdag geen last meer van brillen, lenzen enz. Ik heb mijn ogen laten laseren idd een beetje sparen en dan laseren. Ik heb er geen spijt van. Maar dat terzijde.

Een bril op sterkte ja, een overzet bril van polaroid en lenzen, alles geprobeerd behalve een sportbril op sterkte ivm de prijs.

Een gewone bril op sterkte is goedkoop maar mist de functie van een sportbril, lenzen met een norrmale sportbril was voor mij een beste optie.

Een overzet bril, dus over je normale bril is leuk maar nadelen genoeg, te donker, dubbele pootjes bij je oren en is net een lasbril.

Ik denk dat het voor ieder een lastige keuzie is, nachtlenzen is ook een optie.

Ik heb nu 2x gefietst nadat mijn ogen zijn gelaserd met mijn sportbril, Super. Maar kost een paar centen maar dan heb je wat.

Kies wat je makkelijk vind en binnen je budget. er zijn vele mogelijkheden. maar voor iedereen is de keuze verschillend. Succes
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

dooku
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 apr 2008 16:13

dooku 26 sep 2011 18:41

Alternatief voor de dure sportbrillen op sterkte:
Zoek een bril uit met een montuur wat bruikbaar is tijdens het fietsen voor maar een paar tientjes.
Let op, het moet een montuur zijn waar andere glazen in geplaatst kunnen worden(schroefje in rand om het glas).
Ik heb er een van Polaroid gekocht, het montuur moet ook niet te veel gekromd zijn.
Daarna een paar hoogcontrast bruine glazen van Essilor met alles erop en eraan, dus extra dun, anti reflectie coating en anti kraslaag laten monteren.
Dit alles kostte mij 160 euro.

hm2694
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jun 2007 09:38
Locatie: Westland

hm2694 26 sep 2011 18:50

nog een dure hobby volgens mij kan je beter een sportbril op sterkte nemen voor die paar tientjes meer!!!!

Maar goed ik heb er geen last meer van. Sportbril en geen lenzen of bril meer.

Het blijft lastig
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

Gebruikersavatar
jan-willem84
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 aug 2011 10:43

Gebruikersavatar jan-willem84 27 sep 2011 12:51

Ik gebruik een Polaroid overbril. Eigen bril op en Polaroid er overheen. Lekker fietsen. Ding kostte iets van €15,- volgens mij...

Helen
Forum-lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 11 sep 2011 18:28
Locatie: Amsterdam

Helen 03 okt 2011 11:49

De kogel is door de kerk, het is een BBB met inzetbril geworden. Volgens de handleiding bij de bril is die geschikt voor glazen tot + of - 6 maar in individuele gevallan kan het bereik groter zijn. Zoals bij de meeste brillen is het montuur echter vele malen goedkoper dan de glazen. Met mijn sterkte (-5,5 / -6,25 met -1,5 cylinder) komen de glazen op € 130 per stuk. Verzekeraar betaalt daar een groot deel van, maar voor de komende 3 jaar is is het verzekeringspotje wel leeg.
De glazen zijn nog niet binnen, dus ik heb er nog geen ervaringen mee.

samiran
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 13 aug 2011 14:00

samiran 03 okt 2011 20:08

Ik heb 2 Tofosi brillen op sterkte geslepen. Een zonnebril en een met transparante glazen. Totale kosten € 180 per bril. Voordien had ik een Rudy Project met inzetbril. Nadelen zijn al gemeld.
Duurt wel lang voordat je je bril krijgt. Gegevens gaan dacht ik helemaal naar de VS en het duurde meer dan een maand voordat ik hem had.

Plaats reactie