Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Toch mooi van Speciialized

prjz
Forum-lid
Berichten: 1505
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 15 sep 2011 12:33

Ik ontdekte enige tijd terug een barstje in de lak bij mijn bracket van mijn S-Works SL2, gekocht in januari 2009.
Toch maar eens bij Plieger Sport langs gegaan. Daar hebben ze foto's gemaakt en opgestuurd naar de importeur.
Conclusie: Ik krijg een nieuw frame; nog een SL3 ook.
Kijk, dat is nog eens garantie.
prj

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27550
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 sep 2011 12:34

Mijn 3e (!!) gescheurde Toupé zadel wilde niet vervangen, de honden!

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 15 sep 2011 13:01

Dit is "gewoon" garantie. Niks moois aan
ooit allemaal op een Scalpel

bosna
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 06 okt 2008 15:44

bosna 15 sep 2011 21:19

ik heb ook een scheurtje, maar dan aan het balhoofd.
ik krijg geen nieuwe fiets.

kan je eventueel eens een foto laten zien van de scheur?

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 15 sep 2011 21:38

Heeft gewoon te maken met de moeite die de dealer er in wil steken..... Scheur is gewoon garantie, zeker in zo'n peperduur frame. M.a.w. wil de dealer er geen tijd in steken of is ie te klein voor het "grote" Specialized......

prjz
Forum-lid
Berichten: 1505
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 16 sep 2011 17:07

bosna schreef:ik heb ook een scheurtje, maar dan aan het balhoofd.
ik krijg geen nieuwe fiets.

kan je eventueel eens een foto laten zien van de scheur?
Wil ik wel proberen, maar ik heb moeite met het uploaden.
Overigens ik stond er zelf van te kijken dat het zo makkelijk ging, want volgens de dealer was het een paintcrack (barst in de lak). Maar Specialized gaf binnen een week antwoord.
prj

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 16 sep 2011 21:05

want volgens de dealer was het een paintcrack (barst in de lak)
lol...... wat een sukkel,
Zie je het voor je.
Autodealer: "meneer u heeft dan wel een witte mercedes van 80 k gekocht maar garantie op de scheur in de lak van uw spatbord kunnen we niet geven, het is namelijk metaal en nogal buigzaam en aangezien wij niet zo goed kunnen spuiten zult u er maar mee moeten leven"

Gebruikersavatar
Sauvi
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 30 jan 2014 11:07
Locatie: Midi-Pyrénées France

Gebruikersavatar Sauvi 11 feb 2014 08:52

prjz schreef:Ik ontdekte enige tijd terug een barstje in de lak bij mijn bracket van mijn S-Works SL2, gekocht in januari 2009.
Toch maar eens bij Plieger Sport langs gegaan. Daar hebben ze foto's gemaakt en opgestuurd naar de importeur.
Conclusie: Ik krijg een nieuw frame; nog een SL3 ook.
Kijk, dat is nog eens garantie.
Verschillen in constructeurs bestaan blijkbaar...tussen een barst en een gebroken derailleurpad die dan ook nog het frame naar de filistijnen helpt,in mijn geval geen garantie enkel tegemoetkoming op nieuw frame.Inmiddels overgestapt naar Spesialized.

Trek 5.9 Madone TCT carbon...waar naar het schijnt ze mee gestopt zijn,wegens probleemframes,nu is het OVL
Afbeelding


Afbeelding

bandiet
Forum-lid
Berichten: 532
Lid geworden op: 17 feb 2010 12:08

bandiet 11 feb 2014 12:27

@Sauvi dit had ik echt niet geaccepteerd. Ik zou net zo lang vechten tot ik garantie of enige vorm van compensatie zou krijgen. Als het niet via de dealer is dan wel via Trek zelf. Ik ken vergelijkbare situaties waar gewoon het frame onder garantie gevallen was (niet bij Trek overigens). Ik rij zelf ook op een Trek Madone.

Groeten, Diederik

Gebruikersavatar
Sauvi
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 30 jan 2014 11:07
Locatie: Midi-Pyrénées France

Gebruikersavatar Sauvi 11 feb 2014 13:02

bandiet schreef:@Sauvi dit had ik echt niet geaccepteerd. Ik zou net zo lang vechten tot ik garantie of enige vorm van compensatie zou krijgen. Als het niet via de dealer is dan wel via Trek zelf. Ik ken vergelijkbare situaties waar gewoon het frame onder garantie gevallen was (niet bij Trek overigens). Ik rij zelf ook op een Trek Madone.

Groeten, Diederik
Tja, een fiets die amper km heeft , een Di2 system dat door een B Trekdealer geïnstalleerd is, kostprijs fiets 5200 euro. Trek Benelux no garanti...wegens chain suction...deze twee woordjes gebruiken ze graag ;) een prima onderhouden en afgestelde aandrijving..ik lees veel dat het van de dealer afhangt. Woon sinds enkele maanden in de Midi-Pyrénées..een ver van mijn bed verhaaltje dan zeker. Ik prijs mij gelukkig dit niet in een afdaling hier te hebben voorgehad. Nu oke,het vertrouwen in Trek heeft een zware deuk gehad,eerlijk..ik wou ook niet ingaan op hun voorstel op te leggen voor een nieuw frame.En ook,je kan idd beter met je dealer onderhandelen,gezien Trek dep garantie zacht uitgedrukt vrij arrogant overkomt. In een mail naar hun heb ik de definitie gevraagd van "chain suction"..tot heden geen antwoord.
Groeten,Willy

Plaats reactie