Ik ontdekte enige tijd terug een barstje in de lak bij mijn bracket van mijn S-Works SL2, gekocht in januari 2009.
Toch maar eens bij Plieger Sport langs gegaan. Daar hebben ze foto's gemaakt en opgestuurd naar de importeur.
Conclusie: Ik krijg een nieuw frame; nog een SL3 ook.
Kijk, dat is nog eens garantie.
Toch mooi van Speciialized
Mijn 3e (!!) gescheurde Toupé zadel wilde niet vervangen, de honden!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Heeft gewoon te maken met de moeite die de dealer er in wil steken..... Scheur is gewoon garantie, zeker in zo'n peperduur frame. M.a.w. wil de dealer er geen tijd in steken of is ie te klein voor het "grote" Specialized......
Wil ik wel proberen, maar ik heb moeite met het uploaden.bosna schreef:ik heb ook een scheurtje, maar dan aan het balhoofd.
ik krijg geen nieuwe fiets.
kan je eventueel eens een foto laten zien van de scheur?
Overigens ik stond er zelf van te kijken dat het zo makkelijk ging, want volgens de dealer was het een paintcrack (barst in de lak). Maar Specialized gaf binnen een week antwoord.
prj
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
lol...... wat een sukkel,want volgens de dealer was het een paintcrack (barst in de lak)
Zie je het voor je.
Autodealer: "meneer u heeft dan wel een witte mercedes van 80 k gekocht maar garantie op de scheur in de lak van uw spatbord kunnen we niet geven, het is namelijk metaal en nogal buigzaam en aangezien wij niet zo goed kunnen spuiten zult u er maar mee moeten leven"
Verschillen in constructeurs bestaan blijkbaar...tussen een barst en een gebroken derailleurpad die dan ook nog het frame naar de filistijnen helpt,in mijn geval geen garantie enkel tegemoetkoming op nieuw frame.Inmiddels overgestapt naar Spesialized.prjz schreef:Ik ontdekte enige tijd terug een barstje in de lak bij mijn bracket van mijn S-Works SL2, gekocht in januari 2009.
Toch maar eens bij Plieger Sport langs gegaan. Daar hebben ze foto's gemaakt en opgestuurd naar de importeur.
Conclusie: Ik krijg een nieuw frame; nog een SL3 ook.
Kijk, dat is nog eens garantie.
Trek 5.9 Madone TCT carbon...waar naar het schijnt ze mee gestopt zijn,wegens probleemframes,nu is het OVL
@Sauvi dit had ik echt niet geaccepteerd. Ik zou net zo lang vechten tot ik garantie of enige vorm van compensatie zou krijgen. Als het niet via de dealer is dan wel via Trek zelf. Ik ken vergelijkbare situaties waar gewoon het frame onder garantie gevallen was (niet bij Trek overigens). Ik rij zelf ook op een Trek Madone.
Groeten, Diederik
Groeten, Diederik
Tja, een fiets die amper km heeft , een Di2 system dat door een B Trekdealer geïnstalleerd is, kostprijs fiets 5200 euro. Trek Benelux no garanti...wegens chain suction...deze twee woordjes gebruiken ze graag een prima onderhouden en afgestelde aandrijving..ik lees veel dat het van de dealer afhangt. Woon sinds enkele maanden in de Midi-Pyrénées..een ver van mijn bed verhaaltje dan zeker. Ik prijs mij gelukkig dit niet in een afdaling hier te hebben voorgehad. Nu oke,het vertrouwen in Trek heeft een zware deuk gehad,eerlijk..ik wou ook niet ingaan op hun voorstel op te leggen voor een nieuw frame.En ook,je kan idd beter met je dealer onderhandelen,gezien Trek dep garantie zacht uitgedrukt vrij arrogant overkomt. In een mail naar hun heb ik de definitie gevraagd van "chain suction"..tot heden geen antwoord.bandiet schreef:@Sauvi dit had ik echt niet geaccepteerd. Ik zou net zo lang vechten tot ik garantie of enige vorm van compensatie zou krijgen. Als het niet via de dealer is dan wel via Trek zelf. Ik ken vergelijkbare situaties waar gewoon het frame onder garantie gevallen was (niet bij Trek overigens). Ik rij zelf ook op een Trek Madone.
Groeten, Diederik
Groeten,Willy