Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fietsverlichting

beaker
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 jan 2010 22:55

beaker 14 sep 2011 18:49

Ik wil weer in het donker gaan trainen komende tijd. Wie heeft ervaring met goede verlichting die ook geen baterijen vreet, en goed licht geeft. (zie geen zak in het donker). Heb nu een lampje van specialized is echter wel aan vervanging toe.

-eric-
Forum-lid
Berichten: 523
Lid geworden op: 10 sep 2009 00:47
Locatie: Kop van Drenthe

-eric- 14 sep 2011 19:37

Ik heb onlangs deze lamp laten komen: http://www.dealextreme.com/p/flood-to-t ... -aaa-26800" onclick="window.open(this.href);return false;

Onder het mom, veel geld uit geven kan altijd nog.... Qua prijs/kwaliteit is het denk ik niet te evenaren, een bak licht! Nog niet in het stikkedonker op onbekend terrein gefietst, maar mijn eerste indruk is erg positief. Lampje zit ook wel redelijk in elkaar, al denk ik niet dat het 10 jaar meegaat. De montage op het stuur is top!
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 14 sep 2011 22:06

tsja...

voor 13 dollar mag ie om mij na 2 jaar wel ermee ophouden... hoeveel was je kwijt voor verzenden dan via dealextreme?

lampje ziet er op het eerste oog wel goed uit, boel licht ook.
Afbeelding

Gebruikersavatar
henpaden
Forum-lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 02 mar 2010 03:15
Locatie: Breda
Contact

Gebruikersavatar henpaden 14 sep 2011 22:53

Tegenwoordig hoef je geen fortuin meer uit te geven aan 'n voorlichtje van een bekend merk sinds de komst van de hoog vermogen ledjes.
Zelf heb ik voor vier euro een aluminium exemplaar gekocht bij van Cranenbroek in Schijndel waar vier AAA batterijtjes in gaan en die 's nachts 20 meter voor mij uit voldoende licht geeft om goed te kunnen zien gedurende zo'n 80 km.
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

-eric-
Forum-lid
Berichten: 523
Lid geworden op: 10 sep 2009 00:47
Locatie: Kop van Drenthe

-eric- 15 sep 2011 10:09

jeroenkuiper schreef:tsja...

voor 13 dollar mag ie om mij na 2 jaar wel ermee ophouden... hoeveel was je kwijt voor verzenden dan via dealextreme?

lampje ziet er op het eerste oog wel goed uit, boel licht ook.
De prijs die je ziet is incl. verzenden. Gisteravond nog een ritje gemaakt. Je kunt lekker doorkachelen, wel wordt na een uur of drie het licht minder... Maar met 3 AAA is dat niet zo vreemd.
henpaden schreef:Tegenwoordig hoef je geen fortuin meer uit te geven aan 'n voorlichtje van een bekend merk sinds de komst van de hoog vermogen ledjes.
Zelf heb ik voor vier euro een aluminium exemplaar gekocht bij van Cranenbroek in Schijndel waar vier AAA batterijtjes in gaan en die 's nachts 20 meter voor mij uit voldoende licht geeft om goed te kunnen zien gedurende zo'n 80 km.
Ik heb ook met ledjes gefietst, om zichtbaar te zijn perfect, maar ik kon geen lampjes vinden die een bundel licht gaven, het was allemaal een beetje verstrooid zeg maar. Inderdaad de eerste 20 meter perfect, maar om wat verder te komen waren ze niet geschikt Ik moet zeggen dat ik niet bij lampen gekeken heb van 40 euro of meer...
Wat ik ook op veel goedkopere lampen tegen heb is de brakke constructie. Mijn laatste 'echte' lamp was een oplaadbare halogeen cateye, maar de lamp was op lange termijn niet bestand tegen het gerammel op een racestuur....

Ik denk dat ik nog even ga kijken voor een klein lampje op mijn helm. Dan heb ik ook fatsoenlijk licht op mijn tellertje, even een bord of paddestoel lezen en een backup..
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

Carrinthe
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 13 jun 2011 16:36

Carrinthe 15 sep 2011 15:18

Ik heb eerst de Sigma powerled black gekocht, die voldeed voor op de weg maar gezien de prijs viel die me tegen. Deze is terug gegaan naar de winkel. Ik heb nu de Magicshine MJ-808 voor ongeveer 55,- euro gekocht en het is een beest. Ontwerp en prestaties zijn gelijk aan de Lupine Tesla die meer dan 300,- kost. Voor een idee hoeveel licht je krijgt voor dat geld <klik> en dit is niet overdreven, in z'n lage stand geeft ie meer licht en vooral meer flood dan de Sigma Powerled black. In z'n hoge stand is het ongelofelijk wat een licht er van het lampje afkomt.
Laatst gewijzigd door Carrinthe op 15 sep 2011 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Giant TCR 0 (2011) + Shimano WH-RS80-C50

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 sep 2011 15:20

Ontwerp en prestaties zijn gelijk :lol:
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Carrinthe
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 13 jun 2011 16:36

Carrinthe 15 sep 2011 15:27

amclassic-fan schreef:Ontwerp en prestaties zijn gelijk :lol:
Inderdaad, Magicshine vs. Tesla. Ik mag hopen dat Lupine gezien het prijsverschil kwalitatief beter is. Voorlasnog heb ik voor een prikkie een enorme bak licht.
Giant TCR 0 (2011) + Shimano WH-RS80-C50

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 sep 2011 21:03

Die Magicshine dingen zijn goedkoop, maar de kwaliteit is er ook naar. De electronica geeft nog al eens de geest. In 't verleden dat er ook wel eens aluminium stukjes in de lampen, ook niet echt handig voor de betrouwbaarheid.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

beaker
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 18 jan 2010 22:55

beaker 15 sep 2011 21:46

die magicshine is op zich wel interessant. Maar is zoiets nog wel legaal om op de openbare weg te gebruiken?

Carrinthe
Forum-lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 13 jun 2011 16:36

Carrinthe 15 sep 2011 23:06

amclassic-fan schreef:Die Magicshine dingen zijn goedkoop, maar de kwaliteit is er ook naar. De electronica geeft nog al eens de geest. In 't verleden dat er ook wel eens aluminium stukjes in de lampen, ook niet echt handig voor de betrouwbaarheid.
Vooralsnog ziet de built quality bij het model wat ik heb er goed uit. Niets rammelt en het voelt allemaal degelijk aan. Wat ik op verschillende forums wel gelezen heb is dat de betrouwbaarheid van de accu nogal eens te wensen overlaat. Vooral als deze een tijd niet gebruikt is. Het model wat ik heb gekocht en waarnaar ik gelinkt heb heeft een nieuwer model accu waarvan ik hoop dat die beter is en het langer doet dan een seizoen. Maar mocht dat niet zo zijn dan koop ik voor 23,- een nieuwe accu of een Open Light accu van goede kwaliteit die weliswaar een stuk duurder is maar dan ben ik nog steeds een stuk goedkoper uit.

M.b.t. wetgeving kan ik vooralsnog alleen vinden dat volgens de Nederlandse wet er s'avonds voor en achterlicht gevoerd moet worden. M.b.t. maximale lichtsterkte kan ik niets vinden alhoewel ik me kan voorstellen dat wanneer je het licht niet genoeg naar beneden richt er dienders zullen zijn die daar een probleem mee hebben.

Oh, en vergeet niet een stekkeradapter mee te bestellen.
Giant TCR 0 (2011) + Shimano WH-RS80-C50

Gebruikersavatar
henpaden
Forum-lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 02 mar 2010 03:15
Locatie: Breda
Contact

Gebruikersavatar henpaden 16 sep 2011 00:37

Inderdaad, lekker veel licht geeft dat lampje is te zien op het Youtube filmpje. Natuurlijk vanwege de externe accu en de vier hoog vermogen ledjes.
Jammer alleen dat je die accu op je fiets mee moet nemen.
Maar die persoon heeft zijn lichtbundel wel erg dichtbij staan, op de racefiets moet die bundel toch wel een stuk verder weg staan.
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie