Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fietsverlichting

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 29 aug 2016 08:06

oehT (per PB) schreef:Met betrekking tot de B&M lamp een vraagje nog. Dat kapje voor op de lamp. Wat is hier het nut en noodzaak van? Kortom, is het raadzaam deze te monteren en moet ik hier nog ergens op letten?
Ik zou het wel doen. Er komt nogal wat licht van de bovenkant van de lamp af, en ik vond dat mateloos irritant toen ik nog zonder dat kapje erop reed. Bij de oudere versies werd het ook niet meegeleverd, tegenwoordig wel. Let er vooral op dat je het netjes gecentreerd monteert. Anders zit je daar weer tegenaan te kijken en je aan te ergeren. :lol:
Vorsprung durch Pedantik

oehT
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:46
Locatie: Kop van Overijssel

oehT 29 aug 2016 09:05

Top thanks, en dat monteren zal inderdaad een chirurgisch klusje worden...... Blink ik normaliter niet zo in uit :lol:

Gebruikersavatar
Serge du Temps
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 09 sep 2013 22:49

Gebruikersavatar Serge du Temps 30 aug 2016 08:20

Ik sta op het punt om ook een Ixon IQ Premium aan te schaffen. Ik zie ook dat er een set wordt aangeboden icm achterlicht. Is dit achterlicht een goede keuze?
Vind de Bontrager Flare R ook interessant, maar aardig aan de prijs.
Wellicht andere aanraders? Ik rij met een Fizik zadel, maar het Fizik achterlicht lijkt mij wat aan de zwakke kant.

Roy Van De Sande
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 sep 2015 21:40

Roy Van De Sande 30 aug 2016 08:25

Serge du Temps schreef: Wellicht andere aanraders?
Ik rij zelf met een cateye 400V en ben daar heel tevreden van. Genoeg batterij voor een paar uur in het donker en je ziet er alles heel goed mee.

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 30 aug 2016 09:50

Serge du Temps schreef:Ik sta op het punt om ook een Ixon IQ Premium aan te schaffen. Ik zie ook dat er een set wordt aangeboden icm achterlicht. Is dit achterlicht een goede keuze?
Geen idee, want je vertelt niet wélk achterlicht er in die set wordt aangeboden.

Maar ik vind de meeste achterlichten van de "gerenommeerde" fabrikanten maar groot, duur en kwetsbaar (die laatste twee zijn een bedenkelijke combinatie). Ik heb jarenlang gewoon met een HEMA LED-achterlichtje gereden. Geen probleem, hoor. Zo'n rood lampje is al heel snel (ruim voldoende) zichtbaar.
Roy Van De Sande schreef:Ik rij zelf met een cateye 400V en ben daar heel tevreden van. Genoeg batterij voor een paar uur in het donker en je ziet er alles heel goed mee.
Da's een zaklamp, geen fietslamp. Er zijn meer mensen op de weg dan jijzelf.
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
Serge du Temps
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 09 sep 2013 22:49

Gebruikersavatar Serge du Temps 30 aug 2016 11:23

alien schreef:
Serge du Temps schreef:Ik sta op het punt om ook een Ixon IQ Premium aan te schaffen. Ik zie ook dat er een set wordt aangeboden icm achterlicht. Is dit achterlicht een goede keuze?
Geen idee, want je vertelt niet wélk achterlicht er in die set wordt aangeboden.
Gaat om de set met als achterlicht de IXBACK senso.

Afbeelding

dennisNu
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:32

dennisNu 12 okt 2016 21:33

Serge du Temps schreef:
alien schreef:
Serge du Temps schreef:Ik sta op het punt om ook een Ixon IQ Premium aan te schaffen. Ik zie ook dat er een set wordt aangeboden icm achterlicht. Is dit achterlicht een goede keuze?
Geen idee, want je vertelt niet wélk achterlicht er in die set wordt aangeboden.
Kan je aangeven waar je deze aanbieding hebt gezien, na het kijken van dit filmpje ben ik ook overtuigd van deze fiets verlichting. https://www.youtube.com/watch?v=WwM7vDvvGhU
Ben alleen benieuwd hoe je deze moet opladen.

twinny
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 dec 2012 10:37

twinny 23 okt 2016 11:29

alien schreef:
nde schreef:Ik rij zelf met een cateye 400V en ben daar heeltevreden van. Genoeg batterij voor een paar uur in het donker en je ziet er alles heel goed mee.
Da's een zaklamp, geen fietslamp. Er zijn meer mensen op de weg dan jijzelf.
Hoe weet jij dat de Catey 400v een zaklamp is? Heb je daar mee gereden? Ik lees uitsluitend goede reviews over de 400 en de v800.....ook in de polder een bak licht.
Apex Flare 3.0 Disc Di2 QS45 Carbon Disc
Gs1200 lc Rallye

rtimmers
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 11 jun 2016 20:30

rtimmers 15 aug 2017 22:47

Hallo allemaal,

Ik heb effe een vraagje over een nieuwe fietslamp. Ik heb nu de sigma sport buster 200, maar ik vind de lichtsterkte toch net te weinig en de batterijduur is ook niet voldoende. Nu denk ik erover om de sigma sport buster 600 te bestellen, vanwege de hogere lichtsterkte en langere duur en deze dan te gebruiken icm een powerbank. Hebben jullie misschien nog tips voor vergelijkbare lampen?

eisen:
- Niet bestellen uit china, aliexpres enz
- Voldoende lichtsterkte voor onverlichte wegen in ook afgelegen, donkere gebieden zoals ardennen, eifel enz.
- De batterijduur moet (eventueel icm met een powerbank) voldoende zijn om een hele nacht door te fietsen
Laatst gewijzigd door rtimmers op 15 aug 2017 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 15 aug 2017 23:09

Cateye Volt 800, fantastisch ding dat in een lagere stand nog altijd genoeg licht schijnt om goed te rijden.

rtimmers
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 11 jun 2016 20:30

rtimmers 15 aug 2017 23:17

xml schreef: 15 aug 2017 23:09 Cateye Volt 800, fantastisch ding dat in een lagere stand nog altijd genoeg licht schijnt om goed te rijden.
Bedankt voor de tip. Maar die lijkt me vergelijkbaar met de sigma sport buster 600 terwijl hij alleen duurder is. Of zie ik iets over het hoofd?

DyDaJo
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 dec 2012 23:07

DyDaJo 15 aug 2017 23:56

ik ben erg tevreden met de BT40S met 1600 lumen. Op lagere intensiteit kun je er wel 6 uur mee doen.. een zwaarder of extra accu nemen kan natuurlijk ook.

Plaats reactie