Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fietsverlichting

FWA2010
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 sep 2011 22:05

FWA2010 21 sep 2011 22:24

Naafdynamo 3n80 met een Bush & Muller koplamp 60 lux is voor mij de perfecte combi.
Al enige jaren in bezit, ruime straal van 30/40 mtr.....

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 21 sep 2011 23:01

Eind vorig jaar heb ik een Cateye SingleShot Plus gekocht. Een oplaadbare lamp met een fantastische lichtopbrengst vóór mij op de weg (ook bij nat wegdek). Ideaal bij mijn woon/werk ritjes tijdens de winter (op de racefiets).http://www.cateye.com/en/products/detail/HL-EL610RC/

MAAR, helaas heeft de stuurbeugel het niet volgehouden. Als gevolg van trillingen op het stuur, in combinatie met de relatief zware lamp, is de fragile beugel gebroken en lag mijn lamp in ene op straat. Ik heb de lamp teruggebracht naar de fietsenmaker, maar ik moet (nog steeds) een nieuwe uitkiezen.

Ik wil dus weer een oplaadbare lamp (geen gedoe met al dan niet oplaadbare batterijen) en hij mag best iets kosten (100 euro+). Ook zou ik het liefst een lichte lamp hebben óp het stuur en bv de accu apart in een zak aan het frame. Ik heb bij BBB een soortgelijke lamp gezien, maar wie heeft andere suggesties en/of ervaringen!
Graag jullie mening.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

FWA2010
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 sep 2011 22:05

FWA2010 21 sep 2011 23:04

plantagenet schreef:Eind vorig jaar heb ik een Cateye SingleShot Plus gekocht. Een oplaadbare lamp met een fantastische lichtopbrengst vóór mij op de weg (ook bij nat wegdek). Ideaal bij mijn woon/werk ritjes tijdens de winter (op de racefiets).http://www.cateye.com/en/products/detail/HL-EL610RC/

MAAR, helaas heeft de stuurbeugel het niet volgehouden. Als gevolg van trillingen op het stuur, in combinatie met de relatief zware lamp, is de fragile beugel gebroken en lag mijn lamp in ene op straat. Ik heb de lamp teruggebracht naar de fietsenmaker, maar ik moet (nog steeds) een nieuwe uitkiezen.

Ik wil dus weer een oplaadbare lamp (geen gedoe met al dan niet oplaadbare batterijen) en hij mag best iets kosten (100 euro+). Ook zou ik het liefst een lichte lamp hebben óp het stuur en bv de accu apart in een zak aan het frame. Ik heb bij BBB een soortgelijke lamp gezien, maar wie heeft andere suggesties en/of ervaringen!
Graag jullie mening.
Koop toch gewoon een naafdynamo + vaste lamp..... geen gedonder meer!!!!
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

tomkolkman
Forum-lid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24

tomkolkman 22 sep 2011 09:00

FWA2010 schreef:Koop toch gewoon een naafdynamo + vaste lamp..... geen gedonder meer!!!!
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Off-topic: Kan het zijn dat ik deze fiets afgelopen zondag heb zien rijden op het stuk van Delden naar Beckum? We reden met een groepje van 3, of deze fiets lijkt er heel veel op of het is hem toch niet....

Ik zoek ook nog een simpel reserve lichtje voor het geval mijn magicshine uitvalt en ik in het pikke donker sta zonder licht. Iemand nog tips voor een simpel lichtje wat genoeg opbrengst geeft om thuis te komen en niet al te duur is?
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 22 sep 2011 21:12

In dit topic staat ook erg veel over verlichting.

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=37163" onclick="window.open(this.href);return false;

justeltjo
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 18 aug 2008 15:35
Locatie: Heenvliet

justeltjo 24 sep 2011 08:08

Gisteren naar de lokale FM geweest. Hij raadt de BBB Highbeam aan. Dit is de voorganger van de BBB Highfocus. Heeft iemand deze en wat zijn de ervaringen? Ik wil hem van de winter gebruiken voor wegen die niet verlicht zijn. De FM claimt dat dit licht daar goed voor is. (Duur van mijn ritje zal zeker niet groter zijn dan 2 uur, dus oplaadbare batterijen lijken mij voldoende) Prijs is €49 en dit leek mij ook wel voldoende ivm de keren dat ik het zal gebruiken (2 keer in de week)

josvtec
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 27 mei 2009 21:04

josvtec 26 sep 2011 19:21

Zaterdag bij Real in Bocholt een verlichtingssetje gekocht voor maar liefst 5 euro.
Een partij licht dat erin zit.
Het gaat mij erom dat ik 's avonds gezien wordt, ff iets veiliger aangezien ik in schemer over de grote weg moet fietsen.
Voor dat geld kan ik me geen buil vallen, batterijen zijn nog duurder.

loooiiiccc
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009 14:09

loooiiiccc 03 okt 2011 21:06

Iemand ervaring met de Philips Led Bike Light?

justeltjo
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 18 aug 2008 15:35
Locatie: Heenvliet

justeltjo 05 okt 2011 08:01

Ik heb vorige week de BBB Highbeam gekocht (€50). Licht valt me iets tegen, het is te vergelijken met een dynamo lamp van vroeger. Dus ja je kan er mee uit de voeten, maar nee het is geen super schijnwerper waarover je weleens leest hier op het forum.

Gebruikersavatar
mprins62
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2011 19:53

Gebruikersavatar mprins62 24 okt 2011 21:41

Kom net terug van een rondje met die nieuwe Philips lamp. Geeft een goede bundel licht die de weg goed zichtbaar maakt. Eerste indruk heel goed. Mooie brede bundel. Fietsmaat heeft de Sigma Karma. Schijnt iets verder maar minder breed.

loutheusden
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 apr 2010 17:01

loutheusden 25 okt 2011 11:29

Voordeel van de Philips LED Bike Light is inderdaad de brede lichtbundel. Ook de zijkant van de weg en stukje berm is daardoor verlicht bijvoorbeeld. Sterkte van de lamp vind ik ook zeker voldoende! Enige nadeel is misschien dat de lamp redelijk groot is, maar ik vind de functionaliteit belangrijker bij een lamp. Is toch donker he ;)...

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 25 okt 2011 12:32

Ik heb gisteren de Philips gehaald door alle positieve berichten oa hier. Kon door omstandigheden vanmorgen niet op de fiets naar het werk. Zal hem waarschijnlijk morgen voor het eerst gebruiken. Zal dan even hier melden hoe het bevallen is. Mijn referentie zijn de BBB power nog wat, maar dat is eigenlijk alleen om gezien te worden en de Sigma evo, goede lamp, maar zware grote accu, waarvan al drie keer de draad is afgescheurd. Daarom ook zo benieuwd naar de Philips, omdat die een interne accu heeft.
Ach, ik zeg ook maar wat

Plaats reactie