Onlangs heb ik mijn Pinarello FP 5 particulier verkocht, omdat ik om meerdere redenen een andere fiets wil. Nu heb ik verschillende merken op het oog, maar met al deze merken heb ik geen ervaring en er is weinig over te vinden qua recensies (of ik heb niet goed gekeken op het forum). Misschien dat jullie me adviezen of tips kunnen geven.
Eén van de belangrijkste motivaties om tot de aankoop van een nieuwe fiets over te gaan is dat ik nu eens een fiets wil die je niet overal ziet rondrijden (wat met de Pinarello toch wel een beetje zo was). Verder wil ik een wat lichtere fiets (de Pinarello zat boven de 9 kilo en omdat ik regelmatig de Alpen of andere gebergten in trek lijkt een iets lichtere fiets mij handig), hoewel ik weet dat gewicht niet alles zegt bij een fiets.
Ik heb 3 merken op het oog waar ik uiteindelijk een keuze uit wil maken, namelijk de volgende:
1) Basso Astra, model 2012
2) Scott Foil R2
3) Prorace Nemesis
De Basso heeft momenteel mijn voorkeur vanwege het uiterlijk van deze fiets.

Verder is alles wat ik wel op internet over deze fiets kan vinden positief; gewicht, stuurgedrag, etc. Toch twijfel ik, mede omdat mijn fietsenmaker mij de Scott Foil adviseert. De Scott Foil R2 zou volgens hem de beste fiets voor 2012 zijn qua rij-eigenschappen, maar dat zegt hij wellicht ook omdat hij deze graag wil verkopen. Ik vind deze fiets erg mooi, maar persoonlijk een wat te stoer uiterlijk hebben voor een vrouw. Heel niet-feministisch van mij, maar ik vind dit gewoon meer een mannenfiets. Als iemand echter al ervaring heeft met deze fiets hoor ik het graag, want misschien dat het rijgedrag van deze fiets wel zo fenomenaal is dat ik toch overstag ga voor deze fiets.
De Prorace is mijn laatste keuze. Ik vind de fiets erg mooi om te zien, maar hoor van verscheidene kanten dat het frame aan de slappe kant is en de kwaliteit niet optimaal.
Alle drie geheel verschillende fietsen en dat maakt de keuze erg moeilijk. Ik hoor graag jullie ervaringen / tips. Ook inbreng over andere merken is welkom!
Dank alvast!