Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

DeRosa

gvanloo
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 mei 2004 18:32

gvanloo 13 mar 2005 23:48

Quote: Origineel geplaatst door TimoWr op 13 Maart 2005
Tsja, ik lees toch duidelijk dat de rit in Limburg voor de Italianen is en de rit in mei voor de overige merken. Humor. Dan mag ik met mijn Bianchi met Shimano aan geen van beide ritten meedoen. Komt er dan een derde rit voor mensen met een Italiaanse fiets met Shimano afmontage?

Ja dan moet je ook maar geen shimano op een italiaanse fiets monteren. Dan val je tussen het wal en het schip.
Maar nee alle gekheid op een stokje, er was voorgesteld om een rit voor de de rosa rijders te houden. Alleen dat wordt geloof ik een klein gezelschap met die paar derosa's. Toen is er gezegd alle italianen met campa. De rit in mei is multicultureel dus voor alle merken zover ik heb begrepen.
En eigenlijk maakt het me ook niet zo veel uit, ik ga in het voorseizoen regelmatig naar limburg om wat heuvels te trainen, zou leuk zijn om dat wat vaker met een groepje te doen. Een rit met de italianen maakt dan van een nood een deugd. Oh ja en wie toch met shimano kwam moest altijd voorop rijden en de vlaai betalen. Als dat geen probleem is ben je als shimano rijder ook welkom.

Gebruikersavatar
derosa
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2004 22:59

Gebruikersavatar derosa 13 mar 2005 23:51

Als je Shimano rijdt houd je toch geen geld over? Dan moet je telkenmale geld bijleggen!

gvanloo
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 mei 2004 18:32

gvanloo 13 mar 2005 23:56

Quote: Origineel geplaatst door DeRosa op 13 Maart 2005
Als je Shimano rijdt houd je toch geen geld over? Dan moet je telkenmale geld bijleggen!

Laten we nu maar niet weer de discussie over campa-shimano gaan voeren (ook al heb je natuurlijk wel gelijk he he).
Wie gaat ermee?

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 14 mar 2005 02:31

Hm, misschien "leen" ik wel ff de C40 van mijn ouwe, want er komt steeds meer moois langs in april!

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 14 mar 2005 13:32

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 14 Maart 2005


Quoten: Origineel geplaatst door gvanloo op 13 Maart 2005


Quote: Origineel geplaatst door TimoWr op 13 Maart 2005


Tsja, ik lees toch duidelijk dat de rit in Limburg voor de Italianen is en de rit in mei voor de overige merken.
Humor. Dan mag ik met mijn Bianchi met Shimano aan geen van beide ritten meedoen. Komt er dan een derde rit voor mensen met een Italiaanse fiets met Shimano afmontage?

Ja dan moet je ook maar geen shimano op een italiaanse fiets monteren. Dan val je tussen het wal en het schip.Maar nee alle gekheid op een stokje, er was voorgesteld om een rit voor de de rosa rijders te houden. Alleen dat wordt geloof ik een klein gezelschap met die paar derosa's. Toen is er gezegd alle italianen met campa. De rit in mei is multicultureel dus voor alle merken zover ik heb begrepen.En eigenlijk maakt het me ook niet zo veel uit, ik ga in het voorseizoen regelmatig naar limburg om wat heuvels te trainen, zou leuk zijn om dat wat vaker met een groepje te doen. Een rit met de italianen maakt dan van een nood een deugd. Oh ja en wie toch met shimano kwam moest altijd voorop rijden en de vlaai betalen. Als dat geen probleem is ben je als shimano rijder ook welkom.

Klopt, dat DeRosa's in de minderheid zijn, zijn wel erug exclusief he? nee gekheid ik vind dat iedereen die een racefiets heeft gewoon moet mee kunnen doen toch? Gezelligheid voorop of het nou een gazelle of Pinarello is iedereen moet welkom zijn. Alleen zit ik de 16 e in limboland voor de amstel gold race. En als er iets wordt georganiseerd zal je het centraal in nederland moeten doen, ergens op de veluwe in de richting van amersfoort of zo.


OP 29 mei is er al de grote Fiets Forum tocht.
 
 
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

derosa1
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2005 17:55

derosa1 14 mar 2005 17:08

ik heb ne derosa merak gehad vorig jaar, maar nu een pinarello prince gekocht, de merak was een vini-calderola type met record 3X10speed en ksyrium sl wielen.was er zeer tevreden van en zeker in de alpen(zéér stabiel in de afdalingen ca 95/u zonder een trilling).was ook zéér behendiger.nu heb ik een pinarello met record 3X10speed en campa eurus wielen,fassa kleur.de pina is stijver dan de merak,maar ook meer bootachtig.alleen de lak van derosa is pover!! er zijn dadelijk krassen op en ne matte lak is dat niet zo evident.maar mijn voorkeur gaat toch naar de prince.

squadra
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:52

squadra 14 mar 2005 20:29

Quoten: Origineel geplaatst door derosa1 op 14 Maart 2005

ik heb ne derosa merak gehad vorig jaar, maar nu een pinarello prince gekocht, de merak was een vini-calderola type met record 3X10speed en ksyrium sl wielen.was er zeer tevreden van en zeker in de alpen(zéér stabiel in de afdalingen ca 95/u zonder een trilling).was ook zéér behendiger.nu heb ik een pinarello met record 3X10speed en campa eurus wielen,fassa kleur.de pina is stijver dan de merak,maar ook meer bootachtig.alleen de lak van derosa is pover!! er zijn dadelijk krassen op en ne matte lak is dat niet zo evident.maar mijn voorkeur gaat toch naar de prince.

De Merak die u heeft gehad is het vorige model (mat lak). Probeer de nieuwe Merak eens met het hydroformed frame, dit is een totaal andere fiets als het vorige model. De combinatie met de carbon achterbrug is comfortabel er rijdt net als de Pinarello Prince. Een maatje van mij rijdt al jaren op Pina's en ook zijn mening is dat de rij-kwaliteiten niet voor elkaar onderdoen.
http://www.belvederericcione.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een 7-daagse trainings/ fiets vakantie

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 20 mar 2005 18:08

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 16 Maart 2005
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

gerardridley2
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 29 jan 2005 18:50

gerardridley2 20 mar 2005 19:13

Ja jongens sorry!! Er is e.e.a.mis gegaan bij het plaatsen van de foto!
postamble();
Ridley rides up!

Plaats reactie