Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

DeRosa

gerardridley2
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 29 jan 2005 18:50

gerardridley2 23 feb 2005 23:53

Nou ik ben in het bezit van een fantastische Ridley Scandium, afgemonteerd met Chorus en Ksyriums SSC. Geweldige fiets niet te vergelijken met al het andere wat er rond toert. Zit ik nou in het verkeerde topic??
Ridley rides up!

gvanloo
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 mei 2004 18:32

gvanloo 23 feb 2005 23:54

Ja dat was eigenlijk niet zo aardig om de ridley rijders maar steeds te laten blijken en voelen dat ze op het verkeerde merk reden.
Ik heb dus net een nieuwe De Rosa Dual aangeschaft afgemonteerd met Record. Zie voor de foto de topic foto van je fiets.
Waarom De Rosa? Ik heb tot nu toe 2x een Pinarello gehad. (deze heb ik nog steeds eigenlijk, dus nu 3 fietsen). Was op zoek naar een nieuwe en zat te denken aan een Pinarello Prince SL. Deze vond en vindt ik nog steeds erg mooi. Echter ik was ook erg gecharmeerd van de Dual (op bike motion nog een tijd naar staan te kijken )maar vond die eigenlijk te duur. Tot er bij Salden een Dual in de opruiming kwam. Goede maat echter frame van 2004 met dus de kleuren van 2004. Scheelde wel even 1000 euro waardoor het erg interesant werd. De kleur vond ik mooi en voor dit jaar is de kleurstelling net omgedraaid dus vrijwel gelijk. Technisch is er niets veranderd dus de keus was snel gemaakt.
Mooie van De Rosa is toch de exclusiviteit, de geweldige afwerking en natuurlijk italiaans. (Zowat net zo mooi als de nieuwe Alfa Romeo 159, maar daar zullen andere forums voor zijn)

be.rt
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 19 mei 2004 16:53

be.rt 24 feb 2005 01:08

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 23 Februari 2005


Quoten: Origineel geplaatst door gerardridley2 op 23 Februari 2005

Nou ik ben in het bezit van een fantastische Ridley Scandium, afgemonteerd met Chorus en Ksyriums SSC. Geweldige fiets niet te vergelijken met al het andere wat er rond toert. Zit ik nou in het verkeerde topic??

He gerardridley toch wel verstandig op campa en ksyrium op je fiets te zetten, op dat gebied heb je wel smaak, alleen dat frame he, tja het blijft maar een Ridley en dat is nog geen DEROSA. Maar je gaat nog wel eens verstandig worden, als je maar vaak naar een DEROSA blijft kijken wordt je vanzelf met het virus behept. geloof me het gevoel is het zelfde als bij je eerste kus hahaha

Tja, misschien heeft niet iedereen zoveel duiten als jij? Zo'n Scandium heb je voor de helft van een Merak. Je krijgt dan wel 500 g minder frame, maar dat moet je er bij nemen. Voor de rest retestrak fietsje trouwens.

squadra
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:52

squadra 24 feb 2005 01:20

 Ik heb in oktober een De Rosa Merak gekocht in Italië. De reden was dat ik een Italiaans racekarretje wilde hebben. Op toertochten zie je veel Colnago's, maar omdat van iets aprts hou heb ik gekozen voor een De Rosa. Ik organiseer sinds 5 jaar fiets/ trainings vakantie weken in Italië en heb in het hotel waar ik al een aantal jaren kom Cristiano de Rosa leren kennen. Deze heeft mij in 2004 uitgenodigd een kijkje te komen nemen in hun atelier. Omdat de Rosa een familie bedrijf is en ik gecharmeerd ben geraakt over hun werk en aparte frames voelde ik mij gelijk aangerokken. De Rosa is met recht een fiets met een hart. Mijn Merak model 2004 kleur Rosso is afgemonteerd met hoe kan het ook anders met Campagnolo Chorus. De handen rusten op een ITM Sword stuur en het frame wordt zoeft over de wegen met Mavic Ksyrium SL wielen afgemonteerd met Continental Grand Prix bandjes van 23 mm. De aandrijving bestaat uit een Miche compact crankstel met de bladen 50/34 en het pignon telt de tandjes van 14/29 (10 vit. Zadelpen is de carbon uitvoering van Celcof en het zadel is de flite van Selle Italia.
 
http://www.belvederericcione.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een 7-daagse trainings/ fiets vakantie

cirano
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 feb 2005 08:29

cirano 24 feb 2005 10:33

Afbeelding
Prachtig initiatief Big Rosa.
Hier alvast een fotootje van mijn nieuwe aanwinst, ik heb er nog maar een keer op gereden (rotweer!).

cirano
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 23 feb 2005 08:29

cirano 24 feb 2005 10:35

Quoten: Origineel geplaatst door cirano op 24 Februari 2005


Afbeelding
Prachtig initiatief Big Rosa.
Hier alvast een fotootje van mijn nieuwe aanwinst, ik heb er nog maar een keer op gereden (rotweer!).

Hoe? het lukt precies niet om jullie mijn fiets te tonen, wat doe ik verkeerd?

Plaats reactie