Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

DeRosa

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 12 aug 2007 11:47

Ben zelf 93 kilo's licht en de CLX zou geen probleem zijn. De Avant werd mij afgeraden.
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

darkdriver
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 30 dec 2006 17:13

darkdriver 12 aug 2007 12:29

Gerardo schreef:@DarkDriver: wat een geweldig mooie Avant! Ik vind de velgen wel fraai bij het frame passen! Ik heb zelf een de Rosa King en ik vind het bracket niet strak genoeg om te koersen in criteriums. Ik heb ook een Santos SC 03 en deze wil ik inruilen voor een De Rosa Dual HF of een De Rosa Macro. Ik vind een aluminiumframe strakker! De Santos gaat weg omdat ik de geometrie achteraf niet prettig vind!

PS. Darkdriver: ben je soms hovenier? De vijver is eveneens zeer fraai!


ik koers met men avant en heb er geen problemen mee
de vijver is de hobby van men vander

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 12 aug 2007 12:50

@Gerardo
Begrijp ik het goed dat je een De Rosa Macro stijver vind dan de King?
Zoals je misschien al gelezen heb , zoek ik een Italiaan die niet schrikt van mijn 95 kg :-)


@Mao; ik ben nog in een onderzoekende fase wat betreft de Macro of de Dual HF. Ik wil geen carbonframe meer om te koersen. Te onstabiel en te onbetrouwbaar.
Voor iemand van 95 kg zal ik zeker geen carbon adviseren maar aluminium. Bijvoorbeeld een Cannondale Caad frame. Super strak en sterk!
Gerardo

darkdriver
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 30 dec 2006 17:13

darkdriver 12 aug 2007 13:01

ja dat is zaar voor iemand die zwaarder gebouwd is is een alu-frame beter.
de profs beginnen ook meer en meer terug met alu-frames te rijden, maar of dat voor practische of commerciële kant is is een andere vraag :d

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 11 sep 2007 00:57

Zojuist de nieuwe De Rosa King 3 gezien. Super mooi en maar 950 gram! Ook de nieuwe kleuren van de Idol zijn bijzonder in tegenstelling met de Dual HF.

[ img ] http : // www . site.com/plaatje.jpg [/ img ]
Gerardo

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 11 sep 2007 10:23

Als je al een de Rosa zoekt in die gewichtklasse zou ik eens kijken naar de corum (als ie nog in produktie is). Imho in zijn soort (= staal) een van de betere frames en behoorlijk sterk. De rest van modellen zal (binnen de garantieperiode) best houden maar de stijfheid kan een probleem opleveren en of je wielen er blij mee zijn.........

buckrogers
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jul 2007 16:59

buckrogers 27 sep 2007 13:46

Ik ben van plan om een nieuwe frame aan te schaffen en mijn voorkeur gaat uit naar een deRosa Avant Nero-Carbon. Ik vraag me alleen af of ik niet te zwaar ben voor dit karretje: ik weeg 80 kg en ben 1m86 lang.

Gebruikersavatar
roger68
Forum-lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 04 jul 2007 23:32

Gebruikersavatar roger68 27 sep 2007 14:42

Heb dezelfde vraag als Buck; in mijn geval ben ik echter 76kg en 1m79. Met record groep en Eurus wielen. Stuur ben ik nog niet uit.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5576
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 28 sep 2007 19:50

Sharkman schreef:Als je al een de Rosa zoekt in die gewichtklasse zou ik eens kijken naar de corum (als ie nog in produktie is). Imho in zijn soort (= staal) een van de betere frames en behoorlijk sterk. De rest van modellen zal (binnen de garantieperiode) best houden maar de stijfheid kan een probleem opleveren en of je wielen er blij mee zijn.........


Volgens mij zij er nog geen stijfheidswaarden bekend van de King3, en ik vind het raar om hier de suggestie te wekken dat dit frame het na de garantieperiode het begeeft. Volgens mij zijn er genoeg tevreden King rijders, hoor er weinig klachten over.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 28 sep 2007 22:15

Heb zelf een DeRosa King Xlight en een Avant, mijn persoonlijke mening is dat de King Xlight minder stijf is echter beter stuurt en net effe comfortabeler. Echter de King Xlight is stijf genoeg voor mij in ieder geval!

De looks en de afwerking van de King Xlight zijn beter dan bij de Avant.

De Avant is een geweldig frame waarvan ik kan zeggen dat het heerlijk fietst en met lichaamsgewichten wat hier worden aangegeven zal zij geen enkel probleem mee hebben.
YFood !!!

vinokourov
Forum-lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 04 aug 2006 23:00

vinokourov 16 okt 2007 23:15

hallo,

ik had een vraagje of ik met mijn afmetingen (zie bijgevoegde foto) op een de rosa idol kan, maat 69.5, omdat ik er zelf niet zo veel van snap, wegens slooping enzo... hopelijk kunnen jullie mij helpen! http://www.derosanews.com/

groeten,
Vinokourov

Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 okt 2007 23:59

Hier kan ben ik bang helemaal niemand mee, de meest cruciale zaken ontbreken namelijk. Wat nodig is zijn de bovenbuis en de balhoofdbuislengte (icm hoeveelheid spacers onder je stuurpen).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie