Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

DeRosa

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5353
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 07 feb 2021 22:58

Zodra je een open mould hebt dan heeft de fabrikant van dat frame alle research gedaan. Inclusief alle testprotocollen. Het kan inderdaad zijn dat Carbonda een betere/duurdere versie ervan kan bakken. Ook dan volg je echter het recept van Carbonda, daar ga je als de Rosa zijnde echt niet opnieuw aan ontwerpen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Codalunga
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 20 okt 2013 20:10

Gebruikersavatar Codalunga 08 feb 2021 07:42

Ik veronderstel dat dit artikel https://www.bikebiz.com/cream-competent ... faking-it/ ook wat richting geeft aan de discussie en mogelijk wat inzicht in de motieven van Derosa en het verdienmodel/-strategie waar zij en anderen (genoemd werden Ridley en X-planet On One) voor hebben gekozen.
Wat mij betreft nogmaals, het gaat hier niet exclusief om Derosa en het is ook niet perse verwerpelijk dat ze dit zo doen. De kwaliteit zou er zelfs op kunnen winnen. Punt blijft dat de marketingstrategie vaak neigt naar faking, omdat die inspeelt op de beelden (van de consument) alsof er nog een oude man met een sigaar zit te lassen en te lijmen aan frames. Dat ene kleine oneffendheidje in de lak werd veroorzaakt door een vonkje wat afspatte van de lucifer toen hij zijn sigaar aanstak en het frame raakte. Het frame werd daardoor zelfs meer waard.
Bij het ontwerpen van nieuwe websites komt het fenomeen "customer journey" om de hoek kijken. Dat probeert jouw emotioneel alegoritme te vinden en te vangen ( :idea: beware of the crap inside you).

Veel genoegen en kennisvermeerdering toegewenst bij het doornemen van dit artikel.
De groeten

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5353
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 08 feb 2021 10:52

Ik heb ook nooit gezegd dat dat Carbonda gravel frame van slechte kwaliteit is. Carbonda lijkt me niet tot de Cowboys te behoren. Het is alleen zonde om er zo veel meer geld voor te betalen dan bij Planet X omdat we moeten geloven dat het met de naam De Rosa zo veel meer emotie heeft.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 feb 2021 12:22

Ik zie ook Storck in het lijstje staan. Laat dan b.v. met dat merk samen een frame ontwerpen of koop een closed mold in. Dan kun je ongestraft die hoge prijs vragen. Je kunt beide "open kaart" spelen en van elkaars goede naam profiteren.
Stem met elkaar de afmontage af (Storck met Sram in het zwart of wit en DeRosa met Ekar en kleurtjes en allebei iets met Shimano.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 feb 2021 12:53

Codalunga schreef: 08 feb 2021 07:42 Veel genoegen en kennisvermeerdering toegewenst bij het doornemen van dit artikel.
Voelt nog wel een beetje als een reclameverhaaltje waarom de dure merken zo duur moeten zijn.....
Less is bore

Dude
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 sep 2011 22:50

Dude 08 feb 2021 20:00

Ik krijg bij het lezen van dit artikel ook een ‘wij van wc eend’ gevoel. Een hoop claims over cowboy bedrijven zonder man en paard te noemen. Was journalistiek gezien zeker te lastig ivm laster e.d.

Begrijp me niet verkeerd, het maken van fake artikelen vind ik ook verwerpelijk en zal ik nooit aan meewerken door zoiets te kopen. Maar het vergelijk tussen De Roda en fake was de discussie ook niet.
Abide.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 09 feb 2021 06:39

daniel1975 schreef: 08 feb 2021 12:53
Codalunga schreef: 08 feb 2021 07:42 Veel genoegen en kennisvermeerdering toegewenst bij het doornemen van dit artikel.
Voelt nog wel een beetje als een reclameverhaaltje waarom de dure merken zo duur moeten zijn.....
+1

Geloof er allemaal niks van dat "duurdere" merken, extra laagje carbon en betere kwaliteit carbon gebruiken denk dat er wel meer aandacht is bij de productie en afwerking. Voor mij blijven het China frame's met een duidelijke doelstelling - winst maximalisatie - niks anders.
YFood !!!

Vanderosa
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2016 20:50

Vanderosa 09 feb 2021 18:21

Over De Rosa frames lees en hoor ik in ieder geval nooit iets over scheurtjes of andere problemen. Andere merken kennen die problemen wel, soms al bij aflevering. Kennelijk is de productie, de afwerking en de kwaliteitscontrole van De Rosa toch beter.

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 09 feb 2021 18:33

Ik denk vooral dat de aantallen fietsen die De Rosa verkoopt in het niet vallen vergeleken met de meeste andere merken, waardoor je er automatisch minder over leest.
Ik zie werkelijk nooit nieuwe De Rosa fietsen "in het wild"...

Vanderosa
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2016 20:50

Vanderosa 09 feb 2021 18:49

Rubik schreef: 09 feb 2021 18:33 Ik denk vooral dat de aantallen fietsen die De Rosa verkoopt in het niet vallen vergeleken met de meeste andere merken, waardoor je er automatisch minder over leest.
Ik zie werkelijk nooit nieuwe De Rosa fietsen "in het wild"...
Dat is ook meteen één van de redenen om een De Rosa te kopen. Het zijn exclusieve fietsen! Fraai Italiaans design en een geweldige afwerking. Mijn De Rosa Idol heeft daarnaast volledig interne bekabeling, dat hebben de massa-productie-merken alleen maar bij hun duurste modellen. ;)

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 773
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 09 feb 2021 21:21

Vanderosa schreef: 09 feb 2021 18:21 Over De Rosa frames lees en hoor ik in ieder geval nooit iets over scheurtjes of andere problemen.
Ik kan je uit de brand helpen. Alle twee mijn frames (King XS en King) zijn gescheurd. Wel is dit perfect onder garantie opgelost. Beide keren een nieuw frame ontvangen.

Vanderosa
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2016 20:50

Vanderosa 10 feb 2021 08:24

Codalunga schreef: 08 feb 2021 07:42 Ik veronderstel dat dit artikel https://www.bikebiz.com/cream-competent ... faking-it/ ook wat richting geeft aan de discussie en mogelijk wat inzicht in de motieven van Derosa en het verdienmodel/-strategie waar zij en anderen (genoemd werden Ridley en X-planet On One) voor hebben gekozen.
Wat mij betreft nogmaals, het gaat hier niet exclusief om Derosa en het is ook niet perse verwerpelijk dat ze dit zo doen. De kwaliteit zou er zelfs op kunnen winnen. Punt blijft dat de marketingstrategie vaak neigt naar faking, omdat die inspeelt op de beelden (van de consument) alsof er nog een oude man met een sigaar zit te lassen en te lijmen aan frames. Dat ene kleine oneffendheidje in de lak werd veroorzaakt door een vonkje wat afspatte van de lucifer toen hij zijn sigaar aanstak en het frame raakte. Het frame werd daardoor zelfs meer waard.
Bij het ontwerpen van nieuwe websites komt het fenomeen "customer journey" om de hoek kijken. Dat probeert jouw emotioneel alegoritme te vinden en te vangen ( :idea: beware of the crap inside you).

Veel genoegen en kennisvermeerdering toegewenst bij het doornemen van dit artikel.
In dit artikel wordt De Rosa niet genoemd, Pinarello wel:

"The cream factories also tend to produce their own-name frames. Giant, of course, is the best-known and largest of these, but other cream factories also have own-brand bikes. Carbotec, for instance, makes Pinarello frames but also makes Carbotec frames, available at a fraction of the cost of Pinarello frames. The frame shapes are different, of course, and a Carbotec – because it isn’t marketed, or ridden to Grand Tour victories – does not turn heads the same way as a Pinarello turns heads."

Dus ;)

Plaats reactie