wielrenkleding aanschaffen bij speciaalzaak of via internet?
Het valt mij op dat er een groot prijsverschil zit in wielerkleding bij de speciaalzaak of bij de internetwinkels. Waar kopen jullie je broeken, shirts, jasse, sokken, helmen, schoenen, brillen etc ? En hoe gaan jullie met de maatvoering om indien je via internet koopt ? Ik ben 192 cm en weeg 89 kg en heb geen idee wat voor maten rijkleding ik dan nodig zou hebben ?. Of toch maar duurder via de speciaalzaak ? :-/
Bedankt voor jullie feedback.
Groeten van Bas
Bedankt voor jullie feedback.
Groeten van Bas
- jeroenkuiper
- Forum-lid
tsja.
je zegt het zelf al, geen idee wat voor maten kleding je moet hebben. Dan is het miz verstandiger om het in de winkel te passen. Daarnaast is de pasvorm van italiaanse merken bijvoorbeeld vaak net anders als die van andere merken kleding.
je begint net met fietsen? ga dan gewoon naar de winkel toe en koop een goedpassend setje kleding. Dan weet je voor de volgende keer wat voor maatvoering je nodig bent en kun je dan altijd de keuze maken om een keer op het net te shoppen. meeste webshops geven wel advies over bepaalde kleding en hun pasvorm dus dan kun je dan beter anticiperen als iets een maatje groter of kleiner uitvalt.
je zegt het zelf al, geen idee wat voor maten kleding je moet hebben. Dan is het miz verstandiger om het in de winkel te passen. Daarnaast is de pasvorm van italiaanse merken bijvoorbeeld vaak net anders als die van andere merken kleding.
je begint net met fietsen? ga dan gewoon naar de winkel toe en koop een goedpassend setje kleding. Dan weet je voor de volgende keer wat voor maatvoering je nodig bent en kun je dan altijd de keuze maken om een keer op het net te shoppen. meeste webshops geven wel advies over bepaalde kleding en hun pasvorm dus dan kun je dan beter anticiperen als iets een maatje groter of kleiner uitvalt.
Ik bestel alles via internet. Als ik niet zeker ben over de maat bestel ik een paar verschillende maten en pas ik thuis even. Wat je niet past stuur je gewoon weer terug.
Zoals je al zegt, het prijsverschil is gewoon te groot om nog bij een speciaalzaak te shoppen.
Zoals je al zegt, het prijsverschil is gewoon te groot om nog bij een speciaalzaak te shoppen.
Helmen en schoenen imho altijd passen in de winkel en dan ook daar aanschaffen, wel zo netjes. Als je dan gaat vervangen (en bij het merk/model blijft) kun je bij de internetshop kopen. Kleding eigenlijk hetzelfde maar doordat je dit waarschijnlijk vaker zult aanschaffen dan helm en schoen heb je eerder rendement.
Ik hou er rekening mee dat ik de FM nodig kan hebben en ook daarom koop ik niet alles op internet.
Maar... mijn visie. Een ander mag er anders over denken.
Hoewel ik het wel ver vind gaan om diverse helemen en kledingsetjes te laten komen en datgene wat niet past/bevalt terug te sturen.
Ik hou er rekening mee dat ik de FM nodig kan hebben en ook daarom koop ik niet alles op internet.
Maar... mijn visie. Een ander mag er anders over denken.
Hoewel ik het wel ver vind gaan om diverse helemen en kledingsetjes te laten komen en datgene wat niet past/bevalt terug te sturen.
Vaak staan er maattabellen op de websites, waarmee je prima je maat kunt bepalen.
Als de fm's in de omgeving niet de collectie hebben die je graag wilt (en dat is meestal zo) shop je gewoon via het web. Veel meer keuze.
En zoals @bandiet zegt, op veel site's staan maattabellen. Kijk ook eens op de duitse webshop's, veel keuze en aanbiedingen.
Voor schoenen is het wel belangrijk om ze te passen.
En zoals @bandiet zegt, op veel site's staan maattabellen. Kijk ook eens op de duitse webshop's, veel keuze en aanbiedingen.
Voor schoenen is het wel belangrijk om ze te passen.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
Passen in de winkel, bestellen op internet 
Meestal koop ik dan één item wel bij de FM want die moet je ook wat gunnen.
Meestal koop ik dan één item wel bij de FM want die moet je ook wat gunnen.
-
eelcoz
.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 21 nov 2011 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- superrose
- Forum-lid
- Contact
heb ik ook, ik wil het even zien, kijken hoe het staat enzo, daarbij krijg ik in de winkel altijd een bakkie en draaien ze hun hand er niet voor om om tussen klusjes door iets af te stellen aan mijn fiets. Ik vind het ook gezellig die gatsen even te zien, horen hoe het met ze gaat. Ben een wielrenner heh, houdt van een praatje op zijn tijdbibske schreef:Ik koop zelden via internet. Net zoals met gewone kleding wil ik het spul kunnen zien en voelen. Verder vind ik het ook gewoon leuk om te gaan shoppen en een beetje rond te kijken. Tja, ik ben dan ook vrouw natuurlijk...
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
-
stefan1509
- Forum-lid
Daar zit ook een behoorlijk verschil. Ik vertrouw daar niet blind op.bandiet schreef:Vaak staan er maattabellen op de websites, waarmee je prima je maat kunt bepalen.
Pinarello Dogma 2 - Dura Ace Di2 - FFWD F6r
Ga we eens samen (fiets)shoppensuperrose schreef:heb ik ook, ik wil het even zien, kijken hoe het staat enzo, daarbij krijg ik in de winkel altijd een bakkie en draaien ze hun hand er niet voor om om tussen klusjes door iets af te stellen aan mijn fiets. Ik vind het ook gezellig die gatsen even te zien, horen hoe het met ze gaat. Ben een wielrenner heh, houdt van een praatje op zijn tijdbibske schreef:Ik koop zelden via internet. Net zoals met gewone kleding wil ik het spul kunnen zien en voelen. Verder vind ik het ook gewoon leuk om te gaan shoppen en een beetje rond te kijken. Tja, ik ben dan ook vrouw natuurlijk...