EOS?
Vorige week een mooie ridley EOS 1008a gekocht. Eerst wilde ik gaan voor de Ridley compact 1119a. Nadat ik daarvoor gekozen had, bleek de fabrikant geen S meer te hebben. Kon de EOS ook voor de zelfde prijs meekrijgen. Het zou dezelfde fiets zijn, alleen normaal gesproken duurder, omdat de kleur nieuwer is.
Ik dus helemaal blij de EOS gekocht. Goede koop gedaan, of was is beter geweest met de compact?
Ik dus helemaal blij de EOS gekocht. Goede koop gedaan, of was is beter geweest met de compact?
Welk verzet zit er nu op de fiets dan? Een gewone 53/39 dubbel?
Lijkt me geen handig verzet tenzij je een wedstrijdrenner (of hoger) bent en/of alleen op vlak terrein rijdt.
Lijkt me geen handig verzet tenzij je een wedstrijdrenner (of hoger) bent en/of alleen op vlak terrein rijdt.
Dit is mijn eerste fiets. Ben ook een absolute beginner.
http://www.ridley-bikes.com/pd/nl/nl-be ... -piste/eos" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ridley-bikes.com/pd/nl/nl-be ... ce/compact" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ridley-bikes.com/pd/nl/nl-be ... -piste/eos" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ridley-bikes.com/pd/nl/nl-be ... ce/compact" onclick="window.open(this.href);return false;
Begrijp hem niet helemaal. Voor wat betreft het verzet is de ene een compact en de ander een tripple. Wat ik echter niet begrijp is de prijs. Normaal gesproken duurder omdat de kleur nieuwer is?? Als je de juiste links hebt geplaatst dan is degene die je nu hebt tiagra afgemonteerd en de ander die je wou was 105. Zo op het oog zou de EOS goedkoper moeten zijn dan de 1119 alleen is de een een fitness fiets en de ander een racer.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
Orbea Terra M31 2019
Volgens de site van Ridley is er wel degelijk een verschil de EOS zit in het gamma fitness bike en de Compact in race, de geometrie tabellen geven ook daadwerkelijk verschillen.
Daarbij zou de EOS met Tiagra gemonteerd zijn tegen 105 voor de compact, dat zou volgens mij prijstechnisch toch een verschil moeten zijn. Of er prijs verschil is tussen beide fietsen weet ik ook niet.
Daarbij zou de EOS met Tiagra gemonteerd zijn tegen 105 voor de compact, dat zou volgens mij prijstechnisch toch een verschil moeten zijn. Of er prijs verschil is tussen beide fietsen weet ik ook niet.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.
Hm, het lijkt me sterk dat de Eos 1008 duurder zou zijn dan de Compact 1119: de tweede is blijkbaar een lichter kader, en ook beter afgemonteerd (105 vs. Tagra), dus het lijkt erop dat die verkoper je wat heeft wijsgemaakt... De Eos moet normaal goedkoper zijn dan de andere - maar dat betekent niet dat je er daarom niet even lekker mee zou kunnen fietsen natuurlijk! Geniet ervan, zou ik zeggen.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Volgens de verkopen zouden beide fietsen hetzelfde zijn. Het verschil in de prijs (dat de EOS duurder zou zijn), zit hem in de kleur. De EOS zou nieuwer zijn.
Nu ga ik zelf vergelijken en zie ik tot mijn grote verbazing dat idd de compact 105 is. De Eos is tiagra. De Compact is dus betere kwaliteit?
Nu ga ik zelf vergelijken en zie ik tot mijn grote verbazing dat idd de compact 105 is. De Eos is tiagra. De Compact is dus betere kwaliteit?
Compact is inderdaad de betere.
Overigens is compact een beetje een verwarrende term in dezen. Het kan namelijk ook duiden op het gemonteerde verzet (zie daarom mijn eerste opmerking).
FMs die mensen een oor aannaaien is helaas schering en inslag in deze branche.
Overigens is compact een beetje een verwarrende term in dezen. Het kan namelijk ook duiden op het gemonteerde verzet (zie daarom mijn eerste opmerking).
FMs die mensen een oor aannaaien is helaas schering en inslag in deze branche.
De groep 105 is een betere kwaliteit dan de tiagra tripple. Verder kan ik weinig over de prijs zeggen aangezien het enigzins appels met peren vergelijken is. Ze zitten in verschillende productijnen. De verkoper heeft je in ieder geval verkeerd voorgelicht wat dat betreft.
Trek Domane 4.3 2013
Orbea Terra M31 2019
Orbea Terra M31 2019