Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 04 November 2006
Ik denk niet dat een van jullie dit al gezien heeft... De toekomstige kleuren van de Cervélo Soloist Team (die voortaan terug met carbon zadelpen zou komen):
Tuurlijk wel gezien... , maar op dit plaatje oogt de fiets veel grijzer dan in het echt.
Zo-wie-zo vind ik de Cervélo's er niet echt heel mooi op staan, op de foto's.
In het echt is het veel meer richting antraciet.. En inderdaad met carbon zadelpen en full carbon vork (± 340 gr.)Ik zal als ze binnen zijn eens wat goed foto's proberen te maken waar je de mooie vormen van het frame goed op ziet en de snelheid die er vanuit gaat..
Althans, dat vind ik ..
Cervélo
Quoten: Origineel geplaatst door Eric E op 05 November 2006
nou, persoonlijk vind ik het er niet mooier op worden....
Wat ik zéér jammer vind zijn de rode details op de vork. Men was beter gebleven bij een volledige zwart/witte setup.
PS: is dit dan model 2008? Want het model 2007 dat ik op de beurs gezien heb had dan wel carbon zadelpen en de nieuwe voorvork, maar de kleur was toch identiek aan model 2006.
nou, persoonlijk vind ik het er niet mooier op worden....
Wat ik zéér jammer vind zijn de rode details op de vork. Men was beter gebleven bij een volledige zwart/witte setup.
PS: is dit dan model 2008? Want het model 2007 dat ik op de beurs gezien heb had dan wel carbon zadelpen en de nieuwe voorvork, maar de kleur was toch identiek aan model 2006.
http://koersklak.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Quoten: Origineel geplaatst door koersklak op 06 November 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Eric E op 05 November 2006
nou, persoonlijk vind ik het er niet mooier op worden....
Wat ik zéér jammer vind zijn de rode details op de vork. Men was beter gebleven bij een volledige zwart/witte setup.
PS: is dit dan model 2008? Want het model 2007 dat ik op de beurs gezien heb had dan wel carbon zadelpen en de nieuwe voorvork, maar de kleur was toch identiek aan model 2006.
Model 2006 heeft alu zadelpen ( 300 gr.) en geen full carbon vork standaard.
Ik vind het wel een mooiere vork nu, maar omdat het frame niet meer zwart is, steekt de vork wat af tegen het frame, das wel iets minder ...
Quoten: Origineel geplaatst door Eric E op 05 November 2006
nou, persoonlijk vind ik het er niet mooier op worden....
Wat ik zéér jammer vind zijn de rode details op de vork. Men was beter gebleven bij een volledige zwart/witte setup.
PS: is dit dan model 2008? Want het model 2007 dat ik op de beurs gezien heb had dan wel carbon zadelpen en de nieuwe voorvork, maar de kleur was toch identiek aan model 2006.
Model 2006 heeft alu zadelpen ( 300 gr.) en geen full carbon vork standaard.
Ik vind het wel een mooiere vork nu, maar omdat het frame niet meer zwart is, steekt de vork wat af tegen het frame, das wel iets minder ...
Zit stiekem te dagdromen van het tijdritframe P2SL van Cervelo. Eén van de redenen om evt. een Cervelo TT-frame aan te schaffen is de verstelbaarheid van hun zadelpen. Volgens hun site de volgende quote:
"The flippable seatpost allows for an adjustment in seattube angle range of anywhere between 74-79 degrees so the rider can tailor the geometry to his/her specific "
"In the geometry tables below we list the dimensions for 75 and 78 degree effective seattube angles, roughly corresponding to the two positions of the adjustable seatposts if the saddle is clamped in the center of the rails."
Cervelo P2-SL
http://www.cervelo.com/models/fullsize/ ... o_P2SL.png
Mijn vraag is wat er zo "flippable" is aan hun "seatpost", die volgens mij dezelfde is als die van de Soloist Team. Kun je de bovenste helft van de zadelpen verschuiven van 75° naar 79°, of kun je de bovenste helft letterlijk omdraaien?
Nog een vraag. Wat raden jullie me aan? Bij Salden staat nog een Cervelo Dual TT fiets te koop; met Ultegra, Visiontech stuur, prijs E1499, hoogte maat 56 (heb binnenbeenlengte 93cm, 1,90m totaal, is de zadelpen lang genoeg in hoogte verstelbaar?; las ergens dat Jens Voigt ook op maatje 56 fietst), of alleen de frameset van de Cervelo P2-SL, maat 58/60, voor E1199? (of toch maar in 1x goed de Cervelo P2C frameset voor E2150?, nee toch maar niet, wel schitterend mooi, maar budgetair niet haalbaar)
Cervelo Dual
Is er een groot verschil in geometrie tussen de maat 56 van de dual en de maat 58 van de (frameset) P2-SL? De P2-SL is wel mooier, maar voor die prijs koop je dan wel bijna een compleet afgemonteerde Dual.
"The flippable seatpost allows for an adjustment in seattube angle range of anywhere between 74-79 degrees so the rider can tailor the geometry to his/her specific "
"In the geometry tables below we list the dimensions for 75 and 78 degree effective seattube angles, roughly corresponding to the two positions of the adjustable seatposts if the saddle is clamped in the center of the rails."
Cervelo P2-SL
http://www.cervelo.com/models/fullsize/ ... o_P2SL.png
Mijn vraag is wat er zo "flippable" is aan hun "seatpost", die volgens mij dezelfde is als die van de Soloist Team. Kun je de bovenste helft van de zadelpen verschuiven van 75° naar 79°, of kun je de bovenste helft letterlijk omdraaien?
Nog een vraag. Wat raden jullie me aan? Bij Salden staat nog een Cervelo Dual TT fiets te koop; met Ultegra, Visiontech stuur, prijs E1499, hoogte maat 56 (heb binnenbeenlengte 93cm, 1,90m totaal, is de zadelpen lang genoeg in hoogte verstelbaar?; las ergens dat Jens Voigt ook op maatje 56 fietst), of alleen de frameset van de Cervelo P2-SL, maat 58/60, voor E1199? (of toch maar in 1x goed de Cervelo P2C frameset voor E2150?, nee toch maar niet, wel schitterend mooi, maar budgetair niet haalbaar)
Cervelo Dual
Is er een groot verschil in geometrie tussen de maat 56 van de dual en de maat 58 van de (frameset) P2-SL? De P2-SL is wel mooier, maar voor die prijs koop je dan wel bijna een compleet afgemonteerde Dual.
Naar mijn weten kan je het bovenste deel inderdaad omdraaien ja.
En voor de maat, koop de juiste maat. Dat zal zeker niet een 56 zijn met jou lengte, misschien kom je nog net met een 58 weg, als je het echt klein wilt houden.
De keuze voor Cervélo is natuurlijk goed!
En voor de maat, koop de juiste maat. Dat zal zeker niet een 56 zijn met jou lengte, misschien kom je nog net met een 58 weg, als je het echt klein wilt houden.
De keuze voor Cervélo is natuurlijk goed!
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 06 November 2006
Naar mijn weten kan je het bovenste deel inderdaad omdraaien ja.
En voor de maat, koop de juiste maat. Dat zal zeker niet een 56 zijn met jou lengte, misschien kom je nog net met een 58 weg, als je het echt klein wilt houden.
De keuze voor Cervélo is natuurlijk goed!
Inderdaad, hoe hoog/lang is die zadelpen eigenlijk?
Naar mijn weten kan je het bovenste deel inderdaad omdraaien ja.
En voor de maat, koop de juiste maat. Dat zal zeker niet een 56 zijn met jou lengte, misschien kom je nog net met een 58 weg, als je het echt klein wilt houden.
De keuze voor Cervélo is natuurlijk goed!
Inderdaad, hoe hoog/lang is die zadelpen eigenlijk?
Dan liever de P3C, die vind ik veel mooier
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Prima fietsen natuurlijk Auke, maar imho niet zo'n enorme stap voorwaarts van je nog vrij nieuwe Canyon. Als ik jou was zou ik gewoon nog even doorsparen en dan kijken naar een echte ultieme TT-fiets, categorie P3 C. Of natuurlijk het ultieme snelheidsmonster, een Walser.
Een keer en stel hoge (carbon wielen) lijkt me ook een leuke investering.
Een keer en stel hoge (carbon wielen) lijkt me ook een leuke investering.
Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 06 November 2006
Prima fietsen natuurlijk Auke, maar imho niet zo'n enorme stap voorwaarts van je nog vrij nieuwe Canyon. Als ik jou was zou ik gewoon nog even doorsparen en dan kijken naar een echte ultieme TT-fiets, categorie P3 C. Of natuurlijk het ultieme snelheidsmonster, een Walser. Een keer en stel hoge (carbon wielen) lijkt me ook een leuke investering.
Opties voor de resterende investeringen, voor april 07:
Cervelo Dual, maat 56, Ultegra 10-speed, Visiontech, Easton Vista: E1499,- + HED Jet90: E450,- = TOTAAL E1950,-
Cervelo P2-SL frameset, maat 58: E1150,- + Oval A700: E275,- + HED Jet90: E450,- = TOTAAL E1875,-
of doorsparen voor april 08
Cervelo P2-C frameset, maat 58: E2100,- + Oval A700: E275,- + HED Jet90: E450,- = TOTAAL E2825,-
of goedkoopste optie
Overspuiten (oude 2002) Batavus Pro, maat 58: E150,- + Carbon Aero voorvork: E150,- + Aerus C4Halo zadelpen: E125,- + HED Jet90: E450,- + Oval A700: E275,- = TOTAAL E1150,-
Prima fietsen natuurlijk Auke, maar imho niet zo'n enorme stap voorwaarts van je nog vrij nieuwe Canyon. Als ik jou was zou ik gewoon nog even doorsparen en dan kijken naar een echte ultieme TT-fiets, categorie P3 C. Of natuurlijk het ultieme snelheidsmonster, een Walser. Een keer en stel hoge (carbon wielen) lijkt me ook een leuke investering.
Opties voor de resterende investeringen, voor april 07:
Cervelo Dual, maat 56, Ultegra 10-speed, Visiontech, Easton Vista: E1499,- + HED Jet90: E450,- = TOTAAL E1950,-
Cervelo P2-SL frameset, maat 58: E1150,- + Oval A700: E275,- + HED Jet90: E450,- = TOTAAL E1875,-
of doorsparen voor april 08
Cervelo P2-C frameset, maat 58: E2100,- + Oval A700: E275,- + HED Jet90: E450,- = TOTAAL E2825,-
of goedkoopste optie
Overspuiten (oude 2002) Batavus Pro, maat 58: E150,- + Carbon Aero voorvork: E150,- + Aerus C4Halo zadelpen: E125,- + HED Jet90: E450,- + Oval A700: E275,- = TOTAAL E1150,-
Quoten: Origineel geplaatst door Hanz op 06 November 2006
Auke prijzen kloppen niet voor die P2C
Mail me maar even
Hey Hanno, had juist net even op je site gekeken voor de prijs. Ben je al gezakt in prijs? Maar even serieus, ik ga echt niet op korte termijn de P2C kopen, da's me teveel van het goede; wilde gewoon even opsommen welke investeringen ik de komende periode nog wil doen. Ik zag op je site ook een Cervelo P2-K staan, dat is nu in 2006 de P2-SL geworden. Klopt dat?
Kun je nagaan wat ik er allemaal voor over heb om volgend jaar op het NK op minimaal een minuut van je te eindigen.
Auke prijzen kloppen niet voor die P2C
Mail me maar even
Hey Hanno, had juist net even op je site gekeken voor de prijs. Ben je al gezakt in prijs? Maar even serieus, ik ga echt niet op korte termijn de P2C kopen, da's me teveel van het goede; wilde gewoon even opsommen welke investeringen ik de komende periode nog wil doen. Ik zag op je site ook een Cervelo P2-K staan, dat is nu in 2006 de P2-SL geworden. Klopt dat?
Kun je nagaan wat ik er allemaal voor over heb om volgend jaar op het NK op minimaal een minuut van je te eindigen.