Cervélo
We gaan zondag even proefrijden op een S maat 52.TKMP schreef: ↑26 okt 2022 19:45 Ik heb ongeveer gelijke lichaams maten. Ik heb iets meer bbl.
Ik zou zelf de 54 passen met 8mm onder het stuur en 90mm stuurpen
De 51 zou ik ook passen met een110stuurpen en 3cm spacers
Bij de 54 zou ik iets minder setback in de zadelpen wensen,er zijn al bijna geen 25mm setback pennen meer, ik denk dat cervelo ook 15 mm gebruikt,
Ow ja en een stuur reach van ongeveer 70mm, niet zo n lange als die van trek.
Maar goed in the end, dit geldt voor mij, kan best dat als je dochter iets kortere armen heeft en super lenig is en dus beter op de 51 past. Ik heb een drop van 10cm en ben dus gemiddeld lenig. Maar wil je meer drop dan kan je dat bijna niet verzorgen met een 54, Kan je er niet eentje proef rijden?
Heeft ze nu ook een koersfiets die goed past. Een fiets huren voor een paar dagen en daarna een bikefit?
Kijken hoe ze daar op zit.
-
- Forum-lid
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
- Locatie: Nijmegen
Even een technische vraag. Mijn S2 is op het moment uitgerust met een rotor crankstel. Er zit een minimale slag in die crank, waardoor de kettingbladen een beetje wiebelen. De trapaslagers zijn aan vervanging toe. Mooi moment om ook het crankstel te vervangen. Graag zou ik wisselen naar een ultegra-crankstel. Klopt het dat ik dan deze trapas nodig heb: https://www.bike24.de/p1223544.html?sou ... d62442a20c
Beschrijving is wat vaag, vandaar mijn twijfels...
Beschrijving is wat vaag, vandaar mijn twijfels...
Vorige week toch maar eens een vrijblijvend mailtje gestuurd met de vraag of er al nieuws is met min of meer richtdatum van levering.Stancke schreef: ↑10 sep 2022 15:41 Deze morgen de opvolger van mijn 2021 Scott Addict 10 gaan bevestigen: Caledonia 5 afgemonteerd met Sram Rival eTap in maatje 54.
Initieel ging ik voor Ultegra Di2 maar had twijfels bij de meerprijs, na 2 nachtjes erover nagedacht te hebben, ben ik terug naar mijn initieel plan gegaan: sowieso elektronisch schakelen + interne bekabeling. Ik neem dus vrede met Rival eTap. Ook even getwijfeld over het kleur, Oasis groen sprak mij heel hard aan maar vrees dat je met bepaalde fietskledij het gevoel zou hebben dat het carnaval is. Sram powermeter ook aan toegevoegd. Setje carbon wielen zal ik nog bestellen, heb nu 60mm maar denk dat visueel 40mm beter zal zijn. Volgens de LBS (goeie info/begeleiding gehad gisteren en vandaag om te bestellen ) zou ik ook maar 1 of 2cm spacers hebben.
Levertermijn? Tussen vandaag en april '23 dus ik zal nog even geduld moeten hebben maar laat ons eerlijk zijn, ik heb momenteel al meer dan een OK fiets en de winter komt er toch aan.
"Nee" is de samenvatting
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel
Na enkele jaren rondkijken om een nieuwe fiets te kopen, heb ik afgelopen weekend een Cervélo R5 Team Sunweb editie met velgremmen gekocht, in showroomstaat.
Ik was voornamelijk naar een tweedehands Canyon Aeroad en Ultimate aan het zoeken in Katusha kleuren en ook met velgremmen, maar in mijn maat, Medium, was dat moeilijk. Na maanden rondzoeken naar zo een Canyon heb ik dan maar eens Cervélo R5 ingetypt (Kleinanzeigen), omdat ik al twee Cervélos heb en wel eens wou zien wat er daar tussenstond, en binnen een week heb ik deze gekocht.
Nu had ik wat advies willen vragen... de stuur en stuurpen gaan er sowieso af. Ik dacht om een aero stuur te monteren, maar staat dat nog mooi op zo een klimfiets of is het ridicuul? Ieder z'n smaak natuurlijk..
Alvast bedankt
Ik was voornamelijk naar een tweedehands Canyon Aeroad en Ultimate aan het zoeken in Katusha kleuren en ook met velgremmen, maar in mijn maat, Medium, was dat moeilijk. Na maanden rondzoeken naar zo een Canyon heb ik dan maar eens Cervélo R5 ingetypt (Kleinanzeigen), omdat ik al twee Cervélos heb en wel eens wou zien wat er daar tussenstond, en binnen een week heb ik deze gekocht.
Nu had ik wat advies willen vragen... de stuur en stuurpen gaan er sowieso af. Ik dacht om een aero stuur te monteren, maar staat dat nog mooi op zo een klimfiets of is het ridicuul? Ieder z'n smaak natuurlijk..
Alvast bedankt
Bedankt. Ik zie niet meteen de meerwaarde in, in mijn geval. Als ik nu regelmatig de Alpe d'Huez in de regen zou afdalen, dan zou ik wel voor schijfremmen kiezen... misschien. Overigens keek ik eigenlijk rond om een fiets met direct mount velgremmen te kopen (Standert Kreissäge, Canyon Aeroad, BMC Teammachine SLR01) maar vond er geen in mijn maat/met kleurenschema dat ik mooi vond/voor een schappelijke prijs.
Velgremmen zijn lichter en gemakkelijker in onderhoud, gemakkelijk met quick release.. gewoon minder gedoe en minder kostelijk. Trouwens, mijn andere twee racefietsen hebben velgremmen. Ik hou dat graag compatibel. (blijf ook bij 11-speed)
Op mijn MTB heb ik wel schijfremmen, het stoort me mateloos als er wat vuiligheid tussen de schijf en de remblokjes zit. Of als je soms dat geping heb als je optrekt na een bocht. Maar je kan er natuurlijk wel 100% op vertrouwen als je een zware afdaling hebt.
Heb enkele jaren terug een DT Swiss Oxic wielset gekocht en vanaf dat moment heb ik besloten het niet meer te overwegen om over te stappen op schijfremmen, de Oxic velg remt echt heel goed. Punt is: schijfremmen zullen zeker wel vele voordelen hebben, maar het is niet alsof velgremmen nu opeens niets meer waard zijn.
Dusja, de velgen bij klassieke wielen slijten wel in op den duur maar dat neem ik er maar bij dan.
Velgremmen zijn lichter en gemakkelijker in onderhoud, gemakkelijk met quick release.. gewoon minder gedoe en minder kostelijk. Trouwens, mijn andere twee racefietsen hebben velgremmen. Ik hou dat graag compatibel. (blijf ook bij 11-speed)
Op mijn MTB heb ik wel schijfremmen, het stoort me mateloos als er wat vuiligheid tussen de schijf en de remblokjes zit. Of als je soms dat geping heb als je optrekt na een bocht. Maar je kan er natuurlijk wel 100% op vertrouwen als je een zware afdaling hebt.
Heb enkele jaren terug een DT Swiss Oxic wielset gekocht en vanaf dat moment heb ik besloten het niet meer te overwegen om over te stappen op schijfremmen, de Oxic velg remt echt heel goed. Punt is: schijfremmen zullen zeker wel vele voordelen hebben, maar het is niet alsof velgremmen nu opeens niets meer waard zijn.
Dusja, de velgen bij klassieke wielen slijten wel in op den duur maar dat neem ik er maar bij dan.
Ook ik zie niet de meerwaarde van schijfremmen. Bij een ATB of crosser vind ik ze wel nuttig. Ik ga trouwens niet mee met alle commerciele onzin zoals 12-speed, aero-frame, cleane cockpit, tubeless, 30 mm banden, steekassen, gravelbike en fietsen vanaf € 5.000,00.
Ik denk niet dat een fiets met alle genoemde "snufjes" veel beter fietst dan mijn 10 jaar oude carbon Colnago met velgremmen en 10-speed.
Een bijkomend voordeel van velgremmen is dat je af en toe een nieuw wielsetje kunt kopen. Bovendien hebben al mijn fietsen velgremmen en 10-speed, dus kan ik de wielsetjes in alle fietsen gebruiken.
Ik denk niet dat een fiets met alle genoemde "snufjes" veel beter fietst dan mijn 10 jaar oude carbon Colnago met velgremmen en 10-speed.
Een bijkomend voordeel van velgremmen is dat je af en toe een nieuw wielsetje kunt kopen. Bovendien hebben al mijn fietsen velgremmen en 10-speed, dus kan ik de wielsetjes in alle fietsen gebruiken.
When the going gets rough the tough get going