Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 05 dec 2018 08:59

Dat lopen ze ook niet. Daar hoort een liner omheen.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 05 dec 2018 10:00

Lopen ze niet over een kunststof plaatje onder je bracket? Daar schuren ze wel gewoon overheen.

S5tijn
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2018 08:19

S5tijn 05 dec 2018 11:17

ok, inmiddels van FM begrepen dat er onder bij de bottom bracket wel een geleide plaatje hoort. Dat ontbreekt.
Ik had een 105 R7000 groep in gedachte, maar dan moet dat wel lekker mechanisch in het frame kunnen lopen.
Een Ultegra DI2 is leuk, maar kost me gelijk een vermogen meer en weet niet of dat voor mij afweegt tegen de voordelen daarvan.

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 05 dec 2018 13:25

Of het een meer waarde is kan jij alleen bepalen. Ik vindt zelf van niet. Een goed schakelende mechanisme groep is net zo functioneel. Lastige keuze.

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 05 dec 2018 14:06

S5tijn schreef: 05 dec 2018 11:17 ok, inmiddels van FM begrepen dat er onder bij de bottom bracket wel een geleide plaatje hoort. Dat ontbreekt.
Ik had een 105 R7000 groep in gedachte, maar dan moet dat wel lekker mechanisch in het frame kunnen lopen.
Een Ultegra DI2 is leuk, maar kost me gelijk een vermogen meer en weet niet of dat voor mij afweegt tegen de voordelen daarvan.
Dit begrijp ik niet zo goed. Een mechanische groep kan geen probleem zijn op je cervelo. Zo'n plaatje kan je echt wel vinden en een liner in je frame kan probleem niet zijn. Er is geen must voor een DI2 groep. Hoewel ik het persoonlijk een feestje vind en geld meer dan waard. Maar een mechanische groep kan echt gewoon op je R serie
Allard

S5tijn
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2018 08:19

S5tijn 05 dec 2018 14:35

S... ;)
dat lijkt me ook. Besloten om hem naar de FM te brengen om groep te laten monteren.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 05 dec 2018 18:37

Dan zou ik wel adviseren om dat bij een Cervelo dealer te laten doen, S5 is een frame dat vanwege de ongelukkige kabelloop veel beter werkt met een elektronische als met een mechanische groep en de frameprijs rechtvaardigt een dergelijke investering wel (overigens heeft een S5 nog wel wat meer onderdeeltjes nodig om hem mechanisch op te bouwen).

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 07 jan 2019 11:25

Het zal wel chauvinisme zijn maar eindelijk weer eens een mooier spuit schema, is nog een idee voor mijn 10 jaar oude witte R3.

Afbeelding
Afbeelding

idske
Forum-lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 13 apr 2008 16:17

idske 07 jan 2019 19:52

Mwoah.... Doe mij dan de vorige giant maar. Vind dit maar een rommelig zooitje

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 07 jan 2019 21:40

xml schreef: 24 apr 2018 21:27 in geval hier alles in orde aan zou zijn, wat zou een schappelijke prijs zijn? ben nog steeds in twijfel...
zit een Ultegra 11-speed op die in zeer goede staat is.


Afbeelding
ik heb deze vorig jaar in april aan me laten voorbij gaan, vooral omdat de verkoper zeer lastig, onvriendelijk en opdringerig was. ik had toen eigenlijk wel spijt... vorige week kwam ik de fiets tweedehands weer tegen op het internet bij iemand anders en meteen een afspraak gemaakt! deze keer wel een aangename ontmoeting.

de persoon heeft deze fiets wat geupgrade. andere bidonhouders (Lightweight Edelhelfer alhoewel ik beetje gok dat ze uit China komen) op gemonteerd, alle lagers een onderhoud gegeven of zelfs vervangen, andere achterderailleur op want daar was ook iets mee, nieuwe stuurpen, ander zadel, andere stuurpen en ander stuur. alles bij elkaar woog ie maar 6.85kg. en hij bood de fiets aan voor €1690. hier en daar een klein krasje maar dat was bij de vorige eigenaar al zo. verroeste boutjes mooi nieuwe ingestoken enzo, dat wel!

deze keer heb ik het niet laten liggen en de fiets gewoon gekocht! weliswaar voor €1550 zonder het zadel en de pedalen (ik heb toch een ander nodig) en met de oude stuurpen en stuur er terug op. nu moet ik hem dus nog wat verder afwerken en op m'n lichaam laten afstellen. ben heel erg benieuwd naar hoe die fietst!

de grote reden waarom ik specifiek op zoek was naar deze fiets was omdat ik eigenaar ben van een S3 uit 2011, deze R5 heeft net dezelfde kleurstelling en dat past erg mooi bij de S3. maar ik begon toch uit te kijken naar een comfy klimfiets... dat is de R5 wel hoop ik.
kleine anekdote: een maand of twee geleden ging ik te voet door de stad en er passeerden enkele wielertoeristen me waarvan een op dezelfde R5 als deze reed (niet deze fiets overigens, je snapt em wel) en wat heb ik gekeken... was er toen nog steeds wat sip van dat ik die toen niet had gekocht. dus op dit moment ben ik erg blij datk het nu wel gewoon heb gedaan :lol:

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 08 jan 2019 08:35

ericpeters schreef: 07 jan 2019 11:25 Het zal wel chauvinisme zijn maar eindelijk weer eens een mooier spuit schema, is nog een idee voor mijn 10 jaar oude witte R3.

Afbeelding
ik kan me daar echt niet in vinden. die gradient van rood naar wit en dan "cervélo" ook in licht gradient van donkergrijs naar lichter grijs, bweirk. das precies Word-art van 15 jaar geleden.

de kleuren op de Giants vond ik wel wijs. :P

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 08 jan 2019 11:13

xml schreef: 07 jan 2019 21:40
xml schreef: 24 apr 2018 21:27 in geval hier alles in orde aan zou zijn, wat zou een schappelijke prijs zijn? ben nog steeds in twijfel...
zit een Ultegra 11-speed op die in zeer goede staat is.


Afbeelding
ik heb deze vorig jaar in april aan me laten voorbij gaan, vooral omdat de verkoper zeer lastig, onvriendelijk en opdringerig was. ik had toen eigenlijk wel spijt... vorige week kwam ik de fiets tweedehands weer tegen op het internet bij iemand anders en meteen een afspraak gemaakt! deze keer wel een aangename ontmoeting.

de persoon heeft deze fiets wat geupgrade. andere bidonhouders (Lightweight Edelhelfer alhoewel ik beetje gok dat ze uit China komen) op gemonteerd, alle lagers een onderhoud gegeven of zelfs vervangen, andere achterderailleur op want daar was ook iets mee, nieuwe stuurpen, ander zadel, andere stuurpen en ander stuur. alles bij elkaar woog ie maar 6.85kg. en hij bood de fiets aan voor €1690. hier en daar een klein krasje maar dat was bij de vorige eigenaar al zo. verroeste boutjes mooi nieuwe ingestoken enzo, dat wel!

deze keer heb ik het niet laten liggen en de fiets gewoon gekocht! weliswaar voor €1550 zonder het zadel en de pedalen (ik heb toch een ander nodig) en met de oude stuurpen en stuur er terug op. nu moet ik hem dus nog wat verder afwerken en op m'n lichaam laten afstellen. ben heel erg benieuwd naar hoe die fietst!

de grote reden waarom ik specifiek op zoek was naar deze fiets was omdat ik eigenaar ben van een S3 uit 2011, deze R5 heeft net dezelfde kleurstelling en dat past erg mooi bij de S3. maar ik begon toch uit te kijken naar een comfy klimfiets... dat is de R5 wel hoop ik.
kleine anekdote: een maand of twee geleden ging ik te voet door de stad en er passeerden enkele wielertoeristen me waarvan een op dezelfde R5 als deze reed (niet deze fiets overigens, je snapt em wel) en wat heb ik gekeken... was er toen nog steeds wat sip van dat ik die toen niet had gekocht. dus op dit moment ben ik erg blij datk het nu wel gewoon heb gedaan :lol:

Leuk om zo aan de fiets te kunnen komen die je graag wilt. Soms heb je gewoon wat meer geduld nodig

Veel plezier ervan

Plaats reactie