Wat is er commerciële onzin aan tubeless, of 30mm banden, of... ??
Ik weet dat ik cols liever afdaal met schijfremmen dan met velgremmen. Véél liever.
Dat 28 of 30mm veel comfortabeler is dan 23 of 25 zonder aan snelheid in te boeten.
Cervélo
Maar uw 10 jaar oude carbon Colnago met 10 speed bevatte ook reeds ' snufjes' die een 10 jaar oudere alu of stalen Colnago met 7 of 8 speed niet had , en die fietsen voldeden ook ruimschoots voor het gros van de fietsers . Je kan de evolutie ( en prijsstijgingen ) nu eenmaal niet stoppen en vroeg of laat ga je daar ook in mee .
Ik rij ook nog steeds met mijn beide racefietsen zonder schijfremmen , maar ga voor volgende winter wel een gravelbike met schijfremmen aankopen , gewoon omdat ik dan dikkere banden kan rijden ( en minder kans op lekrijden ) en meer remvermogen heb bij nat winterweer . Op een bepaald ogenblik moet je afwegen of de nadelen opwegen tegen de voordelen en de keuze maken die je het beste uitkomt .
Ik rij ook nog steeds met mijn beide racefietsen zonder schijfremmen , maar ga voor volgende winter wel een gravelbike met schijfremmen aankopen , gewoon omdat ik dan dikkere banden kan rijden ( en minder kans op lekrijden ) en meer remvermogen heb bij nat winterweer . Op een bepaald ogenblik moet je afwegen of de nadelen opwegen tegen de voordelen en de keuze maken die je het beste uitkomt .
ccc
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 33625
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Geinig, want juist tubeless, 30mm banden en steekassen voegen wél iets toe aan een fiets

People listen to reply, not to understand
Ik kan colnagi wel volgen hoor..
Bezig met de nieuwe fiets aan het opbouwen en begin wel een punthoofd te krijgen van de "vernieuwingen". Problemen met de eTap achterderailleur en ook nog eens een hele zoektocht om beetje simpel/goedkoop een bel en een voorlicht op het aero stuur te monteren. Waarschijnlijk zijn er nog fratsen die nu nog niet boven komen drijven.
Bezig met de nieuwe fiets aan het opbouwen en begin wel een punthoofd te krijgen van de "vernieuwingen". Problemen met de eTap achterderailleur en ook nog eens een hele zoektocht om beetje simpel/goedkoop een bel en een voorlicht op het aero stuur te monteren. Waarschijnlijk zijn er nog fratsen die nu nog niet boven komen drijven.
Gisteren hetzelfde antwoord gekregen op de vraag of er al nieuws is. Wat is de kans dat we April nog halen voor levering, onbestaande wss... Zal mij wel geen illusies makenStancke schreef: ↑14 jan 2023 11:38Vorige week toch maar eens een vrijblijvend mailtje gestuurd met de vraag of er al nieuws is met min of meer richtdatum van levering.Stancke schreef: ↑10 sep 2022 15:41 Deze morgen de opvolger van mijn 2021 Scott Addict 10 gaan bevestigen: Caledonia 5 afgemonteerd met Sram Rival eTap in maatje 54.
Initieel ging ik voor Ultegra Di2 maar had twijfels bij de meerprijs, na 2 nachtjes erover nagedacht te hebben, ben ik terug naar mijn initieel plan gegaan: sowieso elektronisch schakelen + interne bekabeling. Ik neem dus vrede met Rival eTap. Ook even getwijfeld over het kleur, Oasis groen sprak mij heel hard aan maar vrees dat je met bepaalde fietskledij het gevoel zou hebben dat het carnaval is. Sram powermeter ook aan toegevoegd. Setje carbon wielen zal ik nog bestellen, heb nu 60mm maar denk dat visueel 40mm beter zal zijn. Volgens de LBS (goeie info/begeleiding gehad gisteren en vandaag om te bestellen) zou ik ook maar 1 of 2cm spacers hebben.
Levertermijn? Tussen vandaag en april '23 dus ik zal nog even geduld moeten hebben maar laat ons eerlijk zijn, ik heb momenteel al meer dan een OK fiets en de winter komt er toch aan.
"Nee" is de samenvatting![]()

ON ORDER: Cervelo Caledonia 5 + Orbea Terra M31e TEAM