Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 23 okt 2007 09:56

Ik lees een forum juist om pro's en contra's te horen! Als ik enkel positieve geluiden van een merk wil dan ga ik wel naar een FM die enkel 'fantastische fietsen' heeft staan, ongeacht merk. Negatieve zaken weet hij enkel te benoemen van fietsen/merken die hij niet verkoopt en die heel toevallig weer wel bij zijn concullega een straat verderop staan.

En ik kan wel altijd willen uitgaan van eigen kracht en ervaring, maar ik kan moeilijk het totale aanbod aan fietsen onder mijn kont hebben gehad, voordat ik een welafgewogen keuze maak. Dus ik neem graag het oordeel van anderen, en zeker de meer ervarenen, mee bij mijn beslissingen.

damian112
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:51

damian112 23 okt 2007 10:09

foutief geplaatst

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 23 okt 2007 10:11

"@ sharkman 1, wanneer heb je op die storck gezeten "

net na de vorige tour test van het bewuste frame samen met nog wat andere "top" fietsen. Te kort om een echt oordeel te vormen over de kwaliteiten maar lang genoeg om te concluderen dat duur niet altijd het beste hoeft te zijn en dat een combi met lightweights ook een stuiterbak van een fiets op kan leveren. Een frame is slechts een onderdeel van een fiets en het totaal bepaald hoe goed het eindresultaat wordt.
Bevriende Duitste dealer heeft er eentje besteld en binnenkort krijg ik de kans om het bewuste frame nogmaals (maar nu hopelijk wat langer)

En om maar weer in Cervelo taal terug te komen, de topframes van dit merk vindt ik persoonlijk veel beter sturen / rijden in combinatie met een lage velg (wel carbon dan) dan de vaak uit optische gronden gekozen hoogprofiel wielen.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 23 okt 2007 11:13

litespeed schreef:Ik lees een forum juist om pro's en contra's te horen! Als ik enkel positieve geluiden van een merk wil dan ga ik wel naar een FM die enkel 'fantastische fietsen' heeft staan, ongeacht merk. Negatieve zaken weet hij enkel te benoemen van fietsen/merken die hij niet verkoopt en die heel toevallig weer wel bij zijn concullega een straat verderop staan.

En ik kan wel altijd willen uitgaan van eigen kracht en ervaring, maar ik kan moeilijk het totale aanbod aan fietsen onder mijn kont hebben gehad, voordat ik een welafgewogen keuze maak. Dus ik neem graag het oordeel van anderen, en zeker de meer ervarenen, mee bij mijn beslissingen.


Maar dat is waarschijnlijk Arnoud punt, Sharkman heeft nooit (echt) op een Cervélo gezeten. Zeker niet lang genoeg om er bepaalde oordelen over te kunnen vellen.
Dat hoog carbon niet goed rijdt... misschien als je 68 kg weegt, maar met een dikke 80 heb ik nog nooit een probleem gehad. Nergens niet. En veel andere die ik spreek ook niet. Dus waar dat toch steeds vandaan komt dat het zo'n drama moet zijn..

Trouwens op de kuota stand hadden ze bijna met Reynolds wiel staan, daar zaten ook wat mooie wielen tussen om te zien zeg..

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 23 okt 2007 11:36

Denken voor Arnoud is niet handig. Dat wachten we af. Voorlopig lijkt het mij vooral jouw punt.

Ik reageerde enkel op het feit dat Arnoud dit topic enkel met positieve reacties gevuld wil zien (afgaande op z'n opmerking '....loftrompet...').

Waar ik zei dat ik ook luister naar het oordeel van anderen doelde ik ook zeker op jouw ervaringen SpEric, met in dit geval Cervélo. Overigens, nog even benadrukken dat IMO naast de karaktereigenschappen van een frame nog meer zaken belangrijk zijn, als monteerbaarheid (voorvork ;o) ), kwaliteit van de lak, service/garantie, enz. En voor dat soort zaken hoef je niet persé op het frame gezeten te hebben.

Ik vind het goed dat er een forum is waar veel mensen met kennis van zaken samen komen en waar ruimte is voor discussie. Juist in een discussie worden zaken scherper gesteld, wat juist ook de positieve punten ten goede zal komen.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 23 okt 2007 11:37

Tja Speric,

Jammer dat dit weer via een posting moet (en je me niet even een pm stuurt)

Ik weet dat je dealer bent en graag cervelo goeroe zou willen zijn / worden maar imsschien word het toch tijd om je postings naar het Cervelo forum te verplaatsen want daar zullen ze postings meer op waarde weten te schatten.

Overigens zei ik dat lage velgen beter combineren met het door jou gevoerde merk en niet dat hoge wielen slecht zouden rijden. Volgens mij ben je volgens mij nog nooit met mindere omstandigheden met je fiets op pad geweest (en dan doel ik op echte heuvels en niet op de Soester duinen) dan weet je meteen waar ik op doel.

(Rest doe ik wel via Pm).

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 23 okt 2007 11:56

Waarom mag je elkaar niet aanspreken op feiten ? En deze verhalen en zaken hebben niet eens iets met Cervélo zelf te maken. Dat hoeft toch allemaal niet achter gesloten deuren ?

Daarbij ben ik het helemaal met Litespeed eens dat alle faccetten van een merk/ model meespelen bij de beslissing om een fiets/ frame aan te schaffen. En ook in een Cervélo topic horen kritsche kantekeningen uiteraard. Maar, zoals Arnoud ook aangeeft, op feiten en eigen ervaringen. Dat is tevens ook mijn eigen punt hierin. Te vaak wordt er maar wat geroepen en gezegd. Omdat men waarschijnlijk van iemand via via gehoord heeft. Dat is hier, dat gaat over wielen zo..
Dat is zo jammer van sommige fora dat je maar wat kan roepen en niet eens hoeft te onderbouwen. Voor je het weet wordt je serieus genomen.

Over de heuvels en welke zal ik maar zwijgen want ook hier weet je niet de feiten !

En het Cervélo forum daar ben ik ook zo vaak mogelijk zoals je ook kan zien aan mijn gradatie daar. Maar kennelijke heb je niet de moeite genomen om echt goed te kijken. En de posten die ik plaats staan ik het teken van hulp bieden. Dé reden dat ik nu voor mijzelf bezig ben. Omdat ik het leuk vind om de mensen op een juiste manier op weg te helpen. Mensen die ook van hun hobby willen genieten en met een hun passie bezig zijn. Als ik doe zo goed mogelijk kan helpen is mijn dag geslaagd.

Maar goed.. wie ben ik ..

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 23 okt 2007 12:15

Als jij kan aangeven welke fietsen ik op het ogenblik opgebouwd heb staan (voor mezelf dan), en om een tipje van de sluier op te lichten het zijn er 5 en geeneen van hetzelfde merk) kun je ook iets zeggen over waar ik al dan niet ervanring mee heb (en volgens mij heb ik ook nog eens meer wielsets dan ik de gemiddelde Tour test).
Aangezien je dit ongetwijfeld niet kan (toegegeven het is lastig omdat ik ook nog eens minimaal 1 x per jaar het volledige bestand wissel) vindt ik het knap dat je wel aan kan geven wat ik al dan niet in 2005 reed.
Da's het enige wat me steeds weer stoort in je postings dus..... voor de rest geen probleem.

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 961
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 23 okt 2007 12:29

om even tussen beide te komen ;) ik zit met een vraag en hoor graag jullie (kritische, maar onderbouwde ;)) mening...

ik maakte op Bike Motion een praatje met iemand van Veltec over de Soloist, specifiek over waarin het waardeverschil tussen de carbon en aluminium uitvoering zich uit. het eerstgenoemde kader kost immers meer dan het dubbele, terwijl de afwerking en rij-eigenschappen van het alu-frame eveneens als zeer goed (misschien zelfs bijna even goed?) te boek staan.

eigenlijk kwamen we niet veel verder dan een discussie over materiaal- en fabricagekosten. nu begrijp ik dat carbon duur materiaal is en dat het productieproces ingewikkelder is. het gaat er bij mij echter niet in dat zo'n groot kostenverschil zich zou uiten in zo'n minimaal batenverschil. de carbonversie moet superieur zijn op meer punten dan alleen gewicht (dat is krap een halve kilo verschil), dus mijn vraag: welke (voornaamste) punten zijn dit?

(en mijn excuses als deze vraag al op één van de 117 voorgaande pagina's is besproken :))
t.a.f.k.a.e.h.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 23 okt 2007 12:32

Imago :D
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 23 okt 2007 12:35

Ik neem aan dat het niet nog steeds die tehava fiets, de trek en die cube zijn toch samen met je eigen fiets ?
Tuurlijk weet ik niet waar je op reed in 2005.
Ik weet enkel waar je niet op hebt gereden en in 2006.
Maar de vraag is toch makkelijk te beantwoorden ?

Heb je een soloist gehad ? en R3 ? Heb je van elk model er minstens 1 opgebouwd ?

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 23 okt 2007 12:57

in 2006 had ik een CR1, Cube GTC, litespeed Vortex, Prince LS, Six13 (heel kort) en een Kocmo ultralight. Dit jaar, Addict, Seven Axiom, Specialized S-works (kort), System six, Andere CR1, Merlin Extralight (alweer weg) en een Willier le Roi (ook al niet meer present).

Wielsets nu: Hyperon draad en tube, bontrager XXX light, ADA pro, Lightweight standaard, Easton tempest 2 alu, Mavic cosmic carbone premium, Speedcomposites, Tune olympic gold (inmiddels weg), campa neutron gewoon en ultra, Reynolds DV tube en clincher en wat handgebouwde setjes.

Geef toe, beetje uit de hand gelopen hobby maar kan wel veel testen. (en speric in 2005 had ik nee R3 die het veld moest ruimen voor een cube die beter paste bij de gewenste geometrie)

Plaats reactie