Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Kinderkar achter racefiets

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 25 jul 2011 11:05

Okay, ik zit met hetvolgende punt: sinds de geboorte van de kleine is het fietsen iets ingewikkelder geworden.
Toch wil ik af en toe naar mijn werk kunnen fietsen. Onze oppas woont ca 15 minuten bij ons vandaan en ik had bedacht om een kinderkarretje achter de racefiets te hangen en deze af te koppelen bij de oppas om daarna verder te rijden naar het werk. Bij terugkomst rij ik langs de opas om weer naar huis te gaan.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met kinderkarretjes achter een racefiets? Kan dat of is het een luchtkasteel?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

korrel
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 jun 2007 18:05

korrel 25 jul 2011 11:56

Ik liep een jaar geleden over straat en toen passeerde een racefietser met een kinderkar me. Was toen in de tijd dat mijn zoon was geboren en het leek me een ideale oplossing voor fietsen en "oppassen".
Daarna vaak over nagedacht of het wat voor mij was. Heb er destijds zelfs nog een foto van gemaakt (ben helaas niet zo'n expert in fot's van mob afhalen en op forum plaatsen).
De foto staat nu nog op m'n mobiel en als ik de foto bekijk zit de kar vast aan z'n snelspanner. Kan de foto doorsturen naar jouw mob, desnoods. Stuur me maar een PM.

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 25 jul 2011 12:16

Heb het ook eens eerder gezien. De kar zat vast aan de zadelpen. Volgens mij is dat wel een solide constructie voor niet al te wilde ritjes. Wellicht dat Rose Versand zo iets heeft?

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 25 jul 2011 12:17

Kinderkar achter de fiets is prima te doen. De meeste karren (bijv. Chariot of Croozer) hebben een koppelings-plaatje die je tussen de snelspanner klemt. Daar komt dan de kar aan te hangen. Is heel eenvoudig vast te maken en weer los te koppelen.
edit: heb zelf geen ervaring, maar werk in een fietsenwinkel (heb ze verkocht)

franskarel
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 09 mei 2008 23:27

franskarel 25 jul 2011 12:29

mrcoffee schreef :Zijn er hier mensen die ervaring hebben met kinderkarretjes achter een racefiets? Kan dat of is het een luchtkasteel?
Met de racefiets geen ervaring wel met een MTB en wat met een MTB kan moet ook met een racefiets kunnen.Voor de fietskar (merk Croozer) is er een koppelstuk dat je heel simpel tussen je frame en de snelspanner moet plaatsen.Hieraan kan je dan de fietskar koppelen ook is er nog een veiligheidssnoer voorzien dit gaat om je achtervork.Ook is dit koppelstuk heel simpel en zonder enig gereedschap op een andere fiets met snelspanners over te plaatsen.Wat ik niet weet is of dit simpele systeem van Croozer voor alle merken fietskarren van toepassing is.
Stevens SCF2 Shimano Ultegra Easton EA90

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 25 jul 2011 13:10

Dank voor de racties. Nou, dat biedt perspectieven!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

korrel
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 jun 2007 18:05

korrel 25 jul 2011 13:23

Dank zij een handige collega :

Edite foto verwijderd, bedacht me opeens. Zal die kerel ook niet fijn vinden als tie zonder het weten op een forum gegooid wordt.
Laatst gewijzigd door korrel op 25 jul 2011 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.

kweekel
Forum-lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26 okt 2006 21:38
Locatie: Annen (drenthe)

kweekel 25 jul 2011 13:31

In Utrecht zit een fietsenzaak in de Nachtegaalstraat. Heet die niet Wim Kok ofzo? Daar heb ik jaren geleden een heleboel aanhangers voor kinderen gezien.
Ik keek net op google en hij zit er nog steeds. En nog altijd veel fietskarren. Kijk maar eens op http://www.kokfietsen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Jan

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 25 jul 2011 14:33

Kan dat ook achter een carbon karretje, of toch beter aluminium?
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 25 jul 2011 15:19

Vriend van me fietst met zijn zoontje (1 jaar) in de fietskar in de Ardennen (acheter een carbon kader). Mij lijkt het doodeng, maar het kan dus wel, zelfs in de heuvels.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 25 jul 2011 18:08

Ja, dat kan wel. Ik heb een chariot fietskar en heb die achter mijn carbonnen Scot mtb gehangen om zo toch te kunnen fietsen. Er zit een koppelstukje bij de kar die je tussen je snelspanner moet klemmen. Voor de racefiets zal dat geen problemen geven.

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 25 jul 2011 21:07

Wij hebben een Burley gehad. Dermate veel mee gereden dat de banden versleten zijn.

Achter de racefiets ging bij mij niet. De achtervork is te kort. Mijn hiel kwam tegen de koppeling aan. Moet er wel bij vertellen dat dit een fiets is met een criterium frame

Plaats reactie