Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Hoe overtuig ik mijn vriendin?

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4503
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 15 jul 2011 09:05

klaasjenl schreef:Ik denk dat het van mijn vriendin vooral een stuk onzekerheid is. Bang dat ze de groep niet kan bijhouden. Onzeker over haar figuur, en dan al helemaal in een strak fietspakje.
... sowieso een route kiezen zonder winkelruiten... :mrgreen:

-eric-
Forum-lid
Berichten: 523
Lid geworden op: 10 sep 2009 00:47
Locatie: Kop van Drenthe

-eric- 15 jul 2011 10:45

Het belangrijkste argument van mijn vrouw om mee te gaan is gezelligheid..... Lekker ontspannen trappen, keuvelen en terrasje pakken.
In plaats van 3 kwartier cardio in een sportschool kan ze ook samen met jouw 50 km gaan fietsen. Ik weet niet of je een smartphone hebt, maar daar kun je van die sportapps op zetten en als je dan laat zien dat je met een rondje van 50 km 1750 kcal verbrand kun je zonder schuldgevoel die appeltaart eten onderweg ;-)

Koop in ieder geval een bibshort voor dames voor haar, dat scheelt ook in het zelfvertrouwen en ga gewoon met z'n tweeën.

Wij hebben 3 kinderen in de leeftijd van 2 tot 6 en laten op zaterdag een oppas komen zodat we een paar uurtjes met z'n tweeën er op uit kunnen. Die euro's voor de oppas zijn meestal de best bestede euro's per week!!
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 15 jul 2011 11:00

Voor mannen is het (blijkbaar) soms lastig te accepteren (begrijpen) dat hun vrouw/vriendin niet meegaat in het enthousiasme van 's mans hobby (kan ook ik uit eigen ervaring vertellen: Off-piste skien, powerkiten, MTB-en, allemaal heel leuk, maar niet voor haar). Toevallig was mevr 53x11 wel meteen verkocht toen ik jaaaaren geleden van wat schuurschroot een eerste fiets voor haar in elkaar knutselde. Tegenwoordig is 'de hare' zelfs mooier dan 'de mijne'. Haar grootste motivatie: mannen uit het wiel fietsen (lukte haar als ex-topsporter vaak nog vrij aardig ook).

Door de komst van de 'kleine' is de klad er een beetje ingekomen. Misschien de optie van -eric- maar eens overwegen.

Moraal van dit verhaal: als vrouwlief er lol in heeft, dan is het echt een leuke gezamelijke bezigheid, anders: vooral lekker met je oude fietsmaatjes blijven rijden!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 15 jul 2011 11:12

ABC-tje, werkt altijd Aandacht, Begrip, Compliment. Blijf dat als richtlijn houden in je communicatie en het werkt. Aandacht, geef even aan dat je ziet dat ze aan het sporten is en dat je haar wat meer aandacht wilt geven door samen dingen te doen, Begrip voor haar onzekerheden en het feit dat het allemaal nieuw en misschien wat spannend is. Compliment, schat je ziet er prachtig uit in de sportoutfit en wat heb jij een mooi figuurtje vergeleken met die of die. Werkt, geloof me.
Ach, ik zeg ook maar wat

mispoes
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 12 mei 2009 15:12

mispoes 15 jul 2011 11:18

Niet aan beginnen. Voor je 't weet fietst ze harder en fanatieker dan jij en gaat al jullie zakgeld op aan fietsspullen voor haar ipv voor jou.
Nog een bijkomend nadeel is dat ze dan binnen no-time superafgetraind wordt en en in combinatie met een strak lycra fietspakje genereert dat veels te veel aandacht van je seksegenoten.
Laar haar lekker in de sportschool een beetje aanklooien, veel beter voor jouw gemoedsrust.
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;

klaasjenl
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 okt 2010 22:36
Locatie: Hengelo
Contact

klaasjenl 15 jul 2011 11:29

Nogmaals bedankt voor jullie reacties, maar het zijn vooral reacties hoe ik er mee om moet gaan als ze eenmaal op de fiets zit. Het probleem is echter dat ik haar eerst op een racefiets moet zien te krijgen. Ze heeft dus ook nog helemaal niks. Geen fiets, geen kleding, geen niets. Ze is niet buitengewoon sportief, maar wil wel wat aan haar conditie en figuur doen. In de sportschool is het toch vaak de kantjes er een beetje vanaf lopen en een half uurtje op de lopende band is dan vaak al genoeg.

Nou probeer ik haar er dus van te overtuigen dat ik een half uur op een lopende band zelf al veel te veel vind en ik op de fiets voordat ik het weet al een uur onderweg ben. Ik vermoed echter dat ik haar te graag op een racefiets wil hebben, waardoor vrouwen dan een natuurlijke aversie krijgen. Maar anderzijds ken ik haar goed genoeg om bijna zeker te weten dat ze het wel leuk vindt als ze eenmaal op een fiets zit.

Is het een idee om haar eens iets voor de fiets kado te geven? Een bibshort ofzo?

-eric-
Forum-lid
Berichten: 523
Lid geworden op: 10 sep 2009 00:47
Locatie: Kop van Drenthe

-eric- 15 jul 2011 11:38

klaasjenl schreef:Misschien eerst maar eens zien te regelen dat ik een fiets leen en haar het een keer laat proberen.
Ik denk dat je het antwoord zelf al geeft. Als je gewoon met z'n tweeën gaat, een dag uit zoekt dat de zon schijnt en er geen sportieve druk op legt, misschien dat ze dan het wil proberen.

Zorg in ieder geval wel voor een fietsbroek en een niet te grote fiets zonder klikpedalen, want de eerste keer vallen is niet echt motiverend.....
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 15 jul 2011 12:33

Geloof me nou gebruik mijn abc-tje
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 jul 2011 12:39

klaasjenl schreef:Nogmaals bedankt voor jullie reacties, maar het zijn vooral reacties hoe ik er mee om moet gaan als ze eenmaal op de fiets zit. Het probleem is echter dat ik haar eerst op een racefiets moet zien te krijgen. Ze heeft dus ook nog helemaal niks. Geen fiets, geen kleding, geen niets. Ze is niet buitengewoon sportief, maar wil wel wat aan haar conditie en figuur doen. In de sportschool is het toch vaak de kantjes er een beetje vanaf lopen en een half uurtje op de lopende band is dan vaak al genoeg.

Nou probeer ik haar er dus van te overtuigen dat ik een half uur op een lopende band zelf al veel te veel vind en ik op de fiets voordat ik het weet al een uur onderweg ben. Ik vermoed echter dat ik haar te graag op een racefiets wil hebben, waardoor vrouwen dan een natuurlijke aversie krijgen. Maar anderzijds ken ik haar goed genoeg om bijna zeker te weten dat ze het wel leuk vindt als ze eenmaal op een fiets zit.

Is het een idee om haar eens iets voor de fiets kado te geven? Een bibshort ofzo?
Volgens mij is het gewoon een goed idee om haar lekker haar eigen keuzes te laten maken. Je geeft zelf aan dat je een half uur op de lopende band al veel te veel vindt, hoe kun je dan van haar verlangen dat ze met tegenzin op de fiets klimt?
Less is bore

klaasjenl
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 okt 2010 22:36
Locatie: Hengelo
Contact

klaasjenl 15 jul 2011 12:49

daniel1975 schreef: Volgens mij is het gewoon een goed idee om haar lekker haar eigen keuzes te laten maken. Je geeft zelf aan dat je een half uur op de lopende band al veel te veel vindt, hoe kun je dan van haar verlangen dat ze met tegenzin op de fiets klimt?
Het gaat erom dat op een lopende band staan geen zak aan is. En dat vindt ze zelf ook. Ze doet het alleen omdat ze het nodig vindt. Ik wil haar dus een leuker alternatief bieden voor de verplichte uurtjes in de sportschool. Immers is lekker fietsen, ook al vind je er niks aan, toch altijd nog minder vervelend dan met tegenzin op een lopende band staan. En ze staat dus niet helemaal onwillend tegenover fietsen, maar wil het niet zo fanatiek doen als ik en 'durft' de stap nog niet te zetten om eraan te beginnen. Nou vraag ik haar ook helemaal niet om zo fanatiek te fietsen als ik, en wil ik gerust mijn tempo aanpassen als we met z'n tweetjes fietsen, maar ze zet die laatste stap niet.

Maar ik ga het a-b-c-tje maar eens proberen en zal eens informeren bij m'n vrienden of ik een racefiets kan lenen voor een mooie middag fietsen.

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 15 jul 2011 22:56

Volgens mij gaat pushen in welke vorm dan ook sowieso niet werken..

Ben ik blij dat mijn vriendin juist wel sportief is aangelegd en zelf met de racefiets kwam aanzetten.. :-D
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 16 jul 2011 10:20

Wat ik allemaal zie staan gaat in mijn ogen niet werken.
Je kunt niet van een vrouw verwachten dat ze iets gaat doen waar ze zich onzeker bij voelt.
Mijn mening is dan ook: ga eerst eens gewoon een zondag fietsen op een mooie locatie. (Ik neem toch aan dat jullie allebei een normale fiets hebben) Maak er dan ook gewoon een gezellige rit van, en ga zeker niet proberen om je vriendin dan uit het wiel te rijden. (geloof me er zijn veel mannen die dat doen) Indien dit bevalt kun je het nogmaals proberen, Daarna kun je zelf opperen om het steeds sportiever te doen.
Betrek de vriendin waar je al regelmatig mee fiets daar ook in. Als jou vriendin er wel oren naar heeft zal ze binnen redelijke termijn regelmatig met jou en/of die andere vriendin op de fiets zitten.

Plaats reactie