Alles over vakanties op én met de fiets

Vakantie Stelvio beklimmen

paolotinto
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2011 19:51

paolotinto 11 jul 2011 10:36

Hallo Allemaal,

Ik ben van plan begin augustus naar Italie af te reizen om de stelvio te gaan beklimmen, ben benieuwd of iemand hier nog tips heeft voor accomodatie, de does en don'ts :) etc.. en misschien zijn er nog wel liefhebbers om begin augustus mee naar Italie af te reizen?

Grtjs Paul.

kweekel
Forum-lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26 okt 2006 21:38
Locatie: Annen (drenthe)

kweekel 11 jul 2011 11:53

Pension Astoria in Prad / Prato. Goedkoop en goed. Aanbeveling: Omhoog via klassieke route, omlaag via Umbrail (rondje van 60 km) of via Bormio -> Livigno -> tunnel (shuttledienst) -> Ofenpas -> Prad (groot rondje)
Jan

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 11 jul 2011 12:10

Volgens mij organiseert Cycletours ook wel reizen in die periode in die regio. Zeker als je met een groep wil rijden zou je dat eens kunnen bekijken. Zie Cycletours.nl

Ik ga zelf met hun van 20 juli tot 4 augustus naar de italiaanse alpen/dolomieten. Ben vorig jaar met Cycletours in de alpen geweest en dat beviel goed.
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

-eric-
Forum-lid
Berichten: 523
Lid geworden op: 10 sep 2009 00:47
Locatie: Kop van Drenthe

-eric- 11 jul 2011 12:26

Er zijn 2 mooie campings in Prato.
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

jada
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 jan 2009 21:55

jada 11 jul 2011 17:12

Er zijn 2 mooie campings in Prato
+1. Wij, pa/ma/zoonlief, zijn er vanaf 8 augustus ook voor een kleine drie weken.
Een prachtige omgeving met, voor ons, ruim voldoende fietsmogelijkheden.

Om het zoeken wat makkelijker te maken, het gaat om camping Kiefernhain en Sagemuhle.

Daarnaast ook velen prachtige wandelingen te maken, maar goed dat is een ander forum ;)

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 11 jul 2011 18:00

paolotinto schreef:Hallo Allemaal,

Ik ben van plan begin augustus naar Italie af te reizen om de stelvio te gaan beklimmen, ben benieuwd of iemand hier nog tips heeft voor accomodatie, de does en don'ts :) etc.. en misschien zijn er nog wel liefhebbers om begin augustus mee naar Italie af te reizen?

Grtjs Paul.
Zo was het vorig jaar op 6 augustus:
Afbeelding

Gebruikersavatar
mountaineer
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 mei 2009 16:26

Gebruikersavatar mountaineer 27 jul 2011 20:56

Ben zelf eind juni in hotel funivia in bormio geweest. Beter fietshotel heb ik nog niet gehad. Hotel ligt aan de voet van de Stelvio en Gavia. Mortirolo ligt iets verder weg. Hotel heeft een speciale bikerservice. Zie webpagina.
mountaineer

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 27 jul 2011 21:35

Ben twee jaar geleden op camping Sagemuhle geweest. Naar de voet van de Stelvio is het zo'n 700 m. Ben hem in 14 dagen 3 keer op geweest.
Verder is er niet zoveel te beleven. Het sanitair is van 5 sterren kwaliteit, het restaurant is ook uitstekend en betaalbaar.
Het is er heerlijk rustig en er zijn veel fietsers daar, dus er zijn er altijd die ook gaan.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

bert30
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 jan 2007 22:39

bert30 28 jul 2011 22:41

Wij gaan eerst een week naar Zwitserland. Daar ga ik meedoen aan het Alpenbrevet. Vervolgens steken wij over naar Prato.
Als ik de plaatjes zie, dan moet het daar echt mooi zijn, alleen ik vraag me af of er ook voldoende te doen is voor vrouw en kinderen...

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 28 jul 2011 22:56

Op camping Kieferhain zeker, op Sagemuhle niet.
Op Kieferhain is een prachtig zwembad, in Sagemuhle alleen een binnenbad. Je mag als campinggast van Sagemuhle wel van de faciliteiten gebruik maken van Kieferhain.
Het is alleen een km of 5 van elkaar af gelegen.
Maar erg goed om te doen, en zeker aan te raden.

marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

jada
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 jan 2009 21:55

jada 28 jul 2011 23:57

Marc schreef:
Het is alleen een km of 5 van elkaar af gelegen.
Het valt wel mee hoor, het is een kleine km van elkaar. Je kunt als gast van een van de campings gebruik maken van de faciliteiten van beide campings.
En ja, voor vrouw en kinderen is er op Kiefernhain wat meer te doen en dan vooral het grote zwembad incl. fraaie ligweide.

Ik weet niet hoe oud de kids zijn en hoe sportief je vrouw is maar er kan ook prima gefietst worden met het gezin.
Fietsen zijn er te huren bij het station in Spondiga (Prad) en bij de lokale fietsenboer.
Je kunt zelf een kleine 50km naar Meran fietsen en daar weer op de trein terug naar Prad.
Gehuurde fietsen, mits bij de verhuurder bij het station gehuurd, kunnen in Meran worden ingeleverd.

De omgeving is heel erg mooi. Ik kom er elke keer weer met heel veel plezier terug.

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 29 jul 2011 05:23

Tussen Spondigna en Meran kan je mooi tussen de druiven fietsen. Liggen allemaal mooie geasfalteerde weggetjes. In principe rijden er geen auto's. De weg is nagenoeg vlak. Je krijgt wel af en toe een kwak water in je nek :-)

Plaats reactie