Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Hulp nodig bij keuze!

Gebruikersavatar
frankdewildt
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jul 2010 15:06
Locatie: Nederasselt

Gebruikersavatar frankdewildt 25 jun 2011 09:20

Ik wil een nieuwe racefiets gaan kopen maar kan de keuze nog niet maken, hopelijk kunnen jullie mij adviezen geven wat de beste keuze is. Mijn budget voor de fiets ligt op maximaal 1000 euro, maar bijvoorbeeld een fiets die daar ongeveer 100 euro boven zit kan nog net. Dat is dan wel de absolute max.
Heb me al behoorlijk geörienteerd en dit zijn de fietsen die ik gevonden heb met daarachter prijs en winkel.

- Giant TCR1 849,50 euro (Salden)
- Giant TCR0 1069,70 euro (Salden)
- Bianchi Via Nirone 7 999 euro (Salden)
- Sensa Romagna 105 837 euro (Wheels Nijmegen)
- Canyon Roadlite 6.0 999 euro (site Canyon)

Ik weeg zelf ongeveer 68 kg en ben 1,81m en ben van plan om volgend jaar de Alpe d'HuZes te gaan rijden. De meningen om een triple of compact te nemen lopen nogal wat uiteen voor mij. Ik fiets redelijk makkelijk een berg op maar weet dus zelf niet of ik een triple of compact nodig ga hebben.
Bij de bovenstaande fietsen is bij de Giant en Bianchi fietsen al een triple gemonteerd, bij de andere fietsen komt er nog een bedrag van ca 50 euro bij als ik er triple op laat zetten. De Canyon vind ik zeer interessant door z'n goede onderdelen maar nadeel is de levertijd die nu op week 32 staat en dat duurt me eigenlijk weer net iets te lang. De Giant fietsen vind ik interessant en dan met name ook het uiterlijk. Weet alleen niet of de onderdelen van de fiets goed zijn omdat Giant voornamelijk eigen merk onderdelen gebruikt, bij de Giant TCR1 heb ik al gelezen dat de remmen niet van 105 kwaliteit zijn.

Het is voor mij zeer lastig om een keuze te maken, hopelijk kunnen jullie mij hierin adviseren.

klaasjenl
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 okt 2010 22:36
Locatie: Hengelo
Contact

klaasjenl 25 jun 2011 11:40

Welke afmontage zit er op de fietsen? Persoonlijk vind ik de Bianchi een erg mooie fiets, maar gezien de prijs die noemt is dat waarschijnlijk met Tiagra? En voor de Giants zal waarschijnlijk hetzelfde gelden? Ik rijd zelf op een Sensa Romagna 105 compact en dat bevalt uitstekend. Ook voor klimmetjes nog geen licht verzetje gemist, ook niet 3 weken geleden bij een 25% klim tijdens de Tecklenburg Rundfahrt. Met de Alpe 'dHuez heb ik geen ervaring. Die klim is een stuk minder steil, maar ook wel een stuk langer.

Ik ben wel even benieuwd hoe je weet dat je redelijk makkelijk berg op rijdt? Je fietst al op een racefiets? Zo ja, dan zul je waarschijnlijk je kleding ook al wel voor elkaar hebben. Zo niet, dan moet je ook rekening houden met een aardig budget voor kleding, schoenen, helm, etc. Daar heb ik mij in het begin ook wel wat op verkeken. Broek en shirt +/- 75 euro, schoenen +/- 75 euro, helm 50 euro, handschoenen 20 euro, sportbril 20 euro. Dan zit je al snel tegen de 250 euro en dan ben ik nog uitgegaan van relatief lage prijzen. Na verloop van tijd zul je je kleding misschien toch wat willen upgraden en rijd je rond in een broek en shirt voor 150 euro, schoenen voor 150 euro, handschoenen voor 40 euro, sportbril voor 50 euro, zweetshirt voor 30 euro en zit je dus zo op het dubbele, en dan nog kan het veel duurder. (nu ik dit zo lees schrik ik ervan wat ik het afgelopen halfjaar heb uitgegeven... :P)

Gebruikersavatar
frankdewildt
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jul 2010 15:06
Locatie: Nederasselt

Gebruikersavatar frankdewildt 25 jun 2011 14:09

De fietsen zijn allemaal afgemonteerd met Shimano 105. Ik heb vaak op vakantie fietsen geleend om daar te gaan fietsen ook vaak in de Alpen en Pyreneeën, heb alleen zelf nog geen racefiets. Kleding en dergelijke moet ik allemaal nog kopen en daar heb ik 450 euro voor gereserveerd.

patrick1973
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 jan 2011 00:50
Locatie: Hazerswoude rijndijk

patrick1973 25 jun 2011 14:58

op het oog de bianchi . Zou zeker voor een tripple gaan maar het belangrijkste is dat je juist wordt opgemeten en dan kijken en proberen wat het best bij jouw past

succes
'aan het material kan het niet liggen '

Gebruikersavatar
frankdewildt
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jul 2010 15:06
Locatie: Nederasselt

Gebruikersavatar frankdewildt 25 jun 2011 21:39

Ik heb zelf vandaag nog wat onderzoek gedaan en ik ga kiezen tussen de Giant TCR0 en TCR1. Het prijsverschil tussen de 2 is 220 euro. Maar als ik de TCR1 neem dan ga ik sowieso de remmen vervangen (Tektro) door Shimano 105 remmen die 49 euro kosten. Dan wordt het verschil dus 170 euro waarbij het voordeel van de Giant TCR0 de Ultegra afmontage is, en ook het crankstel (wat bij de TCR1 geen 105 onderdeel is). Daarnaast heeft de TCR0 een carbon zadelpen. Zouden jullie voor de 170 euro verschil eerder een TCR0 nemen of het toch bij de TCR1 houden en dat wat duurdere accessoires erbij kopen.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 26 jun 2011 19:27

frankdewildt schreef:Ik heb zelf vandaag nog wat onderzoek gedaan en ik ga kiezen tussen de Giant TCR0 en TCR1. Het prijsverschil tussen de 2 is 220 euro. Maar als ik de TCR1 neem dan ga ik sowieso de remmen vervangen (Tektro) door Shimano 105 remmen die 49 euro kosten. Dan wordt het verschil dus 170 euro waarbij het voordeel van de Giant TCR0 de Ultegra afmontage is, en ook het crankstel (wat bij de TCR1 geen 105 onderdeel is). Daarnaast heeft de TCR0 een carbon zadelpen. Zouden jullie voor de 170 euro verschil eerder een TCR0 nemen of het toch bij de TCR1 houden en dat wat duurdere accessoires erbij kopen.
TCR0,zonder twijfel. Die ultegra groep ga je veel plezier aan beleven, en die carbon zadelpen geeft meer comfort. Let wel op dat je de goede maat koopt.
Afbeelding

Plaats reactie