Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

Gebruikersavatar
CayoEvo
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 jan 2022 11:56

Gebruikersavatar CayoEvo 04 jan 2022 22:16

Goedenavond allen,

Na enige tijd wat mee gelezen te hebben op dit forum leek het me leuk om ook af en toe zelf eens een bijdrage te leveren. Mijn naam is Arno, ik ben 42 jaar en woon samen met mijn partner en twee kinderen in het hoge noorden, nabij de stad Groningen. Ik fiets minimaal één keer in de week en vind dat een heerlijke bezigheid. Niet alleen vanwege de sportiviteit, maar ook heerlijk om mijn hoofd leeg te maken. Naast fietsen is ook muziek een grote passie van mij.
In de winter (en met slecht weer) rijd ik op een Focus CayoEvo uit 2014. Zomers (met goed weer) rijd ik op een zelf opgebouwde racefiets met een Dengfu frame. Hierover zal ik nog een bijdrage posten in het 'Grote chinese frames' topic.

Groet en tot ziens,
Arno

Afbeelding

TheoA
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 jan 2022 20:05

TheoA 13 jan 2022 14:02

Ook hier een voorstel rondje.

Mijn naam is Theo. Na vele jaren van niet meer fietsen ten gevolge van een MTB ongeval ben ik in het begin van de pandemie op uitnodiging van een vriend weer gaan fiets. Met de kennis uit het verleden een Jan Janssen Magic gekocht, maar die bleek kapot te zijn. Het achterwiel liep tegen de vork aan.

Toen maar weer een Alu fiets gekocht, een Koga Miyata Roadwinner. Lekker een paar maanden mee gefietst. Mijn vrouw wilde echter ook gaan fietsen en toen er maar een Apex Flare 1.0 bij gekocht. Allemaal low budget bikes, want met verbouwingen aan huis en opgroeiende kinderen moet je keuzes maken. :?

Met het juiste gereedschap kun je best veel zelf aan je fietsen doen, vandaar dat ik nu zelf wat wil gaan bouwen.

Vroeger (en dan bedoel ik echt vroeger) rond de eeuwwisseling, heel veel MTB gereden. Groesbeek en omgeving is daar machtig mooi geschikt voor. In die tijd reden de illustere namen van Pantani, Armstrong en Ullrich nog in de toer. Vandaar dat ik vanuit mijn sentiment ook een Trek 5500 uit 1999 heb gekocht. Deze gaat de komende tijd uit elkaar, en wordt voorzien van nieuwe decals en de periode correcte Dura Ace onderdelen.

Vandaar ook de diverse items in “ Te koop gevraagd”.

Daarnaast krijg ik komende week een TT frame, wat ik daarna ook weer zal gaan opbouwen.

Ik zal dus nog regelmatig de forums bestoken met vragen en wie weet wat nog meer.

Peterduif
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jan 2022 21:20

Peterduif 12 feb 2022 23:46

Peter

Nooit gesport, wel vanaf jongs af aan zware shag gerookt. Genoeg alcohol gebruikt om een stempel te krijgen, en fan van de snack sauna.
Zolang je72 kilo blijft wegen is er niets aan de hand. Totdat je dagelijkse ritme word verstoord door een beginnend buikje. Het beeld van mijn oom met zijn opgezette buik met dunne benen schiet nog steeds door mijn hoofd.
Nu, net 49 en 73 kilo. Wel gestopt met roken sinds een jaar of 3, alcohol en snacks zijn ook nog onderdeel van mijn leven. Maar wat ik nooit verwacht had is dat ik sporten leuk zou vinden. En zo beland je boordevol met vragen op dit forum.
Afbeelding
Ding a ding dang my dang a long ling long

glutendokter
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 17 sep 2021 09:19
Locatie: groningen

glutendokter 21 feb 2022 09:43

Na een paar maand aangemeld zijn en meelezen toch maar eens gaan voorstellen.
Een bakker uit Groningen getrouwd 2 kinderen.

Met mijn werk heb ik 30 jaar geleden sport opgegeven en na samenwonen is mijn Gazelle olympia ingeruild voor een stadsfiets voor mijn toen vriendin nu vrouw.

echt super actief was ik niet maar na 30 jaar niks vond ik het tijd worden om iet meer te gaan doen dan motor rijden en bootje varen

Na een kleine speurtocht op Marktplaats heb ik een "nieuwe" Sensa Trentino shimano 105 gevonden
Deze had 200 meter gefietst daarna in de garage neer gezet onder een doek 9 jaar lang.

Gelijk naar een winkel gegaan om wat kleren te kopen en fietsen maar.

De 9 jaar oude Swalbe's vervangen voor Vredestein Fortezza All weather. dat was dan al goed te merken
Met de kerst dagen ben ik goed voorzien van nieuwe gereedschappen en een maand later set Campagnola Zonda wielen voor mijn verjaardag gehad een bryton rider mag ik vandaag in ontvangst nemen.
Laten we zeggen dat ik er helemaal klaar voor ben.
Elke bocht is mooi, het is maar net hoe snel je hem neemt. :D

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 feb 2022 22:01

Ik ben als coeliakie patient wel erg benieuwd naar de betekenis van je gekozen forum naam.
Ben je een glutenvrij bakker? En zo ja waar kan ik terecht voor je producten? 😉
Do or don’t, there is no try

glutendokter
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 17 sep 2021 09:19
Locatie: groningen

glutendokter 22 feb 2022 09:06

Enzzo schreef: 21 feb 2022 22:01 Ik ben als coeliakie patient wel erg benieuwd naar de betekenis van je gekozen forum naam.
Ben je een glutenvrij bakker? En zo ja waar kan ik terecht voor je producten? 😉

Naam is creatief verzonnen omschrijving voor (brood) bakker

Alles wat wij maken is met gluten gluten . Het stuift altijd in de bakkerij en we kunnen dus niet garanderen dat het goed komt.

En je kan voor de rest van de familie terecht in TenBoer (groningen) :D
Elke bocht is mooi, het is maar net hoe snel je hem neemt. :D

Wout88
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 jan 2022 07:25
Locatie: Zuid-Holland

Wout88 24 feb 2022 09:31

Lees al een paar maandjes mee, maar nu ook actief op het forum. Even voorstellen maar...

33 jaartjes jong, getrouwd, geen kinderen en woonachtig in het polderrijke Zuid-Holland. Vorig jaar april plots verslaafd geraakt aan het fietsen. Daarvoor nooit veel aan sport aan gedaan. Het doel was sporten/fietsen combineren met woon-werk verkeer en fitter worden. Het begon veilig met een hybride sport fiets. Inmiddels bijna een jaar verder....
- totaal 4 fietsen. Stadsfiets - hybride(Scott sub sport) - race(Ridley fenix) - race op de tacx(Koga Miyata team edition)
- sinds april 8000 km gefietst
- diverse toertochten in de planning
- zelfs de vakantie gaan we fietsen.
- tweede auto verkocht (Woon-werk 100% met de fiets)
- geplunderde bankrekening
- zelfs de vrouw enthousiast gekregen om te fietsen

Ondertussen zijn de gezondheidsvoordelen niet meer te verbergen. Ruim 10 kilo kwijt en een ijzersterke conditie. Mentaal fitter en beter bestand tegen stress. Heb een kantoorbaantje dus het woon-werk ritje van circa 30 minuten (enkele reis) is een welkome minimale beweging.

Net als een echte wielrenner ook al een keer goed brokken gemaakt. Eerste racefiets (een tweedehands) daarbij gesneuveld en pols gebroken, benen helemaal open geschaafd etc. Snel opgelost met een nieuwe racer Ridley fenix, smartrainer en tijdritstuur. Binnen 2 weken maakte ik mijn kilometers weer binnen. Inmiddels fiets ik alles alweer buiten.

Heb veel aan het forum gehad tot nu toe met allerlei info en vooral ervaringen met betrekking tot de aanschaf van de racer, onderhoud, kleding en trainingen. Tijd dus om ook mijn steentje bij te gaan dragen en zo hopelijk ook anderen te helpen en vooral te motiveren. Fietsen heeft alleen maar voordelen naar mijn mening!

Gebruikersavatar
haka78
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 feb 2022 23:26
Locatie: Friesland

Gebruikersavatar haka78 24 feb 2022 21:57

Nou, na al wat berichten over het zoeken naar een nieuwe racefiets leek het me ook wel passend om me eens voor te stellen.
Mijn naam is Lars en ik kom uit de hoofdstad van Friesland waar ik met vrouw en 2 dochters woon.
Inmiddels al weer aardig wat jaren een racefiets die ik voorheen gebruikte voor woonwerkverkeer (hee-lwd) en zo nu en dan een tocht in het weekend.
Doordat ik per abuis een vakantie naast de mont ventoux had geboekt en een collega deze ging beklimmen kon ik mezelf natuurlijk niet laten kennen en ook mezelf dit als doel gesteld. Waar ik nog nooit geklommen had heeft deze zomer dus ook 5 jaar van mijn leven gekost. Maar het is gelukt!!! wat een hel!
Inmiddels ook de galibier van beide kanten beklommen, evenals de idzoard en de granon.
Deze zomer zeker weer de bergen in. Hoogstwaarschijnlijk in de buurt van Briancon waar daar ligt echt ons hart!

Ohja, fietsen is mijn tweede sportpassie. Kickboksen staat met stip op 1!

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 feb 2022 08:50

Kan soms handig zijn als je alles in het topic “wielrenners in de media” mag geloven 😉

Welkom op het forum!
Do or don’t, there is no try

Mak
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2011 19:40

Mak 08 apr 2022 15:12

Na vaak meelezen mezelf toch maar eens voorstellen.
Ik ben Björn, geniet zowel van mijn MTB als racefiets.
Rij graag op Veluwe rond met mijn MTB.
Plan is dit jaar wat vaker tochten te doen met de racefiets.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15823
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 apr 2022 18:16

Mak schreef: 08 apr 2022 15:12 Na vaak meelezen ........
Klopt het dat je al meer dan 10 jaar een account hebt en pas nu je eerste post on-line zet?
I know myself like no one else
Nothing to defend

WielerBram
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 apr 2022 15:44

WielerBram 02 mei 2022 11:43

Hallo, ik ben Bram, woonachtig te regio Gent en een beginnende wielerliefhebber. Heb op dit forum al veel interessante informatie gevonden en heb onlangs m'n eerste (tweedehands) racefiets aangeschaft. Ik kijk er naar uit verdere kennis op te doen en ervaring te delen (eens ik die heb toch 😀) op het forum.

Plaats reactie