Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

Britva
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mei 2020 02:34

Britva 04 mei 2020 02:44

Hallo,

Mijn gebruikersnaam is Britva, ben een man van 38 uit Nijmegen die sinds dit jaar weer is begonnen met woon-werkverkeer op de fiets te doen. Na een moeizame start merkte ik al snel dat de 14 km enkele reis me steeds makkelijker af ging, helemaal toen ik de banden van mijn Giant Thoughroad heb vervangen door Schwalbe Big Apples. Ik begin het fietsen steeds leuker te vinden en heb vandaag weer eens mijn 10 jaar oude Trek 2.3 uit de schuur gehaald. Omdat ik online ook steeds meer bezig ben met fietsen leek het mij een goed plan om me aan te melden voor dit forum

Touranosaurus
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 mei 2020 22:59
Locatie: Beverwijk

Touranosaurus 06 mei 2020 23:31

Goedenavond, Ruben hier. Al enige tijd aan het mee- en inlezen hier op het forum. Na jarenlang op de MTB door de duinen te hebben geploeterd de zwaardere inspanning ingeruild voor een wat contantere vorm van fietsen. De 29'er van Cube verkocht, gespaard en uiteindelijk het volgende op een Cube Attain GTC SL frame gemonteerd;
- Shimano Ultegra 8000 afmontage,
- Shimano Dura Ace remschijven,
- Thor Carbon stuurpen en zadelpen,
- Ottimo Carbon aero cockpit,
- Mavic Cosmic Pro Carbon velgen met Continental Gran Prix 5000 banden.
- Supacaz stuurlint om het af te maken! :like:

Afbeelding

Ynsaniac
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2020 23:37

Ynsaniac 08 mei 2020 20:21

Hallo allemaal,

Mijn naam is Remy, 34, 105 kg en woon in Almere. Ik fiets nóg niet, maar ben van plan om eind van de maand mijn eerste (tweedehands) racefiets aan te schaffen, dus ik doe momenteel veel research omtrent het aanschaffen en dergelijke.

Hiervoor heb ik een korte periode hardgelopen daarvoor gesquashed en mijn roots liggen in de vechtsportwereld. 😊

sanger
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 mei 2020 16:23

sanger 09 mei 2020 15:44

Hoi allemaal! Ook maar eens voorstellen na al wat ingelezen te hebben hier.

Ik ben Sander, 39 en uit Heemskerk. Afgelopen zomer voor het eerst op een racefiets gestapt in verband met een triathlonnetje waar ik aan meedeed. En dat vond ik lekker dan ik eigenlijk vooraf had verwacht.

De fiets die ik via via kocht is eigenlijk te groot en ik ben nu aan het kijken voor een leuke fiets.

Naast fietsen die ik dus ook aan hardlopen en zwemmen maar ook aan zaalvoetbal.
#willeniskunnen, de podcast van en voor talentbeperkte athleten!
Check willeniskunnen.cc!

Touranosaurus
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 mei 2020 22:59
Locatie: Beverwijk

Touranosaurus 11 mei 2020 11:35

sanger schreef: 09 mei 2020 15:44 Hoi allemaal! Ook maar eens voorstellen na al wat ingelezen te hebben hier.

Ik ben Sander, 39 en uit Heemskerk. Afgelopen zomer voor het eerst op een racefiets gestapt in verband met een triathlonnetje waar ik aan meedeed. En dat vond ik lekker dan ik eigenlijk vooraf had verwacht.

De fiets die ik via via kocht is eigenlijk te groot en ik ben nu aan het kijken voor een leuke fiets.

Naast fietsen die ik dus ook aan hardlopen en zwemmen maar ook aan zaalvoetbal.
Welkom mede- Ezel!

Alhoewel, ik woon sinds een paar maanden net voorbij de grens in Beverwijk.

Scottrider
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 01 jun 2020 15:22

Scottrider 01 jun 2020 15:35

Hallo, Rob hier aka Scottrider, 39jaar. Zoals mijn nickname al zegt ik rijd op een scott racefiets.
Vorig jaar Juli begonnen met fietsen, begonnen op een simpele mountainbike met 24 versnellingen.
Ik kwam er snel achter dat dit niet mijn type fiets was dus kwam er een ander fiets in de plaats....een Merida Speeder 100 uit 2020 (nieuw gekocht)
Met deze fiets redelijk wat pech gehad qua slechte materialen en slechte service.....hier heb ik in totaal 1700km op gereden.
In maart dit jaar was er bij onze fietsenmaker een testdag van Wilier en Ridley...dit gaf mij de kans eens te ervaren hoe het is om op een wielren fiets te rijden.
Ik was gelijk om.....een wielrenfiets moest het worden....en zo kocht ik mijn Scott Speedster 30 uit 2020. Heerlijke fiets!

Ik heb me hier geregistreerd omdat ik op zoek ben naar een bepaald type zadel....en graag hier mee lees op het forum.

Jochem_jansen
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jul 2014 22:16

Jochem_jansen 08 jun 2020 13:04

Ha Allemaal,

Mijn naam is Jochem, 31 jaar en rijd al mijn halve leven af en toe een rondje op mijn racefiets. Tijdens mijn studietijd in Maastricht in de heuvels, maar (helaas) inmiddels al jaren aan het wind happen in de polders rond Amsterdam. Ik rijd de afgelopen jaren op een Cube GTC pro, ultegra afgemonteerd.

Ik kijk bij fietsproblemen vaker op het forum, maar heb nu een opknapsetje wielen gekocht waar ik wat hulp bij nodig heb. Dus vandaar toch maar een account aangemaakt :)!

Gebruikersavatar
BoukeS
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 27 jun 2020 22:03

Gebruikersavatar BoukeS 28 jun 2020 21:48

Dag allemaal,

Bouke, 37 jaar oud. Ik fiets een paar jaartjes nu nadat ik een stalen ros (Batavus 1994) van mij zwager had gekregen.

Niet heel fanatiek (1x in de week) maar hou van een mooie fiets onder m'n kont.

Het begon dus met een Batavus. Vooral technisch in orde gemaakt en wat opgefrist met bandjes en een nieuwe bar tape.

Daarna een Cannondale CAAD5 gekocht die reeds voorzien was van handgespaakte wielen (o.a. Ryde/Novatec) en tijdsconforme Ultegra 6500 9-speed. Heerlijke stuiterbak waar ik ook zuinig op ben geweest en door de tijd voorzien heb van wat nieuwe onderdelen (stuur en dergelijke, zadel enz).
20200514_205707_copy_3700x2775.jpg
Onlangs verkocht.

Oja. Ik hou van een schone fiets en ketting.
20200513_154115_copy_2200x2933.jpg
Altijd zitten dromen om er eens diepere wielen in te gooien (want mooi.. vooral als de remrand niet zilverkleurig is) maar dan zou een nieuwere groepset ook wel op z'n plaats zijn. Dat zou al gauw in de papieren lopen.

En toen kwam er ineens een fiets voorbij die al die onderdelen al had; zei het dan op een moderner (doch alu) frame.

Ik kan alleen maar zeggen: wat een fiets!
Screenshot_20200330-210029_Gallery_copy_3700x1800.jpg
O.a.
Carbon FSA K-Force stuur
Sram Red 22 etap
Edco Umbrial Prosport
Tandwielen PraxisWorks

Direct voorzien van frisse bar tape(altijd lekker) van lizards skin, bidonhouders, frontmount Wahoo en een nieuw zadel (Fizik Vento Argo). Daarnaast ontdaan van alles (logo's) wat niet zwart of rood was.
20200625_153116_copy_3700x2775.jpg
(ja.. deze foto is niet helemaal volgens de regeltjes)

Ik hoop nog lang mee te lezen op dit forum!

Gebruikersavatar
Johnnie85
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jun 2020 21:33

Gebruikersavatar Johnnie85 28 jun 2020 22:17

Hallo Allemaal,

Mijn naam is Johnnie, 35 jaar, 84kg en sinds begin deze maand begonnen met wielrennen. Ik ben in het bezit van een Ghost Actinum Race 4900 welke ik jaren geleden nieuw heb gekocht maar wegens omstandigheden heb ik tot nu toe relatief weinig gebruik gemaakt van deze mooie fiets.

Om het hele gebeuren compleet te maken heb ik onlangs wat spullen van Rogelli aangeschaft zoals de Umbria 2.0 wielerset, paar ondershirts, Rogelli Ferox fietshelm, raceschoenen, handschoenen, windjack, zonnebril etc.

Ik ben langzaam begonnen met opbouwen en train 3 x per week in de avond. De afstanden die ik op dit moment fiets zitten zo rond de 50km.

Mijn belangrijkste doelen zijn om 3 x per week te blijven fietsen omdat lichaamsbeweging nou eenmaal goed is voor een mens en er simpelweg plezier in te hebben. Op minder dan een minuut fietsen van mijn huis zit ik in de uitgestrekte polders vol weides, kreken en oude boerderijen :)

Verder vind ik het leuk mezelf uit te blijven dagen door bijvoorbeeld telkens langere afstanden te fietsen, ook als de weersomstandigheden wat minder aangenaam zijn. Met zaken als bv gemiddelde snelheid houd ik mezelf op dit moment nog niet zo bezig maar wellicht dat ik daar in de toekomst wat meer mee zal doen (of miss ook wel niet). :)

mvg

Johnnie

Plato
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jun 2020 00:17

Plato 04 jul 2020 18:56

BIj deze zal ik me ook eens voorstellen, want ik snuffel toch al een tijdje rond.

Mijn naam is Maarten, 34 jaar jong en woon in Zuid-Oost Brabant. Ik heb al jaren een mountainbike die ik begin dit jaar weer echt ben gaan gebruiken, helaas leverde dat een behoorlijke blessure op aan m'n pols waarschijnlijk door overbelasting. Mijn conditie is namelijk best redelijk, maar de juiste spieren konden hier niet in mee en ik ga vaak wel tot het naadje. Gevolg is dat ik nu al ruim een maand niet kan mountainbiken (of hockeyen m'n andere sport).

Ik vind het leuk te knutselen aan technische zaken en om dingen uit te zoeken; ik doe bijna alles aan m'n mountainbike zelf qua onderhoud en reparaties. Dus toen kwam het idee om eens te kijken of een racefiets erbij niet wat is, daarmee kan ik ook eens vanuit het werk meteen een stuk gaan fietsen. Ook is de intensiteit van de inspanning is wat beter te reguleren want bij mountainbiken op de technische single tracks kan ik niet rustiger rijden.

Heel verhaal, maar uiteindelijk besloten zelf een racefiets te gaan bouwen. Frame is besteld bij Velobuild (VB-R-086 D) en ik ga ook de wielen zelf bouwen op basis van velgen van Light Bicycle. En in de tussentijd ben ik nu druk met het uitzoeken en bestellen van alle andere onderdelen en tools die ik nodig zal hebben.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 04 jul 2020 23:13

Welkom en succes met de opbouw van je fiets, we zien de foto's wel komen.
Bikers are not alone

coen_ng
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2020 11:18

coen_ng 06 jul 2020 12:05

*Edit, even uitvogelen hoe ik de afbeelingen goed geupload krijg.. Is een tijdje geleden dat ik op een forum zat.. Doe ik morgen ofzo :)
**Edit 2: images geupload :)

Hoi :)

Ik zal mij even voorstellen alvorens ik hier vragen ga spammen :). Mijn naam Coen, 34 jaar en woonachtig in Eindhoven.

Een kleine maand geleden heb ik twee (tweedehandse) Mountainbikes gekocht om even samen met mijn vriendin te proberen of het wat voor ons is:

-Rider (inmiddels failliet BE bedrijf?)

Afbeelding

-Giant Track Expert

Afbeelding

Aan beide mountainbikes wat achterstallig onderhoud uitgevoerd.
Beide fietsen:
-Gewassen, ketting vervangen, gesmeerd.

Giant Track Expert:
-Nieuwe zadel
-Nieuwe remblokjes
-Prullaria erafgesloopt
-Quick release (?) zadel
-Voor derailleur opnieuw afgesteld (was even priegelen om er gevoel voor te krijgen)

Afbeelding

Eigenlijk had ik het idee om van de Giant Track Expert een soort van Gravel Bike Frankenstein te gaan maken. De Drop Bar met flare etc. is al reeds besteld. Dit omdat ik midden in de stad woon en als ik naar de bos wil moet ik toch gauw al 30 min fietsen. Maar toen kwam ik voor 25,- het volgende tegen op MP:

Afbeelding

Na wat onderzoek blijft het een Carbon frame te zijn, dus frame opgehaald voor 20,-. Omdat echt alles op de fiets helemaal verrot is heb ik alles eraf gesloopt (tot op de Bottom Bracket en Headset(?) na).

Afbeelding

Het idee is de Cadex op te bouwen tot een soort van Gravel Bike/Cyclocross/Stadsfiets met nieuwere onderdelen:

-Drop Bar
-Nieuwere groepset
-Cantilever brakes (short pull en heb al de bevestigingspunten voor Cantilever/V-Brakes die ik er niet af wil/durf te slijpen).
-Nieuwe velgen en banden (kan ik met gerust hard naar 27,5 inch, heb denk ik +/- 2cm speling)
-Lak Frame herstellen (twijfel alleen of ik echt alles tot de carbon ga schuren en dan alleen blanke lak, of simpel opschuren en een andere kleurtje geven)

Moet ik hier een aparte topic van maken? Heb namelijk nog heel veel vragen.

Nu denk ik misschien dat ik de Giant Track Expert ook echt als Mountainbike ga houden aangezien een MTB relatief makkelijk in de kofferbak te gooien is (station). Zou dan een Suntour (merk kom ik maak tegen?) geveerde voorvork erop te plaatsen en op lange termijn ook fatsoenlijke banden en een iets betere groepset.

Mijn overige hobbies:
-Fan van PSV en kijk graag voetbal (afgelopen jaar gestopt met zelf te voetballen, vandaar de MTB..)
-Formule 1
-Twee honden (Shiba Inu's)
-Honda fanaat

Mijn eeuwige project:

Afbeelding

Honda Civic ESi 1.6 uit 1992. Mijn allereerste auto, heb ik nog steeds na 16 jaar. Alleen al 10 jaar niet meer gezien/aangeraakt. Staat ergens weggeborgen. Verlaagd, lichtere velgen, Ferodo Remblokken, Brembo Remschijven, Recaro (Integra Type-R) kuipstoelen, carbon motorkap, strut bars, en overal wat kleine aanpassingen.

Doel uiteindelijk is (om over 30 jaar ofzo) alles volledig te hebben gerestaureerd en of een nieuwe motorblok (K20 N/A 200PK) of de huidige motor te restaureren en te turbochargen (+/- F/I 250/300PK). Doel is ook op onder de 2 min 10 op Zandvoort te rijden :).

Nog een paar pics van mij vroeger (in mijn oude CRX, niet Civic):

Zandvoort:

Afbeelding

Zolder:

Afbeelding


Wat ik heb gemerkt van fietsen is dat het zooo makkelijk en zooo goedkoop is vergeleken met sleutelen aan auto's. Uren Youtube video's gekeken en kom eigenlijk zelden een momentsleutel tegen :P.

Zo heb je in 9 jaar tijd geen fiets aangeraakt en zo ben je gefascineerd door fietsen :)

Plaats reactie