Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

brecht.be
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2004 14:45

brecht.be 23 apr 2004 23:43

Gezien dit een nieuw forum is stel ik voor dat de nieuwe leden zich hier eens komen voorstellen. Zo weet je tenminste ongeveer tegen wie je bezig bent, en dat maakt het allemaal net ietsje aangenamer.
Ik zal proberen van zelf het goede voorbeeld te geven.
Mijn naam is Brecht, ben 20 jaar oud en woonachtig in Aalst (België). Ik studeer rechten aan de UGent en fietsen is voor mij een uit de hand gelopen hobby. Jaarlijks gaan er zo'n 10 à 12000 km onder mijn wielen door, met in de zomer soms pieken van 600km per week. Ik train voornamelijk in het Ronde van Vlaanderen gebied. Ook van het langere klimwerk op en rond Les 2 Alpes kan ik genieten, alhoewel ik nooit een echte klimmer zal worden: daar ben ik met mijn 1m93 en 90kg te groot en vooral te zwaar voor...
Verder ben ik de trotse bezitter van een gazelle Torrente: geen racefiets, maar een crosshybride. Eigenlijk zou ik (VEEL) beter af zijn met een racefiets, maar dat komt er wel nog eens.
Keep 'em comming!
Tot slot: Het spijt mij dat ik dit jonge forum verkracht door deze off-topic hier te starten, maar helaas heeft dit forum geen varia-rubriek of iets dergelijks. (HINT!)
Gazelle Torrente 2002

jandiep
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 apr 2004 16:25

jandiep 24 apr 2004 00:53

Quoten: Origineel geplaatst door Brecht.[Be] op 23 April 2004


Gezien dit een nieuw forum is stel ik voor dat de nieuwe leden zich hier eens komen voorstellen. Zo weet je tenminste ongeveer tegen wie je bezig bent, en dat maakt het allemaal net ietsje aangenamer.


Een goed voorbeeld doet goed volgen.
Mijn naam is Jan  ben 45 jaar en woonachting in Helmond. Vroeger fietste ik zo'n 3000 km per jaar. Mooi weer rijder dus.  Ik probeer nu weer het fietsen op te pakken. Door een motorongeluk is het er even niet van gekomen.
Eerste doel is om mijn gewicht weer op peil te krijgen. Was wel erg zwaar geworden (104kg) voor mijn lengte (1,76m).
Vanaf begin maart staan er weer ruim 700 km op de teller en de weegschaal geeft er 17kg minder aan. Het gaat dus de goede kant op.
Ik rij voornamelijk in het weekend. soms ook naar het werk, dat is dan 60 km op een dag.
De zondag ochtend is gereserveerd voor een ritje met mijn dochter. Vorig jaar voor haar een 2e hands flanders aangeschaft waar ze veel plezier aan beleeft. Er zullen niet veel vaders zijn die zondag's ochtend hijgend aan het achterwiel van hun dochter proberen te blijven.
Als doel voor dit jaar staat voor eind juli de elfsteden geplanned. Dit samen met 2 collega's. . Deze heb ik vroeger twee keer uitgereden dus dat moet dit jaar ook maar weer eens. We starten vanuit Leeuwarden.
Veel fiets plezier gewenst,
Jan
Wie volgt?
 
<a target="_blank" href= "http://www.jandiep.blogspot.com">Mijn Blog</a>

brecht.be
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2004 14:45

brecht.be 24 apr 2004 01:10

Quoten: Origineel geplaatst door JanDiep op 23 April 2004

Als doel voor dit jaar staat voor eind juli de elfsteden geplanned. Dit samen met 2 collega's. . Deze heb ik vroeger twee keer uitgereden dus dat moet dit jaar ook maar weer eens. We starten vanuit Leeuwarden.


Ow! Leuk!! Mijn eerste doel dit jaar was de Ronde van Vlaanderen: de 140km editie. Redelijk verteerbaar mits een beetje getrained. Ik had uiteindelijk een kleine 180km op de teller toen, en een gemiddelde van 27km/h.
Gazelle Torrente 2002

paling
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 apr 2004 15:03

paling 24 apr 2004 15:11

Goed idee Brecht! Had het ook al voorgesteld onder het 'wat vind je van dit forum' topic, maar helaas zijn de moderators hier (nog) niet bepaald actief...
Jasper, 27 jaar, geboren in Pijnacker, woon in Vlaardingen, ben en blijf lid van Toerclub Pijnacker. Reed vroeger 6 a 7.000 km per jaar (die goeie ouwe schooltijd...), daarna het fietsen een poosje laten versloffen (teveel andere dingen te doen) maar sinds een paar jaar weer aardig actief. Rij nu zo'n 5.000 km per jaar met de club, met een trainingsgroepje en solo.
Mijn tien jaar oude Jan Janssen Tour de France met 105 STI wordt over een maandje vervangen door een... Jan Janssen Tour de France, nu met Tiagra. Jan Janssen biedt de mogelijkheid om op een complete fiets aan te schaffen maar toch zelf de onderdelen te kiezen, wat binnen mijn beperkte budget de beste optie was.
En net als JanDiep rij ik ook motor. Ik heb tot nu toe gelukkig de glimmende kant boven gehouden...
<br>
Groeten uit Schotland!<br>
<br>
<a target="_blank" href= "http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... pic</a><br>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 26 apr 2004 19:04

Ja, idd een leuk idee. Ik zie dat je meteen je sig(nature) aangepast hebt Paling? :D
Dus, ik heet Wouter, ben 21 jaar oud en studeer Geneeskunde in Maastricht. Ben lid van de studentenfietsclub Dutch Mountains, waar ik ook de nodige wedstrijdjes voor fiets. Twee jaar geleden heb ik ook wedstrijden gereden voor de locale club TWC Maaslandster. Aantal kilometers per jaar hangt een beetje af van de beschikbare tijd (i.v.m. studie), maar zal in een wedstrijdjaar tussen de 8 en 10 duizend liggen. Op dit moment staat er zo'n 2100 km op de teller. Voor mijn 1.91m ben ik met 80 kg niet heel zwaar, en klimmen ligt mij op zich ook wel. Midden in het wedstrijdseizoen ben ik nog iets lichter met 77-78 kg. Fietsen in de Dolomieten, over de bergen v/d Marmotte en de Mont Ventoux behoren tot mijn fiets-hoogtepunten. Ook heb ik al meerdere malen de AGR en LBL gereden. De laatste keer LBL (van le Champion, 240km) had ik samen met een fietsmaat met zo'n 28,5 gemiddeld afgeraffeld.
Oh ja, mijn fietsje bestaat uit een aluminium "huismerk" frame van de voormalige fietsenzaak Benny Brouwer te Zwolle, met de onvermijdeljke carbon voorvork, afgemonteerd met een Shimano Ultegra 2001 groep, 32 spaaks Mavic Open Pro als trainingswielen en sinds kort een stel heerlijke Mavic Ksyrium SSC SL '03 wielen voor wedstrijden.

mrt
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 apr 2004 15:52

mrt 26 apr 2004 19:07

Quoten: Origineel geplaatst door Brecht.[Be] op 23 April 2004


Hier gaan we :
 
Mr T staat voor Geert.Troffaes@pandora.be (maar dat vindt je ook wel via de forum info) uit Erpe-Mere (Ottergem) vlak bij Aalst - Oost-Vlaanderen.ben ook nogal bezig als 'voorzitter' in een Wielertoeristenclub : www.wtcottergem.be Als jonge 42 jarige bol ik het hele jaar door op de weg (Ciöcc Pryde 2001 - Chorus 9 en Merckx race 2004 - Chorus 10) Ik schat zo'n 10K per jaar.Minstens elke zondag, jaar-in-jaar uit en nu dezer dagen natuur lijk extra's.Speciale ritten zoals Cricquelion (de Petit Cricq) de 11-steden op pinkstermaandag (dit jaar 10e), de Ferynpijl enz. Maar ook eigen club meerdaagse (2000 : Ottergem - Ventoux)(2003 - Dax - Santiago De Compostella) en straks 2005 Ottergem - Lourdes.voor de rest: zie onze site  ;-)Misschien volgende winter beginnen met MTB ...


paling
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 apr 2004 15:03

paling 26 apr 2004 20:58

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 26 April 2004


Ja, idd een leuk idee. Ik zie dat je meteen je sig(nature) aangepast hebt Paling? :D


t Is voor de goede zaak hè :)   
<br>
Groeten uit Schotland!<br>
<br>
<a target="_blank" href= "http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... pic</a><br>
&nbsp;&nbsp;&nbsp;

fluppeplukke
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2004 22:20

fluppeplukke 26 apr 2004 22:38

Hallo,  ik ben Filip Moerman, alias Fluppe Plukke.  Deze bijnaam heb ik jaren geleden van enkele werkmakkers gekregen.  Beroepsmatig ben ik politie motoragent aan de Belgische westkust.  In mijn vrije tijd ben ik een gepassioneerd fietser, zowel race als mountainbike.  Al mijn woon - werkverkeer doe ik ook met de fiets (30 km).  Jaarlijks maal ik tenminste 20.000 km af;  dit door jaar in jaar uit te fietsen door weer en wind. Vanaf april doe ik zeer regelmatig tochten van rond de 200 km;  waar naartoe hangt af van de windrichting. 
Momenteel rij ik bij mooi weer met een Trek 5900, bij het meer Belgisch getinte weertje rij ik met een 'Vanheste' (lokale dealer  Alu kader met carbon achterstuk); als ATB heb ik een Trek 9800 OCLV.  Daarnaast heb ik nog een koersfiets met plat stuur en spatbordjes dewelke ik gebruik om naar mij werk te bollen.  Al dit materiaal is tot in de puntjes verzorgd want naast dietsfreak ben ik ook nog materiaalfreak.
Aan allen,  veel fietsgenot.

brecht.be
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 apr 2004 14:45

brecht.be 26 apr 2004 23:56


Quoten: Origineel geplaatst door fluppe plukke op 26 April 2004

Beroepsmatig ben ik politie motoragent aan de Belgische westkust. 


Héhé. Elke keer als ik als ik op training een verkeersovertreding bega, hoop ik natuurlijk dat die onopgemerkt is gebleven; en als de arm der wet het dan toch zou zien, dat de verbaliserende agent ook een wielertoerist is.... T is leuk om te zien dat ook de flikken fietsen.
Hebben ze geen fietsbrigade in zone Westkust? Is dat dan niet iets voor jou?
 
Quoten: Origineel geplaatst door fluppe plukke op 26 April 2004

Momenteel rij ik bij mooi weer met een Trek 5900, bij het meer Belgisch getinte weertje rij ik met een 'Vanheste' (lokale dealer  Alu kader met carbon achterstuk); als ATB heb ik een Trek 9800 OCLV.  Daarnaast heb ik nog een koersfiets met plat stuur en spatbordjes dewelke ik gebruik om naar mij werk te bollen.  Al dit materiaal is tot in de puntjes verzorgd want naast dietsfreak ben ik ook nog materiaalfreak.


Mja, de politie betaalt blijkbaar goed. :p 
 
Gazelle Torrente 2002

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 27 apr 2004 00:54

Quoten: Origineel geplaatst door Brecht.[Be] op 26 April 2004
Mja, de politie betaalt blijkbaar goed. :p 



Lol, ja idd, leuk spul.
Oh, ik vergat zelf nog te melden dat ik nog een Trek 8000 ATB heb voor de winter-(lees: bagger-)maanden, echter deze is onderhand zodanig versleten dat onderdelen vervangen bijna geen zin meer heeft en daarom een nieuwe ATB staat te trappelen om zich onder mijn achterwerk te nestelen. :D
Hopen we maar.
Daarmee hoop ik dan ook naast de nodige baggerkilometers ook wat zonnige kilometers in bv. de Alpen ofzo weg te trappen.

mrt
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 apr 2004 15:52

mrt 27 apr 2004 13:37

Quoten: Origineel geplaatst door Paling op 24 April 2004


 
En net als JanDiep rij ik ook motor. Ik heb tot nu toe gelukkig de glimmende kant boven gehouden...


Blijkbaar heeft alles wat 2 wielen heeft, een aanzienlijke aantrekkingskracht. Ik rij namelijk ook met de motor ! Niettegenstaande ik een firmawagen ter beschikking heb, bol ik dagelijks tussen de files naar het werk (en terug natuurlijk) op een suzuki bandit 1200s. Zo heb ik ook al eens wielerwedstrijden begeleid, en kan ik perfect combineren hé.
Als ik nu nog evenveel fietskilometers bol als motokilometers, dan ga ik naar de Tour !

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 27 apr 2004 20:13

idd leuk topic!
Ik ben Hans en ben 19 jaar en met 173 zo'n 63 kilo. ik fiets jaarlijks zo'n 4000 kilometer, vooral als voorbereiding op het schaatsseizoen. dit doe ik  mijn schaatsclub HC de vechstreek waar we ons in het begin van he seizoen beperken tot touren waarna er vanaf mei echt getraind wordt.
Vorige zomers heb ik een aantal tijdritten gereden, maar mijn liefde gaat toch uit naar het klimmen. jaarlijks rij ik een aantal tourtochten op de heuvelrug, limburg en de ardennen.
Ik fiets op een stalen batus pro slx die is opgebouwd uit cyclex buizen. Het fietsje is afgemonteerd met een mix van campa onderdelen.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

Plaats reactie