Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

nico94
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 okt 2010 14:29

nico94 07 okt 2010 14:36

Hoi!

Ik ben Nico Janze en ben 16 jaar. Ik mountainbike graag hier in de Soesterduinen en Lage Vuursche. Ik heb een Trek 6000 disc modeljaar 2009.

Here I come!

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 07 okt 2010 17:33

Ik heb net een wielertoerist account aangemaakt en daar een 'even voorstellen' geschreven. Dat heb ik hier nooit gedaan. Shame on me!!! Bij deze dus!

Even voorstellen

Voorstellen
Mijn naam is Gerard (nick Geer, is dus gewoon een afkorting van Gerard; en nee ik ken Goor niet). Ik zit al sinds 2005 op fiets.forum.nl. Ik ben van 1975 en woon in Kampen. Lid van WV de Noordwesthoek met een amateur licentie. Getrouwd en 1 kind (dochter).

Revalidatie
Ik fiets sinds juni 2004. Begonnen op een Red Bull pro sl, nu een Cannondale six, hopelijk wordt dat snel een super six. Ik begon met fietsen omdat ik moest revalideren van een heup operatie (kopnecrose). Necrose is het afsterven van bodweefsel en dat zat in mijn heupkop! Vandaar Kopnecrose. Vanaf september 2003 tot mei 2004 heb ik vele kilometers op de tacx flow (geleend van mijn fysiotherapeut; Gerben bedankt!) afgewerkt. Ik begon met iedere dag 5 minuten, en eindigde met vier keer per week een uur. Vanaf juni 2004 mocht ik echt de weg op. Het enige wat ik mij nog kan herinneren is de pijn aan mijn polsen! Ik maakte een rondje Epe vanuit Kampen. Juist op het point of no return (Epe), merkte ik die pijn echt op! Vanaf dat moment ben ik wel verslaaft, een echte fiets junk. Gelukkig is mijn vrouw ook verslaafd aan sport (fietsen en hardlopen).

Afzien
Vanuit pure arrogantie en zware onderschatting heb ikbesloten om mee te doen aan de toerversie van de Amstel Gold Race 2005. De volle afstand. Ik ging immers niet voor 150 lousy km naar Limburg. Veel getraind. Samen met mijn maat. We vonden ons heel wat dat we de hele winter door trainden. Ik weet nog goed dat we de ene week in sneeuw stonden; twee weken later bij een rondje posbank was het 22 graden. En hoe ging die AGR. Wat een hel. Het was toen maximaal 8 graden die dag, veel regen, heel veel regen. Uiteindelijk helemaal kappot, 11 uur later bolde ik over de finish. ’s Avonds bij de chinees in Simpelveld drie happen bami naar binnen kunnen werken, voor meer was ik te moe. Dat jaar ook nog even Alpe Duez gedaan. Machtig mooi zeg! Een uur en vijftien minuten tot helemaal boven. Prima tijd.

Wedstrijden
Vanaf 2006 fiets ik af en toe wedstrijden, vanaf 2008 vaker. Niet echt goed, maar ook niet zo slecht. Ik heb ontdenkt echt een hekel aan criteriums (met steentjes) te hebben, maar ben dol op omloopjes waar het een beetje bolt. Sprinten kan ik redelijk, maar positie kiezen niet. Tijdrijden is nou wat je zegt niet echt mijn ding. Sinds november 2009 fiets ik bijna geen wedstrijden meer. Dat komt dan weer door de geboorte van mijn dochter. Zij heeft een behoorlijke invloed op mijn ‘sport carrière’, voor zover die al bestond.

Nieuwe start
Per 1 december 2010 een nieuwe start. Eerst nog even klussen en verhuizen. Inmiddels heb ik mijn in 2007 aangeschafte MTB ook al weer verkocht. Is leuk hoor, die MTB; maar niet bij ons. En iedere in de auto om de fietsen vind ik niets. Vandaar dat ik ook niet echt actief meer wedstrijden gaat rijden, ook te vaak en te ver met de auto. Op zicht de trainingswedstrijden bij ons in de buurt wel. Verder de krenten uit de pap, maar that’s it. Nieuwe uitdagingen zoeken. Cyclo’s rijden in het buitenland.

Oke, dat ben ik!

henkvdweerdt
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 okt 2010 20:22

henkvdweerdt 14 okt 2010 20:18

Hallo allemaal,

Ben Henk vd Weerdt en 30 jaar.
Ben al geruime tijd passief lezer van het forum, maar sinds enkele dagen lid.

In 1997 is het wielervirus mij bekropen. In eerste instantie alleen de zondag en woensdagritjes en vanaf 1998
ook de langere toerritten. Vanaf 99 kwamen daar dan ook de klassiekers bij. Altijd mooi werk om La Redoute omhoog te rijden!

In 2002 heb ik de overstap gemaakt van het toerfietsen naar de westrijden. 3 jaar bij de Sportklasse B en 1 jaartje (het tweede jaar)
bij de Sportklasse A. Tijdrijden heb ik altijd leuk gevonden net als het rijden van de langere klassiekers of Cyclo's.
Denk aan Paris Roubaix, Amstel Gold Race of La Marmotte.

Eind 2005 mijn laatste wedstrijd gereden (het NCK in Hoogezand-Sappemeer).
Eind 2005 door omstandigheden moeten stoppen met het fietsen en eigenlijk pas dit jaar weer opgepakte.

Nu in ieder geval alweer een tweetal weken echt aan het fietsen en afgelopen zondag na bijna 5 jaar dus weer op de fiets gezeten.

Echte doelen heb ik nu niet meer. Het gaat nu echt meer om het genieten van het fietsen, en geen lange afstanden meer rijden.
Wel merk ik dat de techniek mij nog steeds boeit, dus hoop vaak in het wielen /techniek forum te kunnen meepraten.
Laatst gewijzigd door henkvdweerdt op 01 apr 2013 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.

frost
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 aug 2007 12:01

frost 16 okt 2010 13:45

Hey iedereen,

Ik lees al een tijdje mee op het forum maar nu ik zelf ook een beetje actiever wordt in de wielerwereld en al wat dingentjes heb gepost wordt het toch tijd dat ik mezelf even voorstel.

Mij naam is Mark, ik ben 20 jaar oud en woon in Oosterhout Noord-Brabant. Voor degene die dit niet kennen het ligt tegen Breda aan.

Ik ben geheel nieuw en wil nu echt beginnen met fietsen, een voorkeur heb ik niet echt, meestal op Zaterdagochtend ga ik mountainbiken in Dorst alleen of met mijn broer wanneer die tijd heeft. Door de week ga ik alleen op de weg omdat ik nooit zo heel veel tijd heb maar toch wat wil trainen.

Mijn fiets is een goedkope Gitane mountainbike die ik een tijdje terug heb gekocht haha, maar als het nieuwe seizoen begint ben ik toch wel van plan om een goede fiets aan te schaffen.

Verder weet ik zo even niets te vertellen, mochten er nog vragen zijn stel ze gerust! Hier of een pm sturen mag altijd!

men
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 okt 2010 22:33

men 17 okt 2010 23:00

hallo mijn naam is men kom uit rotterdam en ben 51 jaar
en zit al heel wat jaren op de racefiets.
ben begonnen met een peugeot en daar na heb ik een nishiki trimmaster gehad
en nu heb ik een moser fiets.
en heb me aangemeld op het forum om eens te kijken wat andere mensen schrijven.

frame-stickers.nl
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2010 21:12

frame-stickers.nl 20 okt 2010 21:47

hallo ik ben jeroen stouthart woonachtig in hoogerheide in het mooie brabant bijna op de scheiding met het winderige zeeland.
ik fiets rond de 6000 kilometer per jaar recreatief zomers met de reacefiets en in de winter de mountainbike
ben hier ongeveer 3 jaar geleden mee begonnen en toen heeft het virus hard toe geslagen destijds wilde ik mij naam op mij fiets ben met deze vraag naar een reclame bureau gegaan en dat was geen probleem op de prijs na dan!!!! 20 euro voor 2 stickers van nog geen 10 cm zo ben ik dus begonnen met de site frame-stickers.nl
dit is heel kleinschalig begonnen maar het fietswerldje is klein ben ik achter gekomen de mensen weten me nu goed te vinden maar vooral is het ontzettend leuk om dit werk te doen het leukste is om naar oplossingen samen met de klant te zoeken zodat de stickers toch gemaakt kunnen worden en wat ik ook belangrijk vindt is dat de stickers tegen een leuk tarief kunnen aangeboden worden
dit was mij verhaaltje in het kort je kan dus wel zeggen dat het fietsen op dit moment meer is dan een hobby maar ik vind het zo leuk dat we het als hobby blijven zien


mvg jeroen
frame-stickers.nl

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 20 okt 2010 21:51

[quote="frame-stickers.nl"]hallo ik ben jeroen stouthart woonachtig in hoogerheide in het mooie brabant bijna op de scheiding met het winderige zeeland.
ik fiets rond de 6000 kilometer per jaar recreatief zomers met de reacefiets en in de winter de mountainbike
ben hier ongeveer 3 jaar geleden mee begonnen en toen heeft het virus hard toe geslagen destijds wilde ik mij naam op mij fiets ben met deze vraag naar een reclame bureau gegaan en dat was geen probleem op de prijs na dan!!!! 20 euro voor 2 stickers van nog geen 10 cm zo ben ik dus begonnen met de site frame-stickers.nl
dit is heel kleinschalig begonnen maar het fietswerldje is klein ben ik achter gekomen de mensen weten me nu goed te vinden maar vooral is het ontzettend leuk om dit werk te doen het leukste is om naar oplossingen samen met de klant te zoeken zodat de stickers toch gemaakt kunnen worden en wat ik ook belangrijk vindt is dat de stickers tegen een leuk tarief kunnen aangeboden worden
dit was mij verhaaltje in het kort je kan dus wel zeggen dat het fietsen op dit moment meer is dan een hobby maar ik vind het zo leuk dat we het als hobby blijven zien


mvg jeroen[/quote]

welkom jeroen!

nou ik kan je vertellen er is al heel wat over jou site op dit forum gescheven!
naar 1 jaar zitten de stickers nog perfect op me racefiets, goede kwaliteit
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 20 okt 2010 23:40

@frame-stickers.nl: Wat mij betreft ben je welkom, maar ik zou je adviseren om een andere naam aan te vragen bij de admins: dit komt op mij (en waarschijnlijk op anderen) nogal spam-erig over.

Gebruikersavatar
ferry1982
Forum-lid
Berichten: 1401
Lid geworden op: 23 jul 2008 13:53

Gebruikersavatar ferry1982 21 okt 2010 22:45

@corniel ja wanneer is het spammerig als hij overal gaat melden dat hij die sticker kan leveren wel. Wordt er een werkelijk bijdrage aan het forum geleverd is het toch heel wat anders.

autobianchi
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 12 okt 2010 20:26

autobianchi 23 okt 2010 02:37

Ik zal me ook eens voorstellen.
Mijn naam is Niels, bijna 33 en ik woon in Amersfoort. Afgelopen zomer mijn ouwe trouwe colnago die ik al sinds 1998 in mijn bezit heb uit het stof getrokken, en weer wekelijks een rondje aan het fietsen gegaan. Inmiddels ook dagelijks mijn woon werk verkeer op de fiets, dus in principe heb ik de auto waaraan ik mijn nickname heb ontleend helemaal niet meer nodig. Maar ja, tis zo'n leuk gebakkie dat bijna niks kost om te hebben, dat ik er toch maar geen afstand van doe.
Op de school waar ik werk als docent, wordt er ook het vak "fietstechniek" gegeven. Daar ben ik samen met een collega en leerlingen bezig om een singlespeed te bouwen van onderdelen die in het lokaal stof lagen te happen.
Slaan we door of gaan we af!?

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1749
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 25 okt 2010 01:50

Welkom,

het was natuurlijk helemaal geinig geweest al je naast je Autobianchi (A112?) een Bianchi fiets had gehad.

BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

henkiepenk
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 okt 2010 19:25

henkiepenk 25 okt 2010 19:30

Hoi, ik ben Henk, woonachtig in Gapinge (Zeeland) en enkele jaren een recreatief fietser. Eerst op een geschonken Huissoon (fietsenmerk uit Goes) en nu sinds juli op een Cervelo. Eigenlijk fietsen we altijd op het vlakke Walcheren, maar steeds meer proberen we nu ook wat heuveltjes mee te pakken (Limburg of buitenland).

Plaats reactie