Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

ronkinkel
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 aug 2010 01:49

ronkinkel 16 mei 2011 01:33

Hoi
Ik ben ron de lauw uit meerlo ben 39jaar en sinds aug 2010 verslaafd geraakt aan fietsen voorheen erg veel aan hardlopen gedaan.
Fiets nu veel alleen, koersen rond tussen de 40 en de 60km door ziekte, als ik straks volledig hersteld ben kan ik weer volop mee , weet alleen niet of die zin er nog is om tot het uiterste te gaan ,fiets nu voor de ontspanning en om fit te blijven.
Ben op zoek na mensen bij mij uit de buurt ±25km om gezelig een dag mee te gaan fietsen dus niet met de oogkleppen op met een gemiddelde van dik over de 30 een koers te gaan jakkeren en dan op de bank te ploffen, af en toe vindt ik dat best maar niet elke zondag.
Vindt het gewoon leuk om zondags met een groep te koersen op "praat" tempo en dan gewoon een gezelige dag te hebben.

hoop van jullie te horen

ron-nancy@live.nl

msn ron-nancy@planet.nl

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 18 mei 2011 13:32

Ook ik zal me even voorstellen nadat ik al enige tijd passief op dit forum aanwezig ben.
Mijn naam is Tino Hansman, ik ben 38 jaarmoud en woon in het oosten van het land. Ik zit al zo'n 25 jaar op de racefiets, het ene jaar wat vaker dan de andere jaren. Zo'n 14 jaar geleden heb ik voor het eerst luik-bastenaken-luik gefietst. Na een periode van minder fietsen hoop ik daar dit jaar voor de 7e keer te starten. Ik vind het wel prettig om een doel te hebben in een fietsseizoen, welke bij mij start in maart en eindigt eind september. In de winter stap ik meestal over op hardlopen aangezien ik dan minder last heb van kou, wind en regen.
Onlangs besloten dat mijn 14 jaar oude koga aan vervanging toe was en deze week hoop ik dat ik mijn nieuwe fiets kan gaan ophalen.

Groeten Tino
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

mademan
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 mei 2011 00:20

mademan 20 mei 2011 00:35

Hallo iedereen,

Ik ben Bjorn 30 jaar en kom uit de buurt van Den Bosch. In mijn jonge jaren heb ik een tijdje wedstrijden gereden maar heb als eerste jaars junior de fiets aan de wilgen moeten hangen vanwege knieproblemen. Nu tweemaal zou oud en tweemaal zo zwaar ben ik weer op de fiets gestapt. (eerst een aantal kilo stof eraf moeten blazen natuurlijk) Ik ben van plan om in de nabije toekomst toertochten te gaan rijden, maar eerst ben ik nog bezig om weer in conditie te komen. De eerste weken met rondjes van 40 km. Nu rijd ik 3 a 4 keer per week 60 km.
2019 Apex Sharp
2021 Apex Flare

giza
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mei 2011 11:37

giza 22 mei 2011 05:28

Mijn naam is Peter, 30j, woonachtig te Averbode (België) en ik werk in de medische sector.

Ik ben nu sinds een 2-tal jaar met MTB bezig, wekelijks (30-45km) een tourtocht in het heuvelachtige hageland meepikken of een toertje met de vrienden maken was het bereikte doel. Daarnaast deed ik ook nog wat aan conditietrainig (2-3x/w hardlopen).

De laatste maanden zijn mijn inspanningen door verschillende omstandigheden (oa problemen aan knie en voet, dus lopen zit er voorlopig niet meer in) echter helemaal stilgevallen. Alg gevolg zijn er ook wat kilo’tjes bijgekomen, ben nu zelfs 110k voor 1.87m (het goede leven hé).

Ik ben vorige week terug gestart met MTB (terug opbouwen vanaf 25km), maar aangezien er ook aan de conditie moet gewerkt worden en lopen out-of-the-question is heb ik besloten om wegwielrennen eens te proberen. Deze week een 1st keer gaan rijden met een geleende fiets (oude diamant van schoonbroer): 36.6km op de teller aan 27km/h (ong. 1h20m) maar hartslag wel grotendeels in zones 4 (80-90%) en 5 (90-100%). Ondanks het te grote kader (eTT 56 met Stem Lenght 13.5, terwijl ik volgens de calculator eerder op een eTT 54 met SL 11 thuishoor) en de bijhorende rugklachten (mild) is het enorm bevallen.

Bij het kijken naar een eigen fiets ben ik op jullie forum beland, proficiat trouwens voor de goede sticky’s (vooral de ‘FAQ nieuwe racefiets kopen’ met de handige link naar de ‘fit calculator van competitivecyclist’ en de ‘FAQ: dubbel, triple of toch compact?’ hebben mij goed op pad geholpen).

Momenteel ben ik de trotse eigenaar van een 20’ Merida matts TFS 900 XT afgemonteerd met Magura HS33 oliedrukremmen, gekocht bij en aangepast door de locale FM.

De bedoeling is dus op de weg te gaan fietsen om de conditie op te bouwen/te onderhouden en als alles goed loopt nieuwe uitdagingen te zoeken (hoewel klimmen gezien mijn lichaalsbouw nooit echt mijn ding zal zijn vrees ik). Maar voor het zover is moet er eerst nog een fiets aangekocht worden, daarom ook mijn volgende bericht in het segment ‘nieuwe racefiets kopen’.
"Het huwelijk is een prachtige uitvinding, maar een reparatiedoosje aan een fiets is dat ook."
- Cyril Connolly

barend44
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2011 14:44

barend44 22 mei 2011 15:20

Ook ik zal me eens voorstellen lees al tijden het forum.
Ik ben Barend woonachtig in Rosmalen en ik fiets nu ongeveer 4 jaar een km of 3000 per jaar, probeer wel steeds meer te gaen fietsen en in de winter te gaan spinnen om mijn concitie te verbeteren, maar dat wordt steeds weer gedwarsboomd door studies voor mijn werk. Ik werk bij een kredietinstelling in Den Bosch.

IK ben begonnen met een tweede hands colnago Arte en toen mij dat goed beviel heb ik een Edge Radion aangeschaft, maar carbon is niet aan mij besteed ben ik bang, nu rij ik op een trek 1000 sl en heb een optie genomen op een Chesini Olimpiade...

Verder wil ik me gaan verdiepen in het zelf kunnen onderhouden van de fiets en dat ik niet steeds voor reparaties naar Bruchem hoef te rijden ...Dus mochten er mensen zijn in de buurt van Den Bosch .. Rosmalen die weten waar fietsonderhoud cursussen worden gegeven ik hou me aanbevolen
RIbben breken is geen pretje

janspeter
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:01

janspeter 25 mei 2011 15:11

Hallo,

Ik ben Jans Peter, 26 jaar en kom uit Kampen. Deze maand komt het vakantie geld binnen en dat wil ik besteden aan een goede Wielren fiets. Zomers stopt het voetbal seizoen en is het veels te mooi weer om in een gym rond te hangen. Me kapot fietsen in de open natuur lijkt me dan echt geweldig en dan volgend jaar ergens een fiets vakantie in Duitsland ofzo.

Wat ik daar voor nodig heb is goed advies mbt mijn fiets en waar kan ik dat beter doen dan op het forum van fiets.nl. In het begin van de FAQ "nieuwe racefiets kopen" staat dat het stel je eens voor topic hier onderdeel van is, dus bij deze.

Als er iemand uit de buurt van kampen komt en me van advies kan voorzien. een PM is dan zeker handig.

Laterz!


raznov
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 aug 2009 17:50

raznov 03 jun 2011 22:48

Ik ben Jos van Hemert, 24 en uit Almere. Op mijn 14e kocht ik mijn eerste 'toer'fiets. Een Gazelle Playa (hybride achtige fiets waar ik later dunne banden, net geen racefiets banden, op heb gezet). Op mijn 14e ben ik voor het eerst de Mont Ventoux op gegaan en ik was dan ook eigenlijk op slag verliefd. Verliefd op fietsen maar vooral op klimmen. Het afdalen vond ik alleen op dat moment nog iets te risicovol. Pas op mijn 17e ben ik voor het eerst de Ventoux ook afgedaald, gaf een prachtige kick en dus daarna iedere keer dat ik naam boven ben gereden ook weer heerlijk naar beneden.

Mijn droom was ooit om echt druk bezig te gaan met wielrennen, maar vanwege mijn suikerziekte (toen ik 5 was gekregen) is dit nooit gelukt. Ik sta dan wel goed / gezond ingesteld maar de inspanning die het vraagt is soms gewoon even te hoog, ondanks dat ik het fysiek met een beetje training zeker aan moet kunnen.

Na 7 keer de Ventoux op geweest te zijn in de afgelopen 9 jaar, en nog een aantal keer wat andere bergen en heuvels heb ik besloten om een racefiets te kopen. Na veel overwegen gekozen voor een Koga Miyata Roadwinner 105 2009 model. Achteraf misschien niet de allerbeste keuze maar een zeer mooie aanbieding gekregen van mijn vaste FM dus nog altijd tevreden. Na veel kleine onderdelen er bij te hebben gekocht vind ik de fiets nu zo goed als af. Vorig jaar ben ik er mee naar de Elsace geweest voor beide Ballonnen en nog wat andere bergjes. Nu dat ik klaar ben met mijn HBO (Interactieve Media) moest ik toch gaan zoeken naar een baan. Ik ben op dit moment full-time aan het werk en heb daardoor minder tijd om te fietsen. Toch probeer ik het zo veel mogelijk. Zomers ga ik ongeveer 50 - 100km touren op de fiets. Met soms wat uitzonderingen natuurlijk. Ik ben wel een echte mooi weer fietser, rij het beste met hoge temperaturen (beste tijd voor Bedoin - Ventoux was toen ik 17 was 1:15 uur onder 34 graden celcius...)

Naast mijn eigen fietsen kijk ik graag naar wielrennen, de klassiekers, giro, tour en vuelta zijn zodra ik vrij ben altijd aanwezig.
Koga Miyata Roadwinner 105 2009

marcel80
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 mei 2010 16:20

marcel80 03 jun 2011 23:54

Hallo,

Ik ben ook een beginnend fietser van 30 jaar , 2 jaar geleden een racefiets gekocht maar kreeg last van me rug.
Nu een 2e hands trek 7200fx gekocht en bevalt me tot nu toe(2 weken) goed, heb er alweer 280 km op zitten:D

Nu trainen, en langzaam de spacers van me stuur verwijderen en leniger worden.

En dan volgend jaar of het jaar daarop een racefiets aanschaffen voor het echte werk.



ps. er kan ook wel een 15 kg vanaf :D

Gebruikersavatar
teissie
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 10 aug 2010 18:13

Gebruikersavatar teissie 05 jun 2011 17:24

Hoi,

na heel lang alleen het forum te lezen, heb ik bedacht dat het toch leuker is om af en toe ergens op te reageren. Ik had stiekem al een account omdat ik die nodig had om te zoeken :-o want sinds ik vorige zomer bij de kringloop winkel een racefiets heb gekocht ben ik helemaal verkocht aan fietsen.
En sinds heel kort heb ik eindelijk een 'echte' racefiets (lees: nieuwe) en vind ik dat ik ook mee kan praten over wielrennen. Hiervoor voelde het toch meer als toerfietsen omdat ik een oud ijzeren barrel had.
Maar over het fietsen: voor overal waar ik heen ga kies ik altijd het liefst om er met de fiets heen te gaan, maar omdat ik al een sport had en daar veel tijd aan kwijt was, had ik nooit na gedacht over wielrennen. Alleen nu ik met me andere sport (waterpolo) niet meer in een fanatiek team zit, heb ik veel meer tijd en wil ik ook graag actief trainen voor iets, maar dan zonder verplichtte trainingen of tijden. En dan is wielrennen heel mooi omdat je altijd zelf kan bepalen wanneer je er zin in hebt (mits mooi weer).
Nu fiets ik in de zomer zeker 2 keer per week een tochtje van 50 kilometer of meer. Tot nu toe was me doel om steeds sneller te fietsen, maar dat is eigenlijk best saai en daarom wil ik me uitdaging meer gaan zoeken in klimmen of langere tochtjes. Helaas woon ik niet in de bergen en wel in de randstad, dus kan ik alleen naar de duinen en op lange ritte erger ik me kapot aan het aantal stoplichten.
Dus ik denk dat ik misschien maar op zoek moet gaan naar fietsmaatjes die beter routes weten ;-)

Oooh ja en ik ben nu ook verslaafd aan wielrennen op TV maar dan kom ik buiten de grote rondes op de Nederlandse televisie niet echt aan mijn trekken.
Ja ik heb een fiets Tumblr

eelcoz

eelcoz 05 jun 2011 17:28

[quote="teissie"]
Oooh ja en ik ben nu ook verslaafd aan wielrennen op TV maar dan kom ik buiten de grote rondes op de Nederlandse televisie niet echt aan mijn trekken. [/quote]

Daar zijn oplossingen voor: Eurosport en Sporza (Belgie). De hoeveelheid wielrennen die de NOS uitzendt, is inderdaad vrij treurig.

Gebruikersavatar
kevink
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 06 jun 2011 00:42
Locatie: Meppel

Gebruikersavatar kevink 09 jun 2011 13:34

Toch al een tijd aan het lezen hier, maar moet me nu toch echt even voorstellen.

Ik ben Kevin, woon in Meppel, 18 jaar. Student Journalistiek HBO in Zwolle, 1e jaars. Fietsend ben ik nog geen held. Via mijn werkgever (ik weet niet hoeveel reclame hier gemaakt mag worden, maar het is het grootste fastfoodketen van Nederland;)) een crossbike kunnen regelen, waardoor ik zo nu en dan eens naar school fiets, of gewoon 's avonds. Binnenkort komt mijn eerste "echte" racefiets, ik hoop binnen een week. Dan ga ik trainen, omdat ik deze zomer Frankrijk in wil.

Ik denk dat dit een redelijk beeld geeft van mezelf. Vragen mogen altijd gesteld worden!
Sensa Umbria V24 - Ben ik een n00b?

remib87
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2011 12:43

remib87 10 jun 2011 10:00

Ik ben Remi, ik ben 24 jaar oud en kom uit Beverwijk.
Ik heb sinds kort weer een racefiets gekocht na een ''pauze'' van een jaar of 6.
Mijn plan met m'n fiets is om eerst een beetje lekker in te rijden, en wanneer ik weer wat meer getraind ben in de Ardennen en Frankrijk te gaan fietsen.

Plaats reactie