Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

leon1
Forum-lid
Berichten: 2817
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 02 mei 2022 12:31

Welkom en succes met opdoen van ervaring. Genoeg info te halen hier ja.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 mei 2022 13:51

Welkom Bram! Genoeg informatie hier. Ik hoop dat het fietsen je gaat bevallen. Het is een prachtige hobby!
Do or don’t, there is no try

Trek737
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 jul 2013 20:06

Trek737 10 mei 2022 13:57

De eerste indruk, opgedaan in het "te koop aangeboden forum" is niet meer ongedaan te maken, maar ondanks dat, hier poging 2.

Peter 35, omgeving haarlem, ik fiets al 15 jaar, maar niet heel veel km's. Trek 1.7 afgemonteerd met 105. Ook sinds deze winter op de Wahoo kickr en zwift te vinden. Aangenaam.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5216
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 10 mei 2022 14:22

Welkom Peter. En laat je niet leiden door hetgeen daar gebeurd is. :)
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

NCL
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2022 23:16

NCL 11 mei 2022 16:53

Hallo, ik ben Niels 46 jaar jong en ben woonachtig in Bergeijk.

Eigenlijk ben ik meer een hardloper 😬 maar door aanhoudende blessures het advies gekregen van de fysio om wat meer te gaan fietsen.

Omdat de 1/4 triatlon toch al op m’n bucketlist stond leek me dit een mooi moment om me eens wat verder te verdiepen in het fietsen.

Heb op dit forum al veel interessante informatie gevonden en sta op het punt om m’n eerste racefiets aan te schaffen.

Hopelijk kan ik uit het fietsen net zo veel voldoening halen als uit het lopen 😄

Groeten Niels

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 11 mei 2022 17:03

Welkom Niels. Inderdaad hardlopen is wat blessure gevoeliger dan fietsen. (Afgezien van evt. valpartijen)

Hoop dat je er dezelfde passie voor kunt vinden!
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
The RowingCyclist
Forum-lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 07 jun 2022 11:53

Gebruikersavatar The RowingCyclist 07 jun 2022 11:57

Hallo allemaal,

Mijn naam is Freek, ik ben 34 jaar oud en woon in omgeving Salland. Ik woon daar met veel plezier en ook fietsen is heel aangenaam met de Sallandse Heuvelrug en de Veluwe als letterlijke en figuurlijke hoogtepunten in de directe omgeving.

Wielrennen heb ik pas een jaar geleden ontdekt, nadat ik een tijd lang aan het kwakkelen geweest ben met hardloopblessures. Ook het fietsen was in het begin helaas niet zonder blessure: een verkeerd afgesteld racemonster en iets teveel enthousiasme bezorgden mij een hardnekkige hamstringblessure. Inmiddels fiets ik weer ritjes van zo'n 2 a 3 uur. Heerlijk! De komende maanden heb ik als doel om 2 a 3 keer per week te fietsen. Zo'n 5000km per jaar zou hartstikke mooi zijn.

Dit fietsforum bezoek ik al lange tijd als lezer. Ik heb er veel goede tips geleerd voor bijvoorbeeld onderhoud en klussen aan de fiets. Wat een kennis, kunde en ervaring kom je hier tegen! Zelf ben ik geen hele handige harrie, maar al doende leert men. Youtube en dit forum zijn daarbij steeds een welkome hulp geweest. Na een tijdje twijfelen heb ik uiteindelijk toch maar een account aangemaakt, met als doel om de balans consumeren/bijdragen wat meer in evenwicht te brengen.

Vriendelijke groeten en tot spreeks,

Freek

Cyclerunner
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 jan 2022 14:03

Cyclerunner 07 jun 2022 13:53

Enzzo schreef: 21 feb 2022 22:01 Ik ben als coeliakie patient wel erg benieuwd naar de betekenis van je gekozen forum naam.
Ben je een glutenvrij bakker? En zo ja waar kan ik terecht voor je producten? 😉
Als beginnend fietser ben ik de laatste tijd ook wat aan het rondkijken op dit forum, toevallig zie ik nu jou reactie over gluten. Zelf ben ik ook glutenvrij en benieuwd wat jij zoal meeneemt voor onderweg? Voor komende tijd zal het voor niet veel langer dan 2 uur zijn.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 07 jun 2022 15:47

Welkom Freek. Lijkt me een perfecte combi; roeien en fietsen!

@Cyclerunner:
Het korte antwoord is: alles wat glutenvrij is ;)
Maar meer specifiek, ik eet eigenlijk nauwelijks op ritjes. In de bidonetjes zit meestal water, soms eentje met aanmaaklimonade voor wat suikers en eentje met water. Maar eerlijkheidshalve verdraag ik suikers niet zo goed (jou misschien wel bekend? lage fructose tolerantie)

Als het echt lang wordt dan heb ik wel wat glutenvrij brood mee wat ik dan bij voorkeur op een mooi rustig plekje oppeuzel tijdens een ruststop.
Repen, koeken, appeltaart e.d. zijn natuurlijk uit den boze maar mijn vrouw heeft een heerlijk recept voor glutenvrije taartjes van amandelmeel. Alleen is dat vaak lastig meenemen omdat het wat slap en kleverig wordt onderweg.

Kortom; het is behelpen ;)
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
The RowingCyclist
Forum-lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 07 jun 2022 11:53

Gebruikersavatar The RowingCyclist 07 jun 2022 20:02

Enzzo schreef: 07 jun 2022 15:47 Welkom Freek. Lijkt me een perfecte combi; roeien en fietsen!
Dankjewel! Die combi bevalt inderdaad heel erg goed, blij dat ik allebei weer kan opbouwen na die overbelaste hamstring.

(Ook gelijk een nadeel van roeien: doordat je veel spiergroepen gebruikt is het een sport die al snel moeizaam gaat als je op een willekeurige plek een willekeurige blessure hebt :roll: :D )

Sirrusrijder
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 jun 2022 19:46

Sirrusrijder 13 jul 2022 04:30

Hallo ik ben Steven uit Putte Mechelen, 41 jaar.

Na jarenlang toertjes gedaan heb met de specialized sirrus,wil ik eindelijk eens voelen hoe het is om met een heuse racefiets te rijden. Ik heb hiervoor net vandaag een eerste racefiets gekocht( alu ridley fenix die binnen een enkele dagen geleverd wordt.

Ik maak wekelijks een toertje van zo een 70 kilometer,meer lukt niet altijd want doe ook nog lange nachten als hulpbakker in een bakkerij.Het is leuk om hier ervaringen uit te wisselen en ben nog benieuwd naar wat ik hier ga opsteken!

Vriendelijke groet Steven

Gebruikersavatar
trassi addict
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 apr 2022 10:00

Gebruikersavatar trassi addict 20 jul 2022 15:02

Hallo beste forumleden,

ik ben al een paar maanden lid maar ik had me nog niet voorgesteld. Mijn naam is Stefan, inmiddels 56 jaar en een fiets-genieter.

Ik woon in Rotterdam en doe al m'n woon-werk verkeer op m'n Santos Travelmaster 2.8 R/K/HS33. Ongeveer het laatste model met ketting, en helemaal naar m'n tevredenheid. Ik ben me aan het voorbereiden voor een meerdaagse tocht naar Frankrijk (650 km) deze zomer en ben m'n spulletjes inmiddels aan het verzamelen.

Ik was op zoek naar een draadje op het forum over wat mensen meenemen op zo'n fietstocht, maar dat kan ik niet vinden. Zal ik een draadje starten, of zoek ik niet goed?

Plaats reactie