Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

foto van je fiets

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 11 apr 2008 00:00

Vanavond tijdens de training heb ik ook maar eens een foto van mijn Batavus gemaakt. Wellicht is het niet de mooiste fiets op het forum. Maar ik heb hem, binnen mijn budget, helemaal zelf samengesteld en opgebouwd. Ik ben erg tevreden over de rijeigenschappen en de zithouding. Deze zomer ga ik er de Marmotte op rijden!

[img=http://img394.imageshack.us/img394/5474/dsc00004hi2.jpg]

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 apr 2008 00:20

[quote="perik"] Maar ik heb hem, binnen mijn budget, helemaal zelf samengesteld en opgebouwd.

[/quote]

Zelf samenstellen is met een zeer ruim budget misschien nog leuker omdat je dan echt de wannahaves kunt aanschaffen, maar de opbouwpret is er geen cent minder om!!
Gisteravond een fiets met Shimano voor iemand van het forum omgebouwd naar Campa Chorus en het blijft gewoon leuk om een kaal frame onder je handen te zien groeien tot een echte fiets.
Veel plezier met je bike!
Less is bore

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 12 apr 2008 20:27

[quote="perik"]Vanavond tijdens de training heb ik ook maar eens een foto van mijn Batavus gemaakt. Wellicht is het niet de mooiste fiets op het forum. Maar ik heb hem, binnen mijn budget, helemaal zelf samengesteld en opgebouwd. Ik ben erg tevreden over de rijeigenschappen en de zithouding. Deze zomer ga ik er de Marmotte op rijden!

[img=http://img394.imageshack.us/img394/5474/dsc00004hi2.jpg]

[/quote]

Zoals een (oude :-)) wijze man ooit schreef: het is niet de fiets die het plezier geeft, maar het fietsen!
Niets is wat het lijkt..

faxe
Forum-lid
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 mar 2008 19:06

faxe 13 apr 2008 02:07

Racefiets Scott CR1 Team
Afbeelding

Mountainbike Scott Scale 35
Afbeelding

driebiebu
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 mar 2006 22:57

driebiebu 13 apr 2008 15:48

[quote="perik"]Vanavond tijdens de training heb ik ook maar eens een foto van mijn Batavus gemaakt. Wellicht is het niet de mooiste fiets op het forum.
[/quote]

Gelul. 'T is een keimooi fietsje man !
Ik zie hier regelmatig dure gelikte racekarretjes die ik zou bestempelen als gedrochten die pijn doen aan je ogen. (niet allemaal hè !, sommige...)
Ja, da weet ik toch nie !!

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 13 apr 2008 19:21

[quote="driebiebu"]

Gelul. 'T is een keimooi fietsje man !
Ik zie hier regelmatig dure gelikte racekarretjes die ik zou bestempelen als gedrochten die pijn doen aan je ogen. (niet allemaal hè !, sommige...)

[/quote]

Inderdaad een hartstikke mooi karretje. Zeker ook omdat alles zo goed bij elkaar past. Er is duidelijk over nagedacht. En die hele dure karretjes zijn zeker regelmatig foeilelijk. Men rijdt er alleen maar op omdat de profs erop rijden. Voegt mijns inziens weinig toe.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 13 apr 2008 19:26

[quote="Seger"][quote="driebiebu"]

Gelul. 'T is een keimooi fietsje man !
Ik zie hier regelmatig dure gelikte racekarretjes die ik zou bestempelen als gedrochten die pijn doen aan je ogen. (niet allemaal hè !, sommige...)

[/quote]

Inderdaad een hartstikke mooi karretje. Zeker ook omdat alles zo goed bij elkaar past. Er is duidelijk over nagedacht. En die hele dure karretjes zijn zeker regelmatig foeilelijk. Men rijdt er alleen maar op omdat de profs erop rijden. Voegt mijns inziens weinig toe. [/quote]

Het laatste is natuurlijk niet helemaal waar. Er zijn ook mensen die op die karretjes rijden, omdat ze zelf mooi en goed vinden (en ook kunnen betalen).
Niets is wat het lijkt..

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 13 apr 2008 20:20

Ik ben het met Maurice eens dat het argument van "Seger" - dat mensen dure fietsen kopen omdat de profs er op rijden - geen norm is. Mijn fiets valt wel in de categorie "heel duur karretje" maar er rijden geen profs op dit merk en model. Het is een kwestie van smaak of hij pijn doet aan de ogen of foeilelijk is maar ik kreeg nog geen klachten :)
Wat het voor mij toevoegt: zo moet mijn fiets zijn. Zo en niet anders. Nu bijna een jaar verder kan ik vrijwel niets bedenken dat ik wil veranderen aan de opbouw waar ik voor gekozen heb. Natuurlijk zijn er mensen die dwepen met een dure fiets en die spiegelen aan prestaties van profs (ik zal niets zeggen over het Cervélo volk ;) ) maar zo zijn er vast nog tientallen andere forumleden die veel geld uitgeven aan een fiets gewoon omdat het een droomfiets is en niet omdat ze zich willen spiegelen aan beroepsrenners.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 13 apr 2008 20:53

Ok, ik zal het terugnemen dat veel mensen een dure fiets hebben omdat de profs erop rijden :D. Neemt niet weg dat een veel goedkopere fiets, net zo mooi en goed kan zijn.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

janalbert
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 okt 2006 18:59

janalbert 13 apr 2008 23:45

Dan hier mijn stalen bakkie, van frame af zelf opgebouwd met Campa Centaur. Al een maand of 3 klaar, maar nu eindelijk eens op de foto gezet.

Afbeelding

frankvanboven
Forum-lid
Berichten: 466
Lid geworden op: 28 mei 2006 19:22

frankvanboven 14 apr 2008 10:50

Staal blijft toch heel erg mooi!

Plaats reactie