Alles over vakanties op én met de fiets

Mont Ventoux beklimmen

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 29 mei 2015 21:17

havana schreef:Faucon, dan sta je waarschijnlijk op l'Ayguette?

Als je wat rondjes wilt kan ik daar wel aan helpen. Laat maar weten hoeveel km je wilt rijden. Ik ken de omgeving goed (afgelopen 3 jaar met vakantie geweest).

Ik ga rond 11 juli ook weer die kant op. Ga dit jaar ook voor de cinglé. Mijn uitvalsbasis ligt nabij Buis, vlakbij de Col de Propiac.
In de roos! Ik ben er een weekje later. Geen cinglé voor mij: die heb ik inmiddels 2x gereden en mijn echtgenote beloofd dat ik maximaal 4x ga fietsen in 12 dagen en niet te lang weg blijf (rond 6-en de weg op en met croissants voor het ontbijt terug). Ben bang dat het bij mijn rondje in de omgeving blijft, 2x een enkele beklimming van de Ventoux en 1x een dubbele beklimming (met de belofte aan de kinderen dat ze water over papa mogen gooien).
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 29 mei 2015 21:21

@Jans en @Walter G: Inderdaad, Pas du Ventoux en de Col de Veaux liggen ten noorden van de Mont Ventoux. Maar op/bij het bewuste hoogste punt in de D40, wat dus geen col is, staat geen naambordje. Ik heb een paar jaar geleden toevallig eens 'ergens' in 't internet ontdekt dat die côte (helling) wel degelijk een naam heeft. Die naam vind je echter bijna nergens terug. Ik geloof dat ik 'm destijds wel op mijn computer heb opgeslagen, maar dat is niet de computer die ik nu bij mij heb en daarom kan ik die naam nu ook niet ophoesten. Ik heb een poosje zitten zoeken, maar vind hem zo niet. Misschien later nog eens... Wellicht staat die naam wel op een IGN kaart vermeld.
60 x Ventoux

erwind14
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 mar 2008 14:02
Locatie: Le Mont-Dore, Puy de Dôme, Auvergne, Frankrijjk
Contact

erwind14 30 mei 2015 19:45

De IGN kaarten kun je via het internet raadplegen: http://www.geoportail.gouv.fr/ en kies dan voor Cartes IGN linksboven in het venster "Suggestions".

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 30 mei 2015 20:16

Bedankt voor de tip :) ! Helaas staat op de IGN kaart ook de naam van die côte niet :( , maar ik heb de link naar de IGN kaarten wel snel onder m'n favorieten opgeslagen ;).
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 31 mei 2015 14:34

Het hoogste punt van de Vallée de Toulerenc heeft een naam: Coté de la Peyronière.
Twee leden van de wielervereniging VaisonCycloNature hebben dat vanmorgen mijn man verteld.
De naam Peyronière is bijna niet te vinden en soms wordt het hoogste punt ook aangegeven als Col de la Peyronière, maar zoals eerder gezegd het is geen col.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 31 jul 2015 14:04

Ik ben zelf de cote de Bluyes opgereden in de de Vallee du Toulourenc. Dat leek mij het hoogste punt.

Deze actiefoto kan natuurlijk niet ontbreken in dit draadje:

Afbeelding
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 31 jul 2015 14:35

Mooie foto!!

Keurig hoor, netjes onderin de beugel, goede voet naar beneden, druk op buitenste been. Kan zo in het cursusboek :).
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 31 jul 2015 14:39

en de mikado stokjes niet laten bewegen door er te snel langs te razen heh!
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 31 jul 2015 17:18

Afgelopen week naast de cinglé ook nog een keertje vanaf Malaucène omhoog gebold met forumlid Csteenbe. Gehuld in mijn überfoute mouwloze shirt ;)

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 31 jul 2015 17:26

havana schreef:Afgelopen week naast de cinglé ook nog een keertje vanaf Malaucène omhoog gebold met forumlid Csteenbe. Gehuld in mijn überfoute mouwloze shirt ;)
Ik zie niet in wat daar fout aan is. Krijg je tenminste compleet bruine armen en tevens koelt het beter in die bakoven. Je hebt het mis.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 31 jul 2015 17:30

Le Grimpeur schreef:@Jans en @Walter G: Inderdaad, Pas du Ventoux en de Col de Veaux liggen ten noorden van de Mont Ventoux. Maar op/bij het bewuste hoogste punt in de D40, wat dus geen col is, staat geen naambordje. Ik heb een paar jaar geleden toevallig eens 'ergens' in 't internet ontdekt dat die côte (helling) wel degelijk een naam heeft. Die naam vind je echter bijna nergens terug.
Die côte heet Côte de la Montagne de Bluye, het bergmassief aan de linkerkant. Is 550 meter. Dat is de naam die de Tour de France hanteerde toen ze daar vorig jaar over heen reden. Een andere naam is Col de la Péronière. Op Youtube wordt deze naam gehanteerd bij filmpjes van motorrijders die door de Vallée du Toulourenc rijden.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 31 jul 2015 18:05

De locals noemen het de Col de la Peyronière, of ook Peronière. Dan heb ik het over locals uit Vaison la Romaine.
En dat bergmassief, ja dat was wel te vinden. Ik neem aan dat ze van de TdF dus voor het gemak het maar Coté de la Montagne de Bluye genoemd hebben. En ja, niet iedere col is een col.

Plaats reactie