Alles over vakanties op én met de fiets

Mont Ventoux beklimmen

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 12 jun 2013 00:59

Op 2 juni waren ze van Sault uit gerekend gevorderd tot ruim 13 km met asfalteren. Dus nog 6,5 km te gaan. Officieel hebben ze de hele maand juni daarvoor gepland. Zou wel eens nodig kunnen zijn, want dat deel is ook wel het slechtste.

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 12 jun 2013 20:40

Op dekaleberg.nl staat dat de weg nu helemaal is geasfalteerd, alleen de wegmarkeringen ontbreken nog, maar die worden de komende tijd aangebracht. Dus je hoeft niet meer af te stappen om een deel lopend te doen.

http://www.dekaleberg.nl/nieuws/508-weg ... asfalteerd

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 22 jun 2013 13:22

Ter gelegenheid van mijn 67e verjaardag kreeg ik vandaag van m'n vrouw een fraaie vergroting van onderstaande photo numérique.

(Op weg naar de top van Le Mont Ventoux, 9 september 2012, 10:19)

Afbeelding
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 22 jun 2013 13:37

Van harte! En dat er nog vele beklimmingen (en verslagen) mogen volgen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 22 jun 2013 13:58

Dank je! Dat met die verslagen gaat dit jaar waarschijnlijk tegenvallen, aangezien ik onlangs te horen kreeg: 'U mag 4 weken niet sporten' :( . Zit nu zo ongeveer op de helft van die om medische reden 'algehele onthouding'. Zo veel rust is voor de conditie ook een beetje te veel van het goede ;) .
60 x Ventoux

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 22 jun 2013 19:06

Gefeliciteerd met je verjaardag. Mooi shirt, zeg! Hoop dat je snel weer 'aan de slag kunt', ook met je camera.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 22 jun 2013 21:56

Ook jij bedankt. Voorlopige planning is om medio juli toch naar de 'echte' fietsregio's af te kunnen reizen :) om te fietsen en wat verslagjes 'in elkaar te knutselen' ;) !
60 x Ventoux

Spike 1970
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 okt 2012 16:50

Spike 1970 22 jun 2013 22:02

Even een vraagje:

Ik heb in 2012 voor "Groot verzet tegen kanker" vanuit Bedoin De Kale Berg beklommen. Helaas mochten we toen ivm het slechte (en gevaarlijke) weer niet verder dan Chalet Reynard.
Nu ga ik volgend weekend terug naar die puist in de Provence om toch de top te bereiken.
Nu wil ik hem vanuit Malaucene beklimmen, omdat ik het bos al gezien en gedaan heb.
Is dat een goede keuze of raden jullie iets anders aan? Alle tips zijn welkom.
Als een triple voor watjes is, dan ben ik een watje...................maar ik kom nu wel overal boven!

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 22 jun 2013 22:14

Wat is wijsheid? De klim vanuit Malaucène is vergelijkbaar zwaar als die vanuit Bédoin (mijn persoonlijke mening ;) ), maar afwisselender (mooier?) en ook onregelmatiger. Met dat laatste bedoel ik dat er meer 'makkelijke' stukken (relatief gesproken) in zitten, maar ook een aantal zeer zware km's. Bij je vorige poging heb je dus eigenlijk wel het mooiste (niet moeilijkste) stuk van de klim vanuit Bédoin moeten missen, namelijk de 6 km over het open deel van de 'kale schedel'. Hiervan zijn alleen pak 'm beet de laatste 1 à 1,5 km ècht lastig. Kiezen wordt dus moeilijk lijkt mij. Je zou kunnen opteren voor de klim vanuit Malaucène (dan heb je die ook een keer gedaan) en een volgende keer de gehele klim vanuit Bédoin, of de klim vanuit Sault (relatief 'easy'), waarbij je dan automatisch de 6 km vanaf Chalet Reynard ook doet.
60 x Ventoux

ori53
Forum-lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 02 sep 2009 23:11
Locatie: Amersfoort

ori53 22 jun 2013 22:19

Eehmmmm,
je gaat toch geen 1.100 km in de auto zitten om maar 1 x naar boven te rijden??? :(

Gewoon allebei doen! Dan zondagavond maar wat later thuis :D

Persoonlijke vind ik Malaucene kant een mooiere, meer gevarieerde beklimming.

En als je van snel afdalen houdt: ook weer naar Malaucene naar beneden( veel minder tegenliggers) .....
Ik jaag de concurrentie voor me uit.......


Pegoretti Mxxxxxo
Cotic Soul
Cube Nuroad

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 jun 2013 12:08

Voor een weekend heen en weer rijden is gewoon van de zotte. Ga dan lekker in de Eifel of bijv de Vogezen fietsen, zit je een stuk meer op de fiets en minder in de auto.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 23 jun 2013 13:34

amclassic-fan schreef:Voor een weekend heen en weer rijden is gewoon van de zotte.

In welk boek staat toch die wijsheid. Ik ga gewoon voor een dag fietsen naar Italie. Kan ik een paar keer per jaar. Ik ga liever een paar keer dan 1 keer lang.
Er zijn zat mensen die voor 1 concert naar New York vliegen etc etc.

Je rijdt in 12 uur naar de Ventoux. Ga je donderdagavond rijden ben je er in de ochtend. S'middags uurtje uitfietsen. Zaterdag van 1 kant omhoog en zondag van een andere kant. Maandag naar huis en kost je maar 2 snipperdagen en 3 overnachtingen. Leuk weekend wat zelfs door een hele week Eifel niet geklopt gaat worden.

Al die rare ratio's dat je fiets km's of uren gelijk moeten zijn aan de auto km's? Maar misschien moet ik dat boek eens lezen waar al die wijze algoritmes instaan. Of liever niet ik laat me graag door m'm passie sturen..................

Plaats reactie