Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vreemde Fietsverhalen!

wijkie
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 jul 2004 20:25

wijkie 02 aug 2004 13:54

Als eerste het bericht van Jurrien (ik heb het maar ff gecopy-paste) hiernaartoe:
JURRIEN SCHREEF:
Vandaag wilde ik een rustig trainingsritje maken, maar dat liep net iets anders dan gepland. Toen ik dacht een nieuwe weg door een tunnel ontdekt te hebben bleek dat dit geen tunnel was maar de zijingang van een  parkeergarage. Op zich niks ergs totdat ik eruit wilde. Waren opeens alle hekken van de garage dicht. Kon ik aan de bewaking gaan uitleggen dat ik dacht dat ik een tunnel in reed. Eerst geloofde die man me natuurlijk niet maar toen ik had uitgelegd dat er geen slagbomen stonden en dat het fietspad eigenlijk met een vloeiende bocht naar binnen liep. Begreep hij wel dat ik niet met kwade bedoelingen naar binnen was gefietst en liet hij me gaan.

wijkie
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 jul 2004 20:25

wijkie 02 aug 2004 13:58

Mijn eigen verhaal:
Enige tijd geleden was ik aan het fietsen in de Ardenne.
Na eideloze 'route degradé' paden eindelijk een mooi stuk asfalt gevonden. Er reden wel veel auto's en ze reden ook wel wat hard.
Het ging eigenlijk best aardig tot ik door een wat norse Rijkswacht van de weg werd gehaald. Bleek ik op een snelweg te fietsen. Nergen op de oprit een bordje gezien en tijdens de rit kennelijk alleen naar de weg gekeken zodat ik de aanduidingen met 'autoweg' me ook ontgaan waren.
De Rijkswachters hebben me keurig bij de volgende afrit weer van de snelweg gezet (ze konden wel lachen om het feit dat de vluchtstrook een prima fietspas is)
Allard

jurrien
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 mei 2004 20:22

jurrien 02 aug 2004 19:23

Goed idee dit topic. Met meer van dit soort verhalen kon het wel eens een heel leuk topic worden.
,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸-(Wat er ook gebeurt altijd blijven fietsen)-,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 02 aug 2004 21:20

Quoten: Origineel geplaatst door Wijkie op 02 Augustus 2004


Mijn eigen verhaal:
Enige tijd geleden was ik aan het fietsen in de Ardenne.
Na eideloze 'route degradé' paden eindelijk een mooi stuk asfalt gevonden. Er reden wel veel auto's en ze reden ook wel wat hard.
Het ging eigenlijk best aardig tot ik door een wat norse Rijkswacht van de weg werd gehaald. Bleek ik op een snelweg te fietsen. Nergen op de oprit een bordje gezien en tijdens de rit kennelijk alleen naar de weg gekeken zodat ik de aanduidingen met 'autoweg' me ook ontgaan waren.
De Rijkswachters hebben me keurig bij de volgende afrit weer van de snelweg gezet (ze konden wel lachen om het feit dat de vluchtstrook een prima fietspas is)
Allard


Dus als je in de krant leest dat er een fietser op de snelweg gesignaleerd is dan moet ik twee keer denken voordat ik hem voor gek verklaar, behalve als hij/zij ook nog spookrijdt .... ;-p
Als ik het zo lees dan kan het iedereen gebeuren.
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 03 aug 2004 23:04

Slechte buitenband? Op een avond( jaren geleden) zat ik met mijn zoons bij onze fietsenmaker Leo N in  Dordrecht. Marco, een 'nieuweling ' van rennersclub  "de Mol "stapte binnen met zijn vader John die kennelijk iets op zijn lever had. Hij had het voorwiel van zijn zoon's fiets in de hand en zei, met een poging om toch vriendelijk te klinken:" Leo, die band die je mij hebt verkocht is een waardeloos ding! Kijk eens! Het karkas is gewoon gebroken. Vanmiddag hier gekocht "Hij toonde de grote bult die aan de zijkant van de band prijkte. Inderdaad , het zag er niet best uit. Toch was het een bandje van goede naam en faam. Verder zei hij: "Marco kon niet eens goed rijden want die bult liep tegen de remhoef aan. Hij was binnen 5 min. weer thuis.Fijne kwaliteit band zeg !  " Leo vroeg geduldig: "Heb je die band er zelf omgelegd ?" "JA"was het korte antwoord van John met de betekenis van: Ja, ik heb dat zelf gedaan, dus kom niet aan met verhaaltjes dat mijn zoon dat verkeerd heeft gedaan. Leo haalde zwijgend de buitenband eraf en hield iets in zijn hand omhoog en vroeg aan Marco's vader:" Is dit ding van jou, John ? " In zijn hand hield hij een kleine kunststof bandenlichter die hij uit de band gevist had. Dát was dus die bult ! De spanning brak en wij lachen natuurlijk. Marco's vader moest tot zijn schande erkennen dat hij die bandenlichter per abuis in de band had laten vallen en had ook nog eens niets gemerkt in de haast die hij kennelijk had gehad om die band erom te leggen. Zo zie je, zelfs ervaren vaders, die vaak bandjes hebben gewisseld, laten wel eens een steekje of ...een bandenlichtertje vallen!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

jurrien
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 mei 2004 20:22

jurrien 03 aug 2004 23:10

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 03 Augustus 2004

Slechte buitenband? Op een avond( jaren geleden) zat ik met mijn zoons bij onze fietsenmaker Leo N in  Dordrecht. Marco, een 'nieuweling ' van rennersclub  "de Mol "stapte binnen met zijn vader John die kennelijk iets op zijn lever had. Hij had het voorwiel van zijn zoon's fiets in de hand en zei, met een poging om toch vriendelijk te klinken:" Leo, die band die je mij hebt verkocht is een waardeloos ding! Kijk eens! Het karkas is gewoon gebroken. Vanmiddag hier gekocht "Hij toonde de grote bult die aan de zijkant van de band prijkte. Inderdaad , het zag er niet best uit. Toch was het een bandje van goede naam en faam. Verder zei hij: "Marco kon niet eens goed rijden want die bult liep tegen de remhoef aan. Hij was binnen 5 min. weer thuis.Fijne kwaliteit band zeg !  " Leo vroeg geduldig: "Heb je die band er zelf omgelegd ?" "JA"was het korte antwoord van John met de betekenis van: Ja, ik heb dat zelf gedaan, dus kom niet aan met verhaaltjes dat mijn zoon dat verkeerd heeft gedaan. Leo haalde zwijgend de buitenband eraf en hield iets in zijn hand omhoog en vroeg aan Marco's vader:" Is dit ding van jou, John ? " In zijn hand hield hij een kleine kunststof bandenlichter die hij uit de band gevist had. Dát was dus die bult ! De spanning brak en wij lachen natuurlijk. Marco's vader moest tot zijn schande erkennen dat hij die bandenlichter per abuis in de band had laten vallen en had ook nog eens niets gemerkt in de haast die hij kennelijk had gehad om die band erom te leggen. Zo zie je, zelfs ervaren vaders, die vaak bandjes hebben gewisseld, laten wel eens een steekje of ...een bandenlichtertje vallen!

GEWELDIG! Echt leuke verhalen dit.
,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸-(Wat er ook gebeurt altijd blijven fietsen)-,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸

joost
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:51

joost 12 aug 2004 15:20

PvP Classic 2 jaar geleden. Prachtige tocht in het voorjaar als voorbereiding op al dat andere moois wat zou gaan komen. Het parcours was voor mij geheel onbekend, maar erg mooi. Het weer was minder, veel wind en af en toe een buitje. Maar ik pikt op een gegeven moment aan bij een groepje van 4 man. Die trapten lekker door en ik vond het wel ff goed zo, om zelf niet tegen de wind in te stoempen. Ik denk dat ik zo'n 15 minuten achter deze billen ben aangereden, totdat ze plotseling in de remmen knepen en linksaf een garagepad opreden. De mannen stapten af en zetten hun fiets in de garage..........................................:-(
Daar stond ik dan, geen idee waar ik was - kilometers van het parcours af heb ik gewoon een paar locals gevolgd.......Wat zullen die mannen gelachen hebben. Ik niet want ik moest de weg naar de originele route zien te vinden. Maar elk nadeel heb zijn voordeel: Ben die dag wel aan mijn kilometers gekomen...!!!

wijkie
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 jul 2004 20:25

wijkie 12 aug 2004 15:29

Quoten: Origineel geplaatst door Joost op 12 Augustus 2004


PvP Classic 2 jaar geleden. Prachtige tocht in het voorjaar als voorbereiding op al dat andere moois wat zou gaan komen. Het parcours was voor mij geheel onbekend, maar erg mooi. Het weer was minder, veel wind en af en toe een buitje. Maar ik pikt op een gegeven moment aan bij een groepje van 4 man. Die trapten lekker door en ik vond het wel ff goed zo, om zelf niet tegen de wind in te stoempen. Ik denk dat ik zo'n 15 minuten achter deze billen ben aangereden, totdat ze plotseling in de remmen knepen en linksaf een garagepad opreden. De mannen stapten af en zetten hun fiets in de garage..........................................:-(
Daar stond ik dan, geen idee waar ik was - kilometers van het parcours af heb ik gewoon een paar locals gevolgd.......Wat zullen die mannen gelachen hebben. Ik niet want ik moest de weg naar de originele route zien te vinden. Maar elk nadeel heb zijn voordeel: Ben die dag wel aan mijn kilometers gekomen...!!!

Prachtig! Zo zie je maar weer, altijd de routeaanduiding in de gaten houden. Tijdens een tourtocht van Tourclub Driebergen ben ik ook wel eens verkeerd gereden omdat ik naar de weg keek en niet naar de routebordjes.. Gelukkig kwam ik er na een kilometer of 4 achter omdat ik weer op een weg terrecht kwam waar ik al een keer gereden had. (Rondje gefietst dus..)

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 13 aug 2004 15:17

Over de kasseien bij Antwerpen.
Tijdens een van mijn toertochten Zwijndrecht (ZH) - Zwijndrecht (bij Antwerpen) en terug( 250 km ) kwamen wij ook over kasseien in 'den Anvers'. Hier en daar kletterden pompen van de fietsen  en vaak hoorde je "krak ", wijlen pomp, onder de wielen van andere rijders. Iemand vertelde na afloop dat er tijdens die tocht een toerder met open mond naar lucht zat te happen op die Belgische kasseien en toen door het enorme rammelen zijn bovenste kunstgebit verloor .;-p   Ook "krak "en tandeloos moest hij verder!!! :-p Reactie van het slachtoffer:" G*D ! @#*^" "Dat kost mij weer een nieuw bovengebit!" - "Moet je je mond maar dichthouden maat ! " reageerde iemand met glinsterende  pretoogjes.Het slachtoffer reageerde minder vrolijk met : " De volgende keer plak ik mijn nieuwe bovengebit vast met tube kit !" ;-p
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

wijkie
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 jul 2004 20:25

wijkie 10 sep 2004 00:17

Een vriend van me vertelde me dat hij na een lekker ritje gereden te hebben, door de stad terug reed naar zijn huis.
Voor hem reed een andere fietser. Plotseling smakte de fietser voor hem tegen het asfalt en vlogen er een hoop veren in het rond.
Wat was het geval: Zo'n domme dikke stadsduif was tussen de spaken van het voorwiel gekomen en was door de spaken voor een groot deel 'ontveerd' en lag dood op de grond.
De fietser was ongedeerd.
Allard

azrael
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 aug 2004 13:03

azrael 10 sep 2004 15:36

Quote: Origineel geplaatst door Wijkie op 09 September 2004
Een vriend van me vertelde me dat hij na een lekker ritje gereden te hebben, door de stad terug reed naar zijn huis. Voor hem reed een andere fietser. Plotseling smakte de fietser voor hem tegen het asfalt en vlogen er een hoop veren in het rond.Wat was het geval: Zo'n domme dikke stadsduif was tussen de spaken van het voorwiel gekomen en was door de spaken voor een groot deel 'ontveerd' en lag dood op de grond.De fietser was ongedeerd.Allard


Arme duif
Steel is the way to go! ;-)

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 11 sep 2004 20:08

Quoten: Origineel geplaatst door jurriën op 02 Augustus 2004


Goed idee dit topic. Met meer van dit soort verhalen kon het wel eens een heel leuk topic worden.

Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Plaats reactie