Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

van tuyl

eric64
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2006 11:43

eric64 25 jun 2006 12:46

Ik heb vandaag een fiets besteld bij Van Tuyl, dit wordt mijn 2e ik ben er zeeeeeeeer teverden over, bij de aankoop werd er ondanks de gigadrukte tijd voor je genomen. Ik ben bij veel racezaken wezen kijken maar de beste deal had ik echt bij van Tuyl. Over 2 weken hoop ik mijn VT740 te krijgen. Nog even over de kwaliteit met afmontage je kunt kiezen uit verschillende pakketten en je kunt er maatwerk van laten maken , aangezien ik 95 kg ben hen ik ervoor gekozen om de Shimano wielen niet te nemen maar te kiezen met een kleine meerprijs voor Mavic velgen. Ik vindt het een topzaak.
Over drukte en aankoop heeft men ook niet te klagen!! En duur ? vindt ik niet

chevalier
Forum-lid
Berichten: 876
Lid geworden op: 25 jun 2005 02:45

chevalier 25 jun 2006 14:56

 Dan heb je een goede keuze gemaakt daar, Mijn op maat gemaakte VT 730 komt bij van Tuyl vandaan in Bruchem.Ze hebben een goede Service en verstand van zaken, en Enthousiast Personeel. Ik heb daar tussen kerst en nieuwjaar me frame opgehaald en nog wat andere onderdelen.en ik ben super tervreden met me nieuwe fiets.

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 25 jun 2006 16:41

Bovenstaande klopt inderdaad, er staat geen Van Tuyl meer in de zaak!
Doet verder niets af aan de fietsen zelf!
Als je elk jaar een nieuwe fiets koopt, of een frame is het prima.
Wil je een betrouwbaar frame, zou ik een A-merk kiezen (niet dat je daar geen maandagmorgen/vrijdagmiddag of WK exemplaar kunt ontvangen met problemen).
En een van Herwerden, Duell, Presto, Plieger vertrouw ik ook meer.
Maar is het niet zo dat we helaas een fraaie tak kwijt zijn geraakt aan het Oosten? Waar we zelf vroeger frame's zelf maakten, we ze nu inkopen.
Presto idem, werden 10-15 jaar geleden nog door Joop de Boer gemaakt, nu enkel ingekocht bij Italiaanse bouwers of Duell.
Klaas Balk, Herman Braun en Rih en Vittorio bouwen nog gelukkig zelf.
Jammer hoor, dat we dit kwijt raken. De sjeu gaat er wel vanaf.
En we doen het zelf, we willen steeds minder betalen voor vakwerk.
Vroeger had je dan (zelfgebouwd) Reus, Presto, Duell, Balk, Jonker, Bioracer (Sjefke Jansen-Elsloo) en vul maar aan.
 
 
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

groot41
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2005 23:52

groot41 26 jun 2006 14:46

kijk eens op www.megalos.nl
Je hebt je ogen niet gekregen om ze dicht te doen! (citaat van mijn vader)

Plaats reactie