Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ridley

superdamocles
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 okt 2004 13:53

superdamocles 11 dec 2004 19:13

Quoten: Origineel geplaatst door damocles op 11 December 2004


Sinds februari eigenaar van een Ridley Damocles (model 2004), afmontage campa Chorus (2004), 4za carbon stuur/pen en zadelpen. Oorspronkelijk met ksyrium sl wielen maar nu met campa zonda wielen. Van de ksyriums was ik niet tevreden (kapotte velgen,spaakbreuk enz). Misschien ben ik met mijn 80 kg wel iets te zwaar?
Absoluut nog geen spijt gehad over de aankoop! Hierbij ook een pluim voor mijn fietshandelaar Van de Plas uit Zoersel!

Heb zelf ksyriums SL met 88 kilo geen problemen fantastische wielen!
postamble();
Hij is super!

kiedes
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 sep 2004 13:04

kiedes 16 dec 2004 21:12

Na heel veel jaren me weer gewaagd aan het edele fietsen en heb afgelopen zomer een Ridley Triton gekocht. Mooie zwart met grijze fiets en prachtige campa wielen en veloce afgemonteerd, triple met 10 speed achter. Lastig kiezen welke versnelling we nu eens gaan rijden.
Bevalt gewoon erg goed en fietst lekker, das het belangrijkste.

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 16 dec 2004 23:17

Quoten: Origineel geplaatst door dutch flandrien op 10 December 2004


hallo ik ben dutch flandrien,
ik ben een zeeuws vlaming wonend in belgium. Ik ben eigenaar en fan van Ridley bikes. Ik rijd zelf op een ridley compact en ben zeer tevreden. Vooral de het design en de kwaliteit van het spuitwerk spreekt mij aan bij ridley.  Mijn aluminium ros is afgemonteerd met campa veloce, sirocco wielset en fsa onderdelen.
Ik stel voor dat iedere ridley fan iets schrijft over zichzelf en zijn fiets.zodat we als ridley fans bij elkaar in contact kunnen komen.
tot schrijfs
 
 


opsomming ridley fans:
kiedes,damocles,super damocles,gerard ridley,dutch flandrien
 
RIDLEY the speed weapon

vechtboy
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2004 22:21

vechtboy 17 dec 2004 21:31

Vechtboy is ook Ridley fan. Vorig jaar een Ridley Triton gekocht. Deze beviel uitstekend maar heeft een ongeval niet helemaal overleefd. Nu aan het einde van het seizoen een Ridley Scandium gekocht, ultegra afgemonteerd. Hier heb ik echter nog geen km op gefietst. Dus ik kan nog niet aangeven hoe me deze fiets bevalt.

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 17 dec 2004 23:35

Quoten: Origineel geplaatst door Vechtboy op 17 December 2004

Vechtboy is ook Ridley fan. Vorig jaar een Ridley Triton gekocht. Deze beviel uitstekend maar heeft een ongeval niet helemaal overleefd. Nu aan het einde van het seizoen een Ridley Scandium gekocht, ultegra afgemonteerd. Hier heb ik echter nog geen km op gefietst. Dus ik kan nog niet aangeven hoe me deze fiets bevalt.


geen zorgen maken over je fiets. hij zal rijden als een zonnetje
 
RIDLEY the speed weapon

be.rt
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 19 mei 2004 16:53

be.rt 18 dec 2004 03:17

Ik heb vandaag een Scandium 2004, met een Easton vork, gekocht voor de prijs van een Compact. Voor de afmontage wacht ik nog even op beter weer. Er komt de Centaur groep en de Protonwielen van mijn huidige fiets op.

gerardridley
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 13 jun 2004 19:24

gerardridley 18 dec 2004 11:45

Quoten: Origineel geplaatst door Be.rt op 18 December 2004

Ik heb vandaag een Scandium 2004, met een Easton vork, gekocht voor de prijs van een Compact. Voor de afmontage wacht ik nog even op beter weer. Er komt de Centaur groep en de Protonwielen van mijn huidige fiets op.

Gefeliciteerd! Heb zelf tot volle tevredenheid een scandium gewoon een super fiets!
Ridley Rides Up!

bart1985
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2004 18:49

bart1985 20 dec 2004 19:11

hallo, ik ken nie veel van fietsen, ale, doe het wel graag enz. ik heb in het voorjaar een ridley triton gekocht, schoon velooke ze. Zo'n zwart met wat grijs en wit aan. En hij stond in de aanbieding en kheb er toen nog zo'n bij passend ridley-pakje bijgekregen. Mij hoor je nie klagen over die fiets. Heb de Grondon, Alpe d'Huez, L'Izoard, mont ventoux (in november, -4° boven en enige fietsers) en de Col de Montgenevre al beklomme. Heb bijna 2000km gedaan, miss niet zo veel, maar voor een beginner gaat da nog vind ik. En nu lig ik in de gips, kan ik ok al nie fietsen, maar wil er rap terug op zitten.

cimecaron
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:00

cimecaron 21 dec 2004 20:39

Hier nog een Ridley Triton rijder.   In September gekocht  en bijna 500 km op gereden.  Staat nu op zolder, maar komend voorjaar komen der weer heel wat kilometers bij.  Goeie fiets.

vdbfan
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2004 01:07

vdbfan 30 dec 2004 01:16

Hoi,
ik rijd momenteel op een delira fiets (kader is van ridley)
Heb m'n zinnen op een compact gezet. Volgens m'n fietsenmaker zou dit niet bij me passen omdat ik te groot ben. Ik ben nl 1 m 85 en heb normaal maat 58 nodig voor normaal kader . Volgens hem kan ik beter voor een pegasus gaan . Voor de prijs moet ik het niet laten, beide frames zijn even duur .
Wat vinden jullie hiervan ?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 dec 2004 12:30

Quoten: Origineel geplaatst door vdb fan op 30 December 2004


Hoi,
ik rijd momenteel op een delira fiets (kader is van ridley)
Heb m'n zinnen op een compact gezet. Volgens m'n fietsenmaker zou dit niet bij me passen omdat ik te groot ben. Ik ben nl 1 m 85 en heb normaal maat 58 nodig voor normaal kader . Volgens hem kan ik beter voor een pegasus gaan . Voor de prijs moet ik het niet laten, beide frames zijn even duur .
Wat vinden jullie hiervan ?


Wie is die fietsenmaker? Weten we voortaan waar we niet meer moeten komen. Compact frames worden niets voor niets ook in maten als L en XL gemaakt.
Ik vind de vork die bij de Compact zit mooier, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur voor rechte vorken, qua gewicht maakt het niets uit.
De frames zijn van hetzelfde materiaal gemaakt zover ik kan zien. Kies dus gewoon diegene die je het mooist vind.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bo_biker
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 dec 2004 20:06

bo_biker 31 dec 2004 20:19

Ik ben bijna een eigenaar van een Ridley Phaeton (begin Januari wordt ie geleverd).  't Is een prachtig fietske, kleuren wat aangepast (zwart,rood, grijs), nieuwe ultegra 10sp, Ritchey WCS, ksyriums sl .  Ik kijk er naar uit om hem te testen.  Zodra dit gebeurt is laat ik zeker een berichtje na op dit forum.
groetjes

Plaats reactie