Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Vijandigheid richting wielrenners

sospiro
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 mar 2005 22:27

sospiro 17 jun 2005 12:53

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 17 Juni 2005

(hoe heten race remmen eigenlijk? ik weet t niet eens :S)

dual pivot

maatchen
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 24 aug 2004 13:09

maatchen 17 jun 2005 14:22

Quote: Origineel geplaatst door willemii op 09 Juni 2005
Het is zo makkelijk: Als ik mountainbike heb ik een hekel aan racefietsers omdat ik stiekum jaloers ben op hun snelheid, strakke fiets en wegcontact.Als ik racefiets heb ik een hekel aan mtb-ers omdat ik stiekum jaloers ben op het feit dat ze lekker offroad kunnen Mij zul je een fietser van het andere soort nooit zien groeten. Beleefd blijven en je verantwoording nemen in het verkeer doe ik uiteraard wel


Als ik mountainbike ben ik jaloers op het lef van de fietsracers, die als garnalen in een tonnetje opééngepakt over de weg suizen, blind vertrouwend op hun voorganger hangen ze op een handbreedte in elkaars achterwiel, als ............dat maar goed gaat..........

Als ik fietsrace in een peleton ben ik jaloers op die mountainbikers, met de wind in hun haren (door de helm natuurlijk) alle ruimte rondom, en duik weer in het wiel van mijn voorganger en denk........als dat maar goed gaat.......

Waar ik woon rijdt bijna iedere fietsracer MTB 's winters, die kant op heb je dus weinig last, toen een aantal jaren geleden het toonaangevende fietsblad zijn naam veranderde van Offroadmagazine naar Fietsmagazine was de wereld voor veel mountainbikers wel te klein, dat hun blad bevuild zou gaan worden met Record en Dura Ace kon echt niet, ondertussen zijn die er ook wel achter dat puur duurtraining rijden met een mountainbike niet makkelijk is, dus ondertussen rijden de meeste mountainbikers ook fietsrace.

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 17 jun 2005 17:19

Quoten: Origineel geplaatst door R Time / Epic op 17 Juni 2005




 

Dat probleem heb ik dus opgelost met een cyclocrosser.


Dan rij je wel op een Empella waarmee je op het technische stuk de MTB moet lossen en op de weg slechte remmen hebt in de afdaling. Gelukkig heb je een grote garage voor je verzameling.
of topic: Jan Jansen Classic 200k de Pinarello of Empella ? ik heb er zin in


De empella wegens gewend aan de zithouding en meer ruimte voor grotere bidons (slechte ervaring met karige bevoorrading in voorbije versies).
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

jfmtb
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jul 2004 14:42

jfmtb 06 jul 2005 22:56

Quote: Waar ik woon rijdt bijna iedere fietsracer MTB 's winters, die kant op heb je dus weinig last, toen een aantal jaren geleden het toonaangevende fietsblad zijn naam veranderde van Offroadmagazine naar Fietsmagazine was de wereld voor veel mountainbikers wel te klein, dat hun blad bevuild zou gaan worden met Record en Dura Ace kon echt niet, ondertussen zijn die er ook wel achter dat puur duurtraining rijden met een mountainbike niet makkelijk is, dus ondertussen rijden de meeste mountainbikers ook fietsrace.
De meeste serieuze mountainbikers doen het racefietsen er al heel lang bij (oa ik).

Dat dat blad (Mountainbike Plus) racefietsen erbij ging doen stuitte vooral velen tegen de borst omdat ze als mountainbikers gingen schrijven over iets waar ze nog minder verstand van hadden dan van waar het blad eigenlijk over ging. Het sloeg gewoon nergens op. Als ze er voldoende kennis van racefietsen tegenaan gegooid hadden én full commitment hadden gehad, was het ze wel gelukt. Maar goed, zelfs als mountainbikeblad worden ze maar door weinig mountainbikers serieus genomen.

Tolerantie tussen de bloedgroepen: ach, sommige fietsers die op het moment dat ik ze tegenkom op een ander type fiets rij dan ik, reageren erg flauw. Hun verlies. Gelukkig merk ik meestal 'verbroedering', word mooi uit de wind gehouden door een groepje wielrenners als ik op de MTB zit, of hou ik een MTB-er uit de wind als ik op de racefiets zit.

De enigen die me echt de keel uithangen zijn cyclocrosseers van het type 'jarenlang gewielrend' die me meewarend aankijken als ik ze tegenkom op de MTB. Vooral als ik een gesprekje met ze aanknoop en ze me min of meer verwijten dat ik niet op een cyclocrosser rij.

rtimeepic
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 07 apr 2005 23:53

rtimeepic 06 jul 2005 23:31

De enigen die me echt de keel uithangen zijn cyclocrosseers van het type 'jarenlang gewielrend' die me meewarend aankijken als ik ze tegenkom op de MTB. Vooral als ik een gesprekje met ze aanknoop en ze me min of meer verwijten dat ik niet op een cyclocrosser rij.

Si senor ! een groot deel van deze groep rijders blijft een apart slag. We rijden in de winter met de MTB wel eens wedstrijdjes ( Sourae / Dorst ) ook met Cyclo's en die serieuze mannen zijn goed te pruimen. Maar vaak de cyclotourders die denken op een zondagse tourtocht goud te kunnen scoren....................
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 14 okt 2006 00:16

Door middel van een kort berichtje zet ik deze topoic weer bovenaan. Kijken hoe het gewauwel verder zal gaan.

skik
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 13 apr 2006 13:56

skik 14 okt 2006 02:16

Ik heb niets tegen beiden. Ben begonnen als racefietser en zit nu meer op de moutainbike dan op de racefiets.
En nu 's winters gaan we vaker de racefiets op. Iedereen schudt nu bedenkelijk zijn hoofd. In de winter moutainbiken we toch. Laat het zo zijn dat onze studentenwielerclub altijd 's avonds traint en dat het vanaf een uur of 7 niet meer verantwoord is om in het bus te rijden dus gaan we o een industrieterrein aan onze conditie werken.

trickoutxtc3
Forum-lid
Berichten: 432
Lid geworden op: 04 aug 2006 02:33

trickoutxtc3 15 okt 2006 01:47

MTB of RACE het maakt toch geen flikker uit het heeft alletwee 2 wielen en een stuur met daaraan bevestigd een bestuurder/renner met of zonder helm wit of bruin moslim of christenen man of vrouw met of zonder bel haha,
kortom het intresseerd me gen fuck of je nu op een racer rijdt of op een mtb ik doe het alle twee.
lekker puh
A.D.I.D.A.S

(jonathan davis)

tr1969
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 31 mar 2006 23:58

tr1969 21 okt 2006 02:15

Ook ik doe beide, 's zomers wat meer op de race fiets en in de winter pakken we vaker de mtb. Twee verschillende diciplines maar allebei fantastisch om te doen !!!!!!!!

Dus niet te veel over zeiken en geniet ervan ... of het nou de racefiets of de mtb is maakt voor mij dus niet uit
Anima Sana in Corpore Sano

Canyon Grail

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1218
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 21 okt 2006 12:33

Weet je waar ik mij verschrikkelijk aan kan ergeren op een veldtourtocht ?
Je rijdt al een tijdje achter een groepje (langzame) fietsers op een single-track.  Hoffelijk als je bent wacht je geduldig totdat het pad weer wat breder wordt. Er zijn er natuurlijk ook die niet wachten en de hele groep voorbijknallen door het struikgewas.  Maar dan wordt uiteindelijk het pad weer wat breder en denk je in alle veiligheid in te kunnen halen.  Plots gaan er dan een paar van die langzame groep met z'n tweeën naast elkaar rijden waardoor je weer niet meer voorbij kan.  Dan roep ik even "Jaah" of "Hallo" denk ik dan.(ze zullen mij niet gezien hebben)  Maar dan komt het !!  Dan zijn er altijd van die zeikerds die nog moeten antwoorden "het is geen race hoor".
Natuurlijk is het geen wedstrijd, maar het is ook geen koffieklets.  Respect werkt in 2 richtingen : ik heb geduldig gewacht om op een veilige manier in te halen, dus kunnen zij ook wel plaats maken om snellere fietsers te laten passeren.

Plaats reactie