Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Vijandigheid richting wielrenners

Gebruikersavatar
derosa
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2004 22:59

Gebruikersavatar derosa 30 jan 2005 00:14

Vanmiddag stuitte ik toevallig op dit forum: Mountainbike.nl
Wat mij meteen opviel is de vijandigheid van sommige mtb'ers/atb'ers of hoe het ook allemaal heet, richting wielrenners. Wielrenners worden daar afgeschilderd als a-sociale gasten. Sommigen gaan zelfs zo ver in hun aversie tegen wielrenners dat ze serieuze ongelukken meteen op het conto van de wielrenner schrijven. Beetje overdone allemaal.

Ik heb dit soort neigingen helemaal niet richting deze lieden die toch ook leuk op een fiets bezig zijn. Op mijn veldrijfiets kom ik ze soms tegen en dan vind ik het leuk om ze eruit te rijden. Maar verder blijft het vriendelijk van mijn kant. Omgekeerd vaak ook.

Alleen op dat forum zijn er lieden die menen hard te moeten uithalen. Ik kom dit soort uitlatingen tegen mtb'ers/atb'ers namelijk nooit tegen op de racefora waar ik uithang.

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 30 jan 2005 16:19

Valt wel mee volgens mij. Ik zit zelf ook regelmatig op dat forum, wat mij opvalt is dat de meeste mtb-ers toch ook regelmatig op de racefiets stappen om wat conditie op te doen.
Bovendien is het een MTB forum en geen wielrenforum. Zou het zelfde zijn als een ajax fan zich op het Feyenoord forum zou zitten.
MTB en Racefietsen is allebei iets totaal anders ook al hebben ze beide 2 fietsen.

marky
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 07 sep 2004 12:29

marky 30 jan 2005 17:07

Concurrentie met een knipoog, moet je maar denken
koelie joelie!

fietsfanaat
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 11 jan 2005 00:03

fietsfanaat 30 jan 2005 17:09

Quote: Origineel geplaatst door alstro op 30 Januari 2005
Valt wel mee volgens mij. Ik zit zelf ook regelmatig op dat forum, wat mij opvalt is dat de meeste mtb-ers toch ook regelmatig op de racefiets stappen om wat conditie op te doen.
Bovendien is het een MTB forum en geen wielrenforum. Zou het zelfde zijn als een ajax fan zich op het Feyenoord forum zou zitten.
MTB en Racefietsen is allebei iets totaal anders ook al hebben ze beide 2 fietsen.


Spreek je jezelf hier niet tegen?

Dit: dat de meeste mtb-ers toch ook regelmatig op de racefiets stappen
Dit: ajax fan zich op het Feyenoord forum
be Special, ride a Special

racie
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 aug 2004 14:33

racie 31 jan 2005 20:07

Quoten: Origineel geplaatst door DeRosa op 29 Januari 2005

Vanmiddag stuitte ik toevallig op dit forum: Mountainbike.nlWat mij meteen opviel is de vijandigheid van sommige mtb'ers/atb'ers of hoe het ook allemaal heet, richting wielrenners. Wielrenners worden daar afgeschilderd als a-sociale gasten. Sommigen gaan zelfs zo ver in hun aversie tegen wielrenners dat ze serieuze ongelukken meteen op het conto van de wielrenner schrijven. Beetje overdone allemaal.Ik heb dit soort neigingen helemaal niet richting deze lieden die toch ook leuk op een fiets bezig zijn. Op mijn veldrijfiets kom ik ze soms tegen en dan vind ik het leuk om ze eruit te rijden. Maar verder blijft het vriendelijk van mijn kant. Omgekeerd vaak ook. Alleen op dat forum zijn er lieden die menen hard te moeten uithalen. Ik kom dit soort uitlatingen tegen mtb'ers/atb'ers namelijk nooit tegen op de racefora waar ik uithang.

Ikzelf kom uit het MTB wereldje, heb eerst 1,5 jaar alleen gemoutainbiked, maar volgens mij is het eerder andersom. Zie ook de discussie over wel of geen MTB/ATB in de FIETS. Veel racefietsers vinden MTBen maar minderwaardig. Maar in mijn eerste seizoen op de racefiets, fietste ik met alleen MTB training wel heel wat wielrenners uit het wiel. Ik zou zeggen gewoon lekker gezamelijk naast elkaar fietsen en niet zeuren tegen elkaar.
Ridley

iceracer
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2004 14:48

iceracer 31 jan 2005 21:06

Waarom zou je vijandig moeten zijn?
We fietsen alllemaal, de MTB'ers vaak in het bos en de racers op de weg. Is toch niets mis mee?

jannak
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 01 feb 2005 22:05

jannak 04 feb 2005 20:46

Quote: Origineel geplaatst door DeRosa op 29 Januari 2005
Vanmiddag stuitte ik toevallig op dit forum: Mountainbike.nl
Wat mij meteen opviel is de vijandigheid van sommige mtb'ers/atb'ers of hoe het ook allemaal heet, richting wielrenners. Wielrenners worden daar afgeschilderd als a-sociale gasten. Sommigen gaan zelfs zo ver in hun aversie tegen wielrenners dat ze serieuze ongelukken meteen op het conto van de wielrenner schrijven. Beetje overdone allemaal.

Ik heb dit soort neigingen helemaal niet richting deze lieden die toch ook leuk op een fiets bezig zijn. Op mijn veldrijfiets kom ik ze soms tegen en dan vind ik het leuk om ze eruit te rijden. Maar verder blijft het vriendelijk van mijn kant. Omgekeerd vaak ook.

Alleen op dat forum zijn er lieden die menen hard te moeten uithalen. Ik kom dit soort uitlatingen tegen mtb'ers/atb'ers namelijk nooit tegen op de racefora waar ik uithang.


We gaan toch hoop ik niet van die domme reacties uitlokken? MTB'ers mogen graag overdrijven, net als wielrenners.
We fietsen allemaal en zijn allemaal serieus met onze sport bezig.
Kortom, overbodig topic lijkt mij.
http://www.houseofcycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 feb 2005 09:07

De sfeer op de "race-forums" is wel wat gemoedelijker. Ik zit ook op beide forums, maar er is wel een verschil in het type fietser.
Maakt verder niks uit, lekker saampies fietsen. Mijn grootste lol haal ik ook uit de racefiets, maar in de winter op de ATB kan ik zeker ook genieten hoor! Af en toe eens een lekker rondje crossen is niks mis mee.
Less is bore

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 07 feb 2005 09:53

>Maar in mijn eerste seizoen op de racefiets, fietste ik met alleen MTB training >wel heel wat wielrenners uit het wiel.

Ja logisch: MTB'en (zware fiets, brede wielen en noppenbanden) voelt toch gewoon als wielrentraining met een grote remparachute achter je aan? Dan vlieg je vooruit op de racefiets ;-)

Ik heb helemaal geen hekel aan MTB'ers. Ik vind er alleen niets aan en heb daarom gewoon liever een 100 race tijdschrift. Als je niks meer mag vinden in dit land, dan gaat het de verkeerde kant op....

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

theone
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2005 18:37

theone 15 feb 2005 18:08

Meeste wielrenners zijn heel aardig/goed te hebben, maar er zitten er een paar bij...

racie
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 aug 2004 14:33

racie 15 feb 2005 18:29

Wat wel opvalt is dat vaak tijdens de toertochten in de winter veelal de racefietsers degenen zijn die voor overlast en gezeur zorgen.
Ridley

mountainmikey
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 feb 2005 10:59

mountainmikey 15 feb 2005 21:08

Hoezo valt dat op???
Ik heb daar weinig ervaring mee. Ik fiets op de weg en in het veld, maar de aso'tjes en de mensen met een grote bek zitten overal. Over het algemeen is het mountainbike publiek wel iets jonger. En misschien daarom  iets minder welbespraakt of vijandiger (of ze kunnen minder goed nadenken door het zuurstoftekort en een hoog testosterongehalte).
Ik heb het met eigen ogen gezien (toertocht in Gulpen) dat twee mountainbikers een vrouw verrot scholden en bij haar jas pakte omdat haar hond per ongeluk over het pad heen liep. Had er eigenlijk iets van willen zeggen, maar toen het tot me door was gedrongen was ik al een stuk verder. Ik schaam me dood voor deze bikers. Ze zijn echt compleet van de pot gerukt. Als het mogelijk was zouden ze een rijverbod moeten krijgen.
Wielrenners die denken dat de weg hun koninkrijk is zijn er ook legio. Had laatst bijna een amateurtje die twee andere vriendjes inhaalde onder de auto liggen. Niet ff omkijken of er iemand aan komt gereden. En de man in de volgauto maar schreeuwen en gebaren. I.p.v van dat geschreeuw kan ie die energie beter gebruiken om z'n jongens het een en ander uit te leggen over de regels in het verkeer als ze op de openbare weg aan het trainen zijn... 

Plaats reactie