Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Ciclosport vs Polar: wat moet ik doen?

bandit
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 14 feb 2005 19:42

bandit 05 apr 2005 15:59

Ik ben aan een nieuwe fietscomputer toe. Na ruim 4 jaar trouwe dienst ga ik afscheid nemen van mijn Hac4 van Ciclosport, maar wat moet ik kiezen?
Polar komt binnenkort (halverwege april) met de CS-serie. Voor € 160,= koop je de CS200cad, mét draadloze snelheids- en cadanssensor. Een koopje met een goede prijs-kwaliteitverhouding. Deze heeft echter één manco: geen hoogtemeter, iets wat ik als fervent klimmer een nuttige toevoeging vond van de Hac4.
Ciclosport komt in juni met de opvolger van de Hac4, de Hac5. Hierin zijn een aantal belangrijke verbeteringen doorgevoerd. Zo worden alle signalen digitaal overgestuurd én beschikt deze (eindelijk) over een draadloze cadanssensor. Een mooi apparaat op het eerste gezicht, maar kost, met cadanssensor (een optie!) zo rond de € 400,=.
Een derde mogelijkheid is het kiezen voor de S-serie van Polar. Beproefd in de afgelopen tijd en met goede resultaten. De discussie ("Hac4 of Polar S725") staat al in dit forum.
Laatst heb ik mijn vriendin een Polar voor haar verjaardag gegeven (de M61) en ik heb met bewondering gekeken naar dit kleine, kwalitatief hoogstaande apparaat. Vooral de functie OwnZone en Fitnesstest spreken mij erg aan. Bovendien vind ik de borstband (WearLink) van een superieure kwaliteit tov de Ciclosport.
Om kort te gaan, graag jullie mening: De Polar CS200cad, de Ciclosport Hac5 of de vertrouwde Polar S725?
Bekijk mijn site: Zitvlees.nl!

kobus
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 26 nov 2004 12:58

kobus 05 apr 2005 16:45

Hoogtemeters zijn volgens mij niet het allerbelangrijkste op je HF-meter. Uitlezen van HF geg., afstand, gem., trapcadance ed. zijn veel belangrijker. Ook lees ik op diverse forums dat de hoogtemeters nogal eens afwijken door wat voor omstandigehden dan ook.
Ik zal dus voor de Polar gaan.

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 05 apr 2005 17:48

Een maat van mij heeft de S720 en vindt hem top enkel de levensduur van de batterij daar is hij niet over te spreken.
TS

blehh
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 okt 2004 18:42

blehh 08 apr 2005 12:34

hoogtemeter is barometrisch, betekend dat bij een verandering in de luchtdruk de hoogte ook veranderd :]]..de absolute hoogte is niet zoo nauwkeurig maar als je geluk hebt bij het weer [zelfde weer] dan zijn je totale hoogtemeter tijdens een rit redelijk betrouwbaar. Ik vind hoogtemeter ook een erg handige functie...in combi met je hartslag kan je hier ook info uithalen en gebruiken..

klimgeit
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 apr 2005 21:55

klimgeit 09 apr 2005 22:47

Ben ook toe aan een nieuw apparaat. ik heb de polar gezien maar vind ik redelijk groot. Verder ben ik gek op info, dus hoogtemeters in combinatie met stijgingspercentage, hartslag en trapfrequentie zijn nuttige info om vooruitgang te volgen. Maar ff zonder flauwekul, ik ken zo langzamerhand mijn lichaam als geen ander dus veel is gekkigheid. Train nog aardig wat alleen en vind dan die cijfers erg leuke info.
als ik nu moet kiezen de HAC 5 maar prijs moet zakken, € 350 is much to high
 
 
Na 20 jaar nog steeds de l\'Alpe d\'Huez binnen het uur.

fitseflitser
Forum-lid
Berichten: 690
Lid geworden op: 21 dec 2004 19:14

fitseflitser 10 apr 2005 01:23

Ik ben vandaag voor het eerst met de Polar S720i op pad geweest en ik moet zeggen ik ben onder de indruk. Ik had vrij snel door hoe alles werkte en ik heb daar normaal echt geen geduld voor. Bij mij moet het meteen werken en dat deed het dan ook. Bovendien is het een horloge dat ondanks de vele functies (en dus idd groot is) niet zwaar is en past prima om mijn dunne pols. Bovendien op de fiets zet ik hem op mijn stuur, wel zo makkelijk om alles te kunnen aflezen onderweg.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)

martinus
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 feb 2005 22:14

martinus 11 apr 2005 23:35

Kan iemand mij ook vertellen wat het verschil is met uitlezen op de PC, tussen de HAC 4 en een polar?
Ik heb zelf de HAC4 maar ben niet tevreden. Als het mooi weer is, en ik rijd in een dun wielershirt met tegenwind, wordt mijn hartslag niet ontvangen, terwijl ik 'swinters nooit ergens last van heb. Beetje haat-liefde verhouding.
!!Jan Janssen Equipe!!

motta
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 21 jan 2005 21:19

motta 12 apr 2005 23:16

Quoten: Origineel geplaatst door Martinus op 11 April 2005


Kan iemand mij ook vertellen wat het verschil is met uitlezen op de PC, tussen de HAC 4 en een polar?
....


De Polar 7xx reeks werkt via infrarood (draadloos),  als je pc geen infrarood poort heeft (meestal standaard op een laptop) moet je supplementair zo'n infrarood lezer kopen.
Het voordeel van de Polar tov de HAC 4 lijken mij de 3 displays tov 2 voor de HAC 4 , geen idee hoe het zit met de HAC 5.
@ bandit : Wat de borstband betreft, bij de 7 reeks wordt de T61 borstband geleverd en niet de Wearlink. Ik heb zelf wat problemen met die T61 borstband bij het lopen, bij de 6 reeks van Polar (voor de lopers) wordt mi wel de Wearlink borstband meegeleverd.
Ik heb net een skireis achter de rug en die hoogtemeter werkt vrij nauwkeurig maar qua hoogtefunties lijkt de HAC4 mij wel wat meer te hebben.
Motta
 
Motta

bandit
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 14 feb 2005 19:42

bandit 13 apr 2005 10:03

Quoten: Origineel geplaatst door Martinus op 11 April 2005


...
Ik heb zelf de HAC4 maar ben niet tevreden. Als het mooi weer is, en ik rijd in een dun wielershirt met tegenwind, wordt mijn hartslag niet ontvangen, terwijl ik 'swinters nooit ergens last van heb. Beetje haat-liefde verhouding.


De ontvangst van de borstband is bij mij hetzelfde drama. Zodra het ook maar een beetje waait, is de ontvangst bagger. Het tweede nadeel van de Hac4 vind ik de draadgebonden cadansmeter, een beetje uit de tijd. Bovendien is deze laatste van discutabele kwaliteit.
Ik ben er overigens nog niet uit, maar tot nu toe gaat mijn voorkeur wel uit naar de Hac5. Met de CS200cad ga ik een stap terug in functionaliteit, en met de Polar 720/725 ben ik bang dat ik een verouderd model koop.
Weet iemand misschien of Polar nog nieuwe modellen in ontwikkeling heeft?
Bekijk mijn site: Zitvlees.nl!

klimgeit
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 apr 2005 21:55

klimgeit 13 apr 2005 14:01

Zouden bij de HAC5 de hierboven genoemde problemen opgelost zijn? Ik zelf ben ook aan een nieuwe computer / HF meter toe. Wilde Cyclosport HAC kopen maar door bovenstaande. Misschien hou ik wel mijn oude polar HF meter separaat en dan de CM 436 M (terwijl jullie ook aangeven dat de hoogtemeter ook bagger is) als fietscomputer of de VDO MC 1.0+
Na 20 jaar nog steeds de l\'Alpe d\'Huez binnen het uur.

kobus
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 26 nov 2004 12:58

kobus 13 apr 2005 14:21

Weet iemand misschien of Polar nog nieuwe modellen in ontwikkeling heeft?Ja! Polar heeft twee nieuwe fietscomputers uitgebracht. Volgens mij draadloos. Dacht dat alleen registratie hoogtemeters ontbreekt.

bandit
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 14 feb 2005 19:42

bandit 13 apr 2005 15:35

Quoten: Origineel geplaatst door klimgeit op 13 April 2005

Zouden bij de HAC5 de hierboven genoemde problemen opgelost zijn? Ik zelf ben ook aan een nieuwe computer / HF meter toe. Wilde Cyclosport HAC kopen maar door bovenstaande. Misschien hou ik wel mijn oude polar HF meter separaat en dan de CM 436 M (terwijl jullie ook aangeven dat de hoogtemeter ook bagger is) als fietscomputer of de VDO MC 1.0+


Hoogtemeter van de Hac4 werkt echt perfect. Die wil ik eigenlijk dus niet missen, dus daarom denk ik ook dat de CS200cad ("de nieuwe modellen in ontwikkelingen bij Polar") af gaat vallen. Ga er maar vanuit dat de hoogtemeter van de CM436 minimaal even goed presteert.
 
@Kobus: ik bedoelde eigenlijk of iemand weet of Polar nog werkt aan een opvolger in/van de 700-serie, bijvoorbeeld een 800-serie?
Bekijk mijn site: Zitvlees.nl!

Plaats reactie