Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Welke Carbon wielen ?

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 04 jun 2005 14:47

Quoten: Origineel geplaatst door Remi op 04 Juni 2005



deze carbon wielen van F.A.T. kostte 399 € voor shimano of campagnolo, zo goedkoop heb ik nog nooit carbon wielen gezien!






Laufradsatz Vorder- und Hinterrad mit Schnellspanner Nabe: F.A.T. Novatec schwarz Felge: Carbon Felgenband: nein Gewicht: ca. 1780g
http://www.cycles4u.de/index.cfm?Bereic ... kelID=5452
gr. Remi


ps, zou dit een te grote gok zijn om deze wielen te nemen omdat ze niet bekend zijn op de markt enzo... of is het betrouwbaar?
gr. Remi

erikvd
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 aug 2004 04:12

erikvd 04 jun 2005 15:33

Quoten: Origineel geplaatst door Remi op 04 Juni 2005

ps, zou dit een te grote gok zijn om deze wielen te nemen omdat ze niet bekend zijn op de markt enzo... of is het betrouwbaar?
gr. Remi

Ik zou ze nooit kopen. Voor dat geld heb je lichtere wielen dan 1780gr. En ik heb zo'n idee dat carbonwielen voor dit geld niet zo betrouwbaar zijn. Waarschijnlijk is het ook vrij lastig om reserve onderdelen te krijgen (spaken).

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 04 jun 2005 15:52

Quoten: Origineel geplaatst door Erik vD op 04 Juni 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Remi op 04 Juni 2005

ps, zou dit een te grote gok zijn om deze wielen te nemen omdat ze niet bekend zijn op de markt enzo... of is het betrouwbaar?
gr. Remi

Ik zou ze nooit kopen. Voor dat geld heb je lichtere wielen dan 1780gr. En ik heb zo'n idee dat carbonwielen voor dit geld niet zo betrouwbaar zijn. Waarschijnlijk is het ook vrij lastig om reserve onderdelen te krijgen (spaken).

ja idd, ik heb er ook zo m'n wijfels bij, hoewel het er wel erg vet uitziet

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 04 jun 2005 16:13

Het carbon bestaat uit een soort opzetstuk, dus heb je eigenlijk aluwielen met onbekende naven, lijkt me niet echt een goed plan...

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 04 jun 2005 17:44

Hm ze zien er wel uit alsof de spaak vast zit aan het carbon gedeelte van de velg.....
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 04 jun 2005 18:02

ik heb ze ook gezien op ebay, heb zo mijn twijfels. Een vriend van me heeft vorig jaar ook "goedkope" carbonwielen gehad, die lijken verdacht veel op deze. Ze waren na 2 maal rijden al stuk!!! De carbon scheurde zowat bij elke spaak.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 04 jun 2005 18:10

Volgens mij hebben ze ze ook bij bike-zone in Den Haag maar dan 100 euro duurder...

blehh
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 okt 2004 18:42

blehh 06 jun 2005 01:39

carbon wielen zijn voor bepaalde redenen van carbon, bij deze wielen is dat totaal niet het geval, dan kan je beter andere wielen kopen...

rtimeepic
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 07 apr 2005 23:53

rtimeepic 07 jun 2005 20:08

Mischien was het een schrijVout en moest het zijn: KARTN ?
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 07 jun 2005 20:15

Quote: Origineel geplaatst door R Time / Epic op 07 Juni 2005
Mischien was het een schrijVout en moest het zijn: KARTN ?

Mooiweer wielen...

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 13 jun 2005 12:50

Leuke topic... wielen vind ik echt de coolste dingen van een fiets!


Vooreerst blijf ik het eigenaardig vinden om carbonwielen (uiteindelijk hete duurdere gamma) te kopen voor bandjes: k vind dat een contradictie. Tenzij je echt gewoon wil trainen, met Mavic Cosmic of zo... Whatever, t zal aan mijn eigen inlevingsvermogen liggen misschien.


De Xentis Mark 1 wielen zijn idd heel cool. Een bevriend fietsenmaker heeft de stoot uitgehaald zo'n paar in huis te nemen, maar in bandjesversie: geraakt dat dus aan de straatstenen niet kwijt. Hij vraagt er een goede 1300 € voor; hoeveel betaalde jij?
Ik zag ze in september 2004 bij Salden in Limbricht, toen ik daar passeerde; k had ze beter gekocht.


Lightweight wielen blijven natuurlijk het einde. Sommigen klagen hier over de "povere" afwerking. Nu ja, dat is nu eenmaal vakmanswerk, handarbeid. Stijvere wieletjes vind je niet. Het logo is er idd simpelweg op gespoten, en dat is de bedoeling, om een mooi artisanaal effectje te geven!


Zelf rijd ik dikwijls met Campagnolo Bora G3. Komt heel dicht in de buurt van de Lightweight: superlicht en heel stijf. Merk op dat de wielen die onder de naam "Fulcrum" nu op de markt zijn, voor 95 gelijk lopen met de Campagnolo wielen: hoge Fulcrums zijn bijna identiek aan de Bora's.

Ook van mijn Bontrager X Lite Aero carbonwielen ben ik heel tevreden!!


Bontrager komt binnenkort trouwens met leuke nieuwe hoogprofiel carbonwielen uit:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 13 jun 2005 14:38

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 13 Juni 2005

Leuke topic... wielen vind ik echt de coolste dingen van een fiets!Vooreerst blijf ik het eigenaardig vinden om carbonwielen (uiteindelijk hete duurdere gamma) te kopen voor bandjes: k vind dat een contradictie. Tenzij je echt gewoon wil trainen, met Mavic Cosmic of zo... Whatever, t zal aan mijn eigen inlevingsvermogen liggen misschien. De Xentis Mark 1 wielen zijn idd heel cool. Een bevriend fietsenmaker heeft de stoot uitgehaald zo'n paar in huis te nemen, maar in bandjesversie: geraakt dat dus aan de straatstenen niet kwijt. Hij vraagt er een goede 1300 € voor; hoeveel betaalde jij?Ik zag ze in september 2004 bij Salden in Limbricht, toen ik daar passeerde; k had ze beter gekocht. Lightweight wielen blijven natuurlijk het einde. Sommigen klagen hier over de "povere" afwerking. Nu ja, dat is nu eenmaal vakmanswerk, handarbeid. Stijvere wieletjes vind je niet. Het logo is er idd simpelweg op gespoten, en dat is de bedoeling, om een mooi artisanaal effectje te geven! Zelf rijd ik dikwijls met Campagnolo Bora G3. Komt heel dicht in de buurt van de Lightweight: superlicht en heel stijf. Merk op dat de wielen die onder de naam "Fulcrum" nu op de markt zijn, voor 95 gelijk lopen met de Campagnolo wielen: hoge Fulcrums zijn bijna identiek aan de Bora's.Ook van mijn Bontrager X Lite Aero carbonwielen ben ik heel tevreden!!Bontrager komt binnenkort trouwens met leuke nieuwe hoogprofiel carbonwielen uit:
 

zozo dat is niet mis, die bora wielen vind ik eigenlijk de mooiste wielen die er zijn!!

Plaats reactie