Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Welke Carbon wielen ?

rtimeepic
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 07 apr 2005 23:53

rtimeepic 25 apr 2005 12:45

zo dit is 'm dus
 
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 25 apr 2005 15:26

Foto's zijn niet zichtbaar.

rtimeepic
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 07 apr 2005 23:53

rtimeepic 26 apr 2005 13:57

 
Ik krijg het dus echt niet meer voor elkaar. Eerst klik ik op het icoontje van plaatje en plak ik e hele link achter http etc en dan werkt het niet en ook niet als ik eerst http weghaal en dan de hele link plak. Klote computers 
Afbeelding 
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 26 apr 2005 14:08

Quoten: Origineel geplaatst door R Time / Epic op 26 April 2005


 
Afbeelding 


zo zal ie beter te zien zijn
http://img204.echo.cx/img204/4/timexentis29385bx.jpg
TS

rtimeepic
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 07 apr 2005 23:53

rtimeepic 26 apr 2005 14:12

TS biker bedankt voor je service en ik krijg het nogsteeds niet voor elkaar. Maarja voor de remblokken te vervangen ga ik ook naar de fietsenzaak, ik ben dus gewoon niet handig genoeg. Hij is wel vet toch ?
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 26 apr 2005 14:47

De wielen vind ik persoonlijk niet super mooi, maar het concept van 4 spaken moet super functineel zijn en dat is ook wat waard. en vind ze ook beter passen onder een echte triathlon/tijdritfiets dan onder een Time frame
Maar Time frames vind ik altijd schitterend moet ik zeggen
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 27 apr 2005 19:03


rtimeepic
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 07 apr 2005 23:53

rtimeepic 29 apr 2005 15:51

color=#c80303TimoWr bedankt voor het plaatsen voor de foto. Ik heb afgelopen woensdag voor het eerst met Xentis met de snelle A weggroep meegereden en ik ben super tevreden, snellere accelleratie en de bij hoge snelheden lopen ze super. Het geluid is tevens mooie bijkomstigheid, lekker zoeven. De sprint heb ik niet gewonnen maar wel lekker veel kopwerk getrokken, gemiddelde van 37,5 ondanks veel wind dus bijna continue boven de 40. Mooi fietsen zo... 
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

leovt
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2005 22:11

leovt 03 mei 2005 22:34

helaas reed er iemand voor je met fir antara,s die won,,die wieltjes gaan ook probleemloos heel hard
pijn is voor even, opgeven voor altijd

rtimeepic
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 07 apr 2005 23:53

rtimeepic 04 mei 2005 23:52

Kun je nagaan als hij in ijn Trek Yfoil ook Xentis wielen had zitten....
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

rtimeepic
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 07 apr 2005 23:53

rtimeepic 13 mei 2005 14:56

Cognitieve dissonantie ?
 
Dus Cyclofiets en tijdrijden is ok in wedstrijden. Let op de laatste regel !:
 
You see, XeNTiS mark1 is better than UCI allows ( nice )
 
zie bijgaand bericht m.b.t. UCI goedkeuring van de Xentis Mark 1 wielen.
Even voor de zekerheid nagevraagd bij Xentis zelf. ------------------------------ 
Mr. de X
nly for mass start races an UCI approval for "non standard wheels" is required, not at least for cycle cross. "Non standard wheels" show less than 16 spokes and/or a rim width of more than 35mm.
Wheels with less than 12 spokes (like mark1) will not reach UCI homologation for mass start races anyway, but they are allowed for time trails.
UCI-rules, Part 1, "General Regulations of Cycling as a Sport"
1.3.018 Wheels of the bicycle may vary in diameter between 70 cm maximum and 55 cm minimum, including
the tyre. For the cyclo-cross bicycle the width of the tyre shall not exceed 35 mm and it may not
incorporate any form of spike or stud.
For massed start competitions in the disciplines road and cyclo-cross, only wheel designs granted
prior approval by the UCI may be used. Wheels shall have at least 12 spokes; spokes can be round,
flattened or oval, as far as no dimension of their sections exceeds 10 mm. In order to be granted
approval wheels must have passed a rupture test as prescribed by the UCI in a laboratory approved
by the UCI. The test results must show that the rupture characteristics obtained are compatible with
those resulting from an impact sustained during normal use of the wheel. The following criteria must
be fulfilled:
• n impact, no element of the wheel may become detached and be expelled outwards.
• The rupture must not present any shattered or broken off elements, or any sharp or serrated
surfaces that could harm the user, other riders and/or third parties.
• The rupture characteristics must not cause the hub to become separated from the rim in such a
way that the wheel becomes detached from the forks.
Without prejudice to the tests imposed by the laws, regulations or customs, standard (traditional)
wheels are exempted from the rupture test referred to above. A traditional wheel is deemed to be a
wheel with at least 16 metal spokes; the spokes may be round, flat or oval, provided that no
dimension of their cross sections exceeds 2.4 mm; the section of the rim must not exceed 2.5 cm
on each side.
Notwithstanding this article, the choice and use of wheels remains subject to articles 1.3.001 to
1.3.003.
(text modified on 1.01.02; 1.01.03; 1.09.03; 1.01.05).
XeNTiS mark1 passed the rupture test required, but the rule "at least 12 spokes" makes it unpossible to get UCI's commitment for mass start races.
You see, XeNTiS mark1 is better than UCI allows.
Gerald Possarnig

XeNTiS Composite GmbH.& Co.KG
Karlschacht 1, A-8589 Koeflach
T.  +43 3144 70971-50
F.  +43 3144 70971-10
M. +43 676 790 31 50
color=#0000ff possarnig@xentis.net
www. color=#0000ff xentis.com
 
 
QUOTE] Origineel geplaatst door blehh op 14 April 2005
[P]kheb dit ook al eens bij de weenies gepost, this een test uit een duits triathlonmagazine ism SRM, ze hebben gemeten hoeveel watt je moet produceren om de fiets 2 min. op 45 km/u te houden..andddd here are the results :[/P][P]racebike normal 426W
racebike with timetrailsteerer 395W
timetrialbike 372W
TTbike with Aerohelm and Zipp 404 366W
TTbike with Aeroh. and disk rear 352W
TTbike with different wheels:
Lightweight 377W
Xentis Mark1 349W
X-Treme Windcheeter 370W
Trainingslaufrädern 387W
[/P][P]De xentis zijn duidelijk de meest aerodynamische wielen in deze test..groet, [/P]
[/QUOTE]
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 13 mei 2005 23:11

Wielen mogen niet voor UCI Cyclocross wedstrijden:
 
For massed start competitions in the disciplines road and cyclo-cross, only wheel designs granted prior approval by the UCI may be used.
 
De wielen in de hierbovenstaande passage moeten tenminste 12 spaken hebben om goedgekeurd te worden en dat hebben de XeNTiS Mark 1 niet.
 
Blijft over tijdritten.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

Plaats reactie