Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Waarom fietsen

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 06 sep 2005 02:47

Ach, het is je vergeven. Korfbal en humor gaan nou eenmaal niet samen, net zoals Duitsers en humor.

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 06 sep 2005 16:50




dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, binnen de sport korfbal is het voor een man niet toegestaan een vrouw te verdedigen wel even jezelf in een sport verdiepen voordat je hem afkraaktik ben overigens van mening dat korfbal een intensievere sport is dan voetbal gezien de enorme hoeveelheid korte sprintjes.in het voetbal heb je in principe ff rust als verdediger als de bal aan de overkant is.bij het korfbal moet je conctant op de lip van je mannetje zitten.


sorry maar wat je hier zegt klopt geen snars van!!!
dit zeggen mensen die totaal geen verstand van voetbal hebben, jij denkt, oh de bal is aan de overkant dus ik heb rust, NEE! dan moet je je vrij lopen en hard sprinten om je tegenstander kwijt te raken en te vermoeien en om de bal te krijgen! dus het slaat nergens op dit zeggen alleen mensen die er geen bal van snappen!
 

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 06 sep 2005 17:07

Quoten: Origineel geplaatst door coulthard op 01 September 2005


Voetbal is een spelletje.
Wielrennen is een sport.
Dat is het verschil.

Nogmaals dan maar!!
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

marky
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 07 sep 2004 12:29

marky 06 sep 2005 17:58

Quoten: Origineel geplaatst door Jee-eS op 06 September 2005


Quoten: Origineel geplaatst door coulthard op 01 September 2005


Voetbal is een spelletje.
Wielrennen is een sport.
Dat is het verschil.




Ik heb van mijn 6e tot mijn 18e gevoetbald, speel nu badminton en fiets af en toe. 1 ding heb ik geleerd en zie ik nu meermaals bevestigd worden door de actualiteit: voetbal == oorlog. Soms in positieve zin, maar steeds vaker in negatieve zin.
koelie joelie!

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 07 sep 2005 00:36

Quoten: Origineel geplaatst door Remi op 06 September 2005





dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, binnen de sport korfbal is het voor een man niet toegestaan een vrouw te verdedigen wel even jezelf in een sport verdiepen voordat je hem afkraaktik ben overigens van mening dat korfbal een intensievere sport is dan voetbal gezien de enorme hoeveelheid korte sprintjes.in het voetbal heb je in principe ff rust als verdediger als de bal aan de overkant is.bij het korfbal moet je conctant op de lip van je mannetje zitten.


sorry maar wat je hier zegt klopt geen snars van!!!
dit zeggen mensen die totaal geen verstand van voetbal hebben, jij denkt, oh de bal is aan de overkant dus ik heb rust, NEE! dan moet je je vrij lopen en hard sprinten om je tegenstander kwijt te raken en te vermoeien en om de bal te krijgen! dus het slaat nergens op dit zeggen alleen mensen die er geen bal van snappen!
 

Lees het verhaal nog eens Remi, dan snap je direct wat je verkeerd zegt.
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

eddiebouncer
Forum-lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:44

eddiebouncer 07 sep 2005 02:35

Bij korfbal heb je toch ook rust als de bal in het andere vak is. En het blijft toch appels en peren vergelijken. Korfbal is meer formaat zaalvoetbal [om er nog maar een sport bij te slepen ]. En dat is mijns inziens weer intensiever dan korfbal. Maar daar wordt er weer veel meer doorgewisseld. En de speeltijd is hier ook weer op afgesteld. En bij al die balsporten komt weer meer techniek bij kijken dan bij fietsen, enz, enz...Volgende!
En ik mag graag én voetballen én fietsen. Nu spierpijn van de eerste voetbalmatch van het nieuwe seizoen. Is weer ff wennen :p
Mijn fiets is bezeten!

tubawizard
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 sep 2005 02:37

tubawizard 07 sep 2005 03:06

Ik heb sinds vijf jaar last van lage rugpijn, ontstaan door een combinatie van te fanatiek hardlopen en een te korte lage rugspier. Ik heb daarom noodgedwongen naar een alternatief gezocht. Ik heb een hometrainer gekocht van het merk Tunturi en sinds een paar jaar hierop getraind. Dit beviel prima, maar saai was het vaak wel. De rugpijn was echter nog steeds aanwezig en aangezien ik de tien jaar geleden gekochte oude Raleigh racefiets (1980 rood Joop Zoetemelk) nog had staan, ben ik hiermee aan de slag gegaan. Nieuwe banden, ketting, crankstel, tandwielen, kabels en een nieuwe kurk om het stuur. Ook heb ik raceschoenen met pedalen gekocht en een nieuw zadel. Nu is hij weer "als nieuw" en kan ik met veel plezier mijn tochtjes maken. Ik woon in zuid-limburg en dat betekent veel heuvels. Meestal fiets ik een groot gedeelte van de mergelland-route met een aantal stevige klimmetjes. Ik heb mijn gemiddelde snelheid van ca. 28 km/h kunnen verhogen naar 30,5 km/h in de afgelopen 3 maanden. Ik fiets ca. 400 km per week en sinds 1,5 maand geleden is de pijn in mijn onderrug volledig verdwenen. Ik ben tevens sinds maart 2005 12 kg afgevallen, van 102 naar 88 kg, bij 1.90 m. Het bevalt me uitstekend dit fietsen en ik kan het iedereen aanbevelen. Hoe lang ik nog blijf fietsen op de oude raleigh weet ik niet. Misschien als ik straks mijn streefgewicht 82 kg heb bereikt en wedstrijden lonken! Ik weet alleen niet of dat op mijn leeftijd (39) nog zin heeft.

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 07 sep 2005 04:19

Mooi te horen dat het zo goed bevalt Tuba. Als je geinteresseerd bent in wedstrijden kun je ook een keer meerijden met de trainingswedstrijden in Landgraaf en Geleen. Vroeger heb ik veel in Landgraaf gereden, tegenwoordig alleen nog 1x per week Geleen. Leuk en een goede training!

tribiker
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 aug 2005 23:52

tribiker 07 sep 2005 09:38

Quote: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 07 September 2005
Mooi te horen dat het zo goed bevalt Tuba. Als je geinteresseerd bent in wedstrijden kun je ook een keer meerijden met de trainingswedstrijden in Landgraaf en Geleen. Vroeger heb ik veel in Landgraaf gereden, tegenwoordig alleen nog 1x per week Geleen. Leuk en een goede training!



mmm, over trainingswedstrijden gesproken ik zou er graag eens een paar rijden om me voor te bereiden op wat koersjes in het nieuwe jaar.
ik woon in omgeving Rotterdam, ik begreep dat er in gouda en vlaardingen nog wel eens zoeiets gedaan werd maar ik ken geen site's ofzo om iets op te zoeken.
weet iemand hier misschien iets over??

Plaats reactie