Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

bmc phonak

siroccomistral
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 okt 2006 00:26

siroccomistral 01 dec 2006 15:22

ja dekobike in zuidland (zH)
goeie zaak en een eerlijke vent

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 03 dec 2006 10:43

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 01 December 2006

BMC Road Racer SL01 getest in Fiets deze maandTorsiestijfheid: 92 NmVorkstijfheid: 71 NmBracketstijfheid: 53 NmStabiliteitsindex: -2,37


Nou ja, getest!!
Vind dit altijd maar leuter verhaaltjes, lijkt mij dat ze iedere importeur te vriend willen houden. Er is nooit een echte winnaar, eind van het verhaal is altijd dat geen van de fietsen eigenlijk echt slecht is en dat de keuze aan jou is!!
Daar heb je als beginnende fietser, aspirant koper wat aan!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 dec 2006 11:44

Van die Time Edge werd anders door de stijfheidstest wel bevestigd dat de fiets slap is. Is het je nooit opgevallen dat er al een hele poos geen advertenties van Colnago meer in de Fiets staan? Dat was het resultaat van de waarheid opschrijven waarmee niet iedereen even blij was.
Maar de meeste frames zijn gewoon prima geschikt voor 80-90 van de wielrenners. Alleen mensen die behoorlijk zwaar zijn moeten meer opletten met wat ze kopen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 03 dec 2006 15:10

Is het je nooit opgevallen dat er al een hele poos geen advertenties van Colnago meer in de Fiets staan? Dat was het resultaat van de waarheid opschrijven waarmee niet iedereen even blij was.
Dat bedoel ik dus met het voorzichtig omgaan met de recensies over de geteste fietsen en producten.
Over de Time staat ook "Voor rijders die met de beperkingen van een licht en oversized carbonframe met een een lage torsiestijfheid kunnen leven, is de Edge een prima keuze"
Het blad Fiets moet er toch altijd rekening mee houden, dat ze het ook voor een groot gedeelte moet hebben van reclame-inkomsten.
De reclame inkomsten van Colnago zullen ze dan ook wel missen!Maar als een product niet deugt, moet dit gewoon gemeld worden in een blad als Fiets!
Als consument ben je er natuurlijk wel bij gebaat dat de waarheid word opgeschreven en wil je weten wat goed is en wat je krijgt voor je geld.
Ik vind dat dit bij de testen van Fiets nooit goed uit de verf komt, er is nooit een echte winnaar, misschien is dit ook wel niet zo, maar je kunt toch ook weleens objectief gewoon zeggen dit is slecht of dit is goed. Die mannen draaien ook al lang genoeg mee in het wielerwereldje!
 
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 dec 2006 15:35

Dat Fiets ooit Colnago afkraakte wil natuurlijk niet zeggen dat ze altijd objectief zullen blijven.... Van een aantal fietsen stonden er volgens mij ook advertenties geplaatst rond die testen. Denk je nou echt dat die advertenties geplaatst zouden worden als Fiets die hekwerken zou afkraken?

Die test kun je ook onmogelijk een diepte-test noemen. Het is van "leuke afmontage, leuke fiets" en dat is het dan...

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 03 dec 2006 21:10

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 03 December 2006

Dat Fiets ooit Colnago afkraakte wil natuurlijk niet zeggen dat ze altijd objectief zullen blijven.... Van een aantal fietsen stonden er volgens mij ook advertenties geplaatst rond die testen. Denk je nou echt dat die advertenties geplaatst zouden worden als Fiets die hekwerken zou afkraken?Die test kun je ook onmogelijk een diepte-test noemen. Het is van "leuke afmontage, leuke fiets" en dat is het dan...


Dat is nu juist wat ik hier bedoel, vaak staat er inderdaad een advertentie van de fabrikant van de geteste fietsen in hetzelfde blad.
Dus in dat geval zal er echt niet meer geschreven worden dat die fiets zo slap is als een dweil, en je merk A beter kan aanschaffen dan merk B.
Terwijl ze dit in de Franse en Duitse fietsbladen dit toch wel iets meer doen, daar lees je toch wel vaker dat een bepaald produkt gewoon "bagger" is.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 03 dec 2006 21:40

Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 03 December 2006


 
Terwijl ze dit in de Franse en Duitse fietsbladen dit toch wel iets meer doen, daar lees je toch wel vaker dat een bepaald produkt gewoon "bagger" is.

De Hollandse koopmansgeest. Hou het lekker vaag, niet op tenen trappen, waarom afkraken als je er ook omzichtig omheen kan lullen en iedereen te vriend houdt...(die paar kritische mensen die het blad daardoor niet meer lezen, ach, er is weinig concurrentie ook...)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 dec 2006 21:48

Tja, maar de manier waarop Tour z'n conclusies trekt ben ik het ook niet mee eens. Alles wat niet heel erg stijf is wordt afgekraakt, net alsof we allemaal 85 kg wegen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie