Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

nieuwe fiets!

onceracer
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jul 2005 21:07

onceracer 17 jul 2005 21:59

heej

ik heb net een nieuwe fiets gekocht de giant XTC uit 2004(grijs)het gaat alleen om het frame dan.

ik ben van plan om hem af te werken met XT en leuke velgen eronder en nog mph3 schijfremmen, magura quake voorvork.

is dit een leuke fiets zo of denken jullie er anders over?

graag jullie reactie
er gaat niets boven een fiets!!!

silvan
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 29 mei 2005 18:28

silvan 18 jul 2005 00:14

Nette fiets, al zeg ik het zelf. Ik zou zelf niet voor XT maar voor LX gaan. Die groepen lichen bijna op hetzelfde niveau, dus met LX zal je veel geld kunnen besparen. Het ziet er misschien minder strak uit, maar volgens mij zit op de XTC-4 standaard alivio-deore oid.
Zelf heb ik een XTC-2 van vorig jaar, en hij bevalt me perfect. Ik heb alleen wat problemen met mijn nieuwe ketting, die af en toe nog eens wil overslaan, maar daar wordt aan gewerkt.
Owja, die MHP-3 schijfremmen zijn echt TOP. Ik heb ze ook, en ze werken perfect. Ze lopen bijna nooit aan, en ze hebben perfecte remkracht. Die moet je er zeker op zetten.

onceracer
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jul 2005 21:07

onceracer 18 jul 2005 21:57

Quote: Origineel geplaatst door Silvan op 17 Juli 2005
Nette fiets, al zeg ik het zelf. Ik zou zelf niet voor XT maar voor LX gaan. Die groepen lichen bijna op hetzelfde niveau, dus met LX zal je veel geld kunnen besparen. Het ziet er misschien minder strak uit, maar volgens mij zit op de XTC-4 standaard alivio-deore oid. Zelf heb ik een XTC-2 van vorig jaar, en hij bevalt me perfect. Ik heb alleen wat problemen met mijn nieuwe ketting, die af en toe nog eens wil overslaan, maar daar wordt aan gewerkt.Owja, die MHP-3 schijfremmen zijn echt TOP. Ik heb ze ook, en ze werken perfect. Ze lopen bijna nooit aan, en ze hebben perfecte remkracht. Die moet je er zeker op zetten.
`

XT is wel beter en ik kan er nu goedkoop aankomen dus dat doe ik maar en de kleur is ook nog is vergelijkbaar met de kleur van het frame.
dan weet ik ook dat mph3 goed is heb niet zo'n verstand met schijfremmen aangezien ik ook nog een racefiets heb en altijd mountainbike heb gehad met velgremmen en vbrakes.

maar is een magura quake ook een goede vork of moet ik met een ouder type sid verder gaan.

ze zeggen dat ik beter quake kan hebben omdat die goed verstelbaar kan zijn en lekker hard zetten.
er gaat niets boven een fiets!!!

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 19 jul 2005 01:43

Zou ook voor de Quake gaan, prima vork. De SID is voor alledaags gebruik te fragiel, slap en onderhoudsgevoelig. Een clubmaat van me heeft er ook alleen maar hommeles mee.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4362
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 19 jul 2005 18:50

zou ook zeker voor de magura gaan is volgens mij ook nog stijver. maar hou je wel rekening met het soort versnellingen als je andere remmen wilt dan de standaard shimano? want met die nieuwe derraileurs en oude shifters schakel je wel andersom. en de nieuwe shifters zijn niet compatible met mph schijfremmen.

onceracer
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jul 2005 21:07

onceracer 19 jul 2005 23:39

heej

ik ben van plan om geen mph remmen te kopen maar de deore schijnen nog beter te zijn.

krijg donderdag me eerste onderdelen voor me fiets binnen o.a.:

xt v. der
xt crankset
xt casette
wcs stuur
xt shifters
wcs stuurpen
wcs bar ends

kan ik een beetje beginnen met opbouwen.
ook moet ik maar eens verder gaan met racefietsen(krijg ik binnenkort ook nieuwe onderdelen voor binnen)
er gaat niets boven een fiets!!!

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4362
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 20 jul 2005 21:21

Quote: Origineel geplaatst door nceRacer op 19 Juli 2005
heej

ik ben van plan om geen mph remmen te kopen maar de deore schijnen nog beter te zijn.

krijg donderdag me eerste onderdelen voor me fiets binnen o.a.:

xt v. der
xt crankset
xt casette
wcs stuur
xt shifters
wcs stuurpen
wcs bar ends

kan ik een beetje beginnen met opbouwen.
ook moet ik maar eens verder gaan met racefietsen(krijg ik binnenkort ook nieuwe onderdelen voor binnen)



ja met alles krijgen kan ik ook wel een mooie fiets opbouwen

onceracer
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jul 2005 21:07

onceracer 21 jul 2005 22:31

Quote: Origineel geplaatst door scottwilko op 20 Juli 2005
Quote: Origineel geplaatst door nceRacer op 19 Juli 2005
heej

ik ben van plan om geen mph remmen te kopen maar de deore schijnen nog beter te zijn.

krijg donderdag me eerste onderdelen voor me fiets binnen o.a.:

xt v. der
xt crankset
xt casette
wcs stuur
xt shifters
wcs stuurpen
wcs bar ends

kan ik een beetje beginnen met opbouwen.
ook moet ik maar eens verder gaan met racefietsen(krijg ik binnenkort ook nieuwe onderdelen voor binnen)





ja met alles krijgen kan ik ook wel een mooie fiets opbouwen



haha ik Krijg het inderdaad binnen dat betekent niet dat ik het heb gekregen ik heb het wel betaald maar ik krijg het van de postbode, dus ik hoef de postbode niet te betalen

heb trouwens de onderdelen wel binnen.

alleen heb ik ook slecht nieuws! de quake is helaas verkocht, is Manitou Black Comp misschien een optie?

hoor het graag
er gaat niets boven een fiets!!!

onceracer
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jul 2005 21:07

onceracer 24 jul 2005 17:24

zo zo moet alleen nog een voorvork en dan is mijn fiets ook weer af! kan ik weer eens beginnen met mountainbiken (tijd niet gedaan )
er gaat niets boven een fiets!!!

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 24 jul 2005 17:28

Ben benieuwd naar de prestatie van die schijfremmen. Ik had niet de indruk dat schijfremmen van shimano zo goed waren (ik heb dan ook helemaal geen shimano meer op atb en race, maar dat is vooral omdat ik het niet mooi vind).
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

onceracer
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jul 2005 21:07

onceracer 24 jul 2005 17:38

ik heb nou wel shimano deore ik weet inderdaad niet of het cgoed is maar mss neem ik nog een setje met magura julie!
er gaat niets boven een fiets!!!

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 24 jul 2005 22:59

Mijn FM raadde Magura's af omdat ze snel piepen. Hij heeft Hope mini's aangeraden en die heb ik nu dus. Bevalt erg goed, nog geen gepiep gehoord.
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

Plaats reactie