Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Sterke verhalen

coppicoppi
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jun 2005 17:26

coppicoppi 21 jul 2005 23:38

Ben best wel een beetje sensatiebelust: ik ben op zoek naar sterke verhalen rondom valpartijen en/of spectaculaire pechgevallen, waar gebeurd of niet, onder het mom van 'het kan altijd erger'. Het ergste wat mij ooit overkomen is is een klapband voor in een afdaling, eng maar niet al te ernstig. Je fiets gaat alleen zo slingeren als je voor lek rijdt, helemaal als je bij 60 per uur ineens 'plat' bent.
Laten we met elkaar afspreken dat de beschreven onheil en rampspoed uiteindelijk een goede afloop kende. Of is zo'n topic vragen om problemen?
Ben niet te zwaar voor mijn lengte, maar te kort voor mijn gewicht.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 22 jul 2005 11:57

Zo'n topic is erg leuk. Moet wel zeggen dat we een tijd geleden ook al zo'n topic hadden. Van de 'oudere' forummers hebben we de sterkste verhalen al eens gehoord. Even opzoeken dus... Maar gelukkig zijn er inmiddels veel nieuwe bezoekers.
http://www.fiets.nl/forum/search.asp?se ... mit=Zoeken
In de laatste twee topics veel fietsverhalen.

coppicoppi
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jun 2005 17:26

coppicoppi 22 jul 2005 15:51

Ok, bedankt voor de tip... heb me al uitstekend vermaakt. Misschien toch leuk om hier even verder te gaan. Van mijn voormalige trainingsmaatje Jan kreeg ik ooit het volgende, nooit geverifieerde verhaal te horen:
Jan trok ooit lekker door op een aflopend stuk fietspad in de bossen. Plotseling krijgt hij een konijn voor zijn voorwiel. Hij kan niet meer uitwijken, maar van schrik gaat hij keihard in de ankers. Gevolg: konijn overreden en Jan in volle vaart over zijn stuur. Behang eraf aan alle kanten, en als hij zijn rechteronderarm beroert gilt hij het uit van de pijn: gebroken. Vanuit een aangrenzende boerderij komt al wat volk gelopen. Jan wordt liefdevol door de vrouw des huizes opgevangen en door de boer zelf naar de Eerste Hulp gereden. Een week later gaat Jan met zijn vrouw naar de boerderij terug, gewapend met een bloemetje om te danken voor de goede zorgen. Een kopje thee en wat koekjes later nemen Jan en zijn vrouw afscheid. Bij de deur zegt de boer: ,,wacht nog eens even, ik heb nog iets voor je''. En met een brede grijns -,,je hebt er tenslotte flink voor geleden''- overhandigt hij Jan ... een konijnenbout.
Ben niet te zwaar voor mijn lengte, maar te kort voor mijn gewicht.

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 22 jul 2005 16:09

Meer van zulke fantastische verhalen zijn welkom
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 22 jul 2005 23:37

Wat was er niet geferifieerd dan? het konijn of de gebroken arm

silentbughunter
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 05 jan 2005 21:50

silentbughunter 22 jul 2005 23:47

Het konijn was denk ik nog niet gefrituurd

hazze
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2005 23:48

hazze 27 jul 2005 15:46

Een collega vertelde mij dat hij met z'n voorste spinnergy wiel een of ander beest zn kop eraf heeft gehakt
Of dit echt gebeurd is weet ik niet :P

schiette
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 sep 2004 02:11

schiette 14 aug 2005 16:57

Quoten: Origineel geplaatst door Hazze op 27 Juli 2005


Een collega vertelde mij dat hij met z'n voorste spinnergy wiel een of ander beest zn kop eraf heeft gehakt
Of dit echt gebeurd is weet ik niet :P

Heb ooit enkele jaren terug gehoord dat er bij een valpartij iemand zijn vinger afgesneden werd door zo'n spinergy
Gr. Ikke<br>
<br>
Love my Pinarello Paris 2005

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 14 aug 2005 17:44

Jaren geleden in de vorige eeuw had ik een klasgenoot die zijn vingertopje kwijt raakte tussen de ketting van zijn fiets met torpedonaaf.
Wat was het geval? Hij had een losse veter aan zijn rechtschoen die tussen de ketting en het voorblad klem kwam te zitten. Hij probeerde die snel even met zijn vingers los te peuteren maar reed door een kuiltje waardoor zijn voet doorschoot en zijn vinger ook tussen de kettingkwam te zitten.  Terugtrappen kan niet omdat een torpedonaaf  remt als je terugtrapt. Een valpartij was het gevolg en het stukje vinger dat knel zat tussen de ketting werd er vanaf getrokken.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

twente
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 jun 2005 17:04

twente 14 aug 2005 18:07

Las een tijdje geleden in de twentse courant tubantia iets soortgelijks. ns plaatselijke baantalent Joep Gengeler probeerde tijdens een baanrit zijn ketting goed te leggen. Dit ging niet helemaal goed en het resultaat was zijn vinger tussen ketting en tandwiel. Gooide wel zijn voorbereiding op WK of EK in de war.

coppicoppi
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jun 2005 17:26

coppicoppi 21 sep 2005 14:03

De overlijdensberichten van de verongelukte deelnemer aan de Marmotte 05 staan me nog erg bij. Kippenvel. Toch moest ik denken aan een verhaal van Leon Soet, eigenaar van het onvolprezen hotel 'Au bon acceuil' nabij Bourg d'Oisans. Het viel onder de categorie 'lullig maar tragisch'. Het betrof de dood van één van de deelnemers aan de Marmotte van een paar jaar geleden. Hij was van zijn groep als eerste gefinisht, en daalde enkele bochten van de Alpe d'Huez af om zijn maten aan te moedigen. Zittend op een muurtje werd hij plotseling bevangen door hitte of uitputting, hoogstwaarschijnlijk een combinatie van beide. Hij viel achteruit het ravijn in en was op slag dood. Officieel geen 'Accident Marmotte', maar niet minder triest natuurlijk. Maar niet teveel van dit soort verhalen doen.
Ben niet te zwaar voor mijn lengte, maar te kort voor mijn gewicht.

trekbiker
Forum-lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 09 aug 2005 23:19

trekbiker 22 sep 2005 02:17

wat je ook nooit moet doen is met je voet proberen een klein takje bij je vork weg te halen voor je het weet zit je voet tussen de spaken en maak je een salto mortale over je fiets heen was ik blij dat ik een helm op had
schade?? ja aan me ego en zadel was beschadigt en 2 spaken krom en helm kapot maar hoofd was nog heel
<a target="_blank" href= " http://img.photobucket.com/albums/v394/ ... C01354.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;">mijn trekkie</a>

Plaats reactie