Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tijdritfiets Eddy Merckx

jeremia
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 jul 2005 14:54

jeremia 25 jul 2005 18:26

Vorig jaar vond ik in een winkel voor tweedehandsspullen een tijdritfiets van Eddy Merckx, Corsa extra, vooraan en bovenaan zwart zilver, achteraan roze en daartussen zitten witte stroken met Eddy Merckx erop. Ik moest hem absoluut hebben. Het is trouwens een zeer plezierige fiets om mee te rijden.
De prijs van 185 euro laat echter al vermoeden dat er grote problemen mee waren.
Inderdaad, het is mij niet gelukt om er harder mee te gaan dan 47 per uur op een dijk, terwijl ik op dezelfde dijk 48 rijd met een inexternal MBK Super Sprint van 12,5 kilo met slappe kromme wielen.
Ik heb hem al redelijk verbeterd maar het blijft problematisch, dus begon ik mij af te vragen van wie hij kan geweest zijn.
Hij moet een grote vent geweest zijn, want er was 7 cm van de stuurpen zichtbaar, wat veel is voor een fiets met een klein voorwiel en een maat 57. Het zadel moet op een hoogte van 106 cm van de grond gestaan hebben.
De voornaaf en de pedalen zijn van Campagnolo. De achternaaf en de pioen zijn van dura ace. De kettingbladen en de voorderailleur zijn van Suntour GPX. De remgrepen zijn van Exage Motion. De achterderailleur is van Shimano SIS. Het balhoofd had een vijs van Zeus. De 42 is ovaal, van Shimano Biopace. Het zijn Tubi Speciali double butted buizen van Columbus staal.
Het voorwiel zat te ver naar rechts, het achterwiel te ver naar links. De trapas had kapotte plastieken cups en was 113 mm in plaats van de wenselijke 102 mm. De zadelpen had scheve groeven waardoor het zadel scheef staat.
Het zijn twee tubes van 22 mm.
Er zit nog een sticker op van Telekom.
Als iemand zijn fiets herkent, wil die zich dan bekend maken. Dan zal het eenvoudiger worden om hem in orde te krijgen om er hard mee te gaan.
Vergeld hun toch, Jahwe, wat ze mij hebben misdaan.

tyrw
Forum-lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 18 mei 2004 13:58

tyrw 25 jul 2005 19:32

foto?

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4360
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 26 jul 2005 00:04

wordt toch eens tijd dat onze mod zijn underline gaat aanpassen want een forum tocht rijden op maandag? daar komen niet veel leden op af denk ik zomaar

silentbughunter
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 05 jan 2005 21:50

silentbughunter 26 jul 2005 02:08

Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 25 Juli 2005

wordt toch eens tijd dat onze mod zijn underline gaat aanpassen want een forum tocht rijden op maandag? daar komen niet veel leden op af denk ik zomaar

Het kan aan mij liggen maar ik snap je niet

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 26 jul 2005 02:18

Quoten: Origineel geplaatst door silentbughunter op 26 Juli 2005


Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 25 Juli 2005

wordt toch eens tijd dat onze mod zijn underline gaat aanpassen want een forum tocht rijden op maandag? daar komen niet veel leden op af denk ik zomaar

Het kan aan mij liggen maar ik snap je niet

29 mei 2006 is op een maandag, alleen slaat de 29 mei in TyrW z'n signature op 29 mei 2005.

jeremia
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 jul 2005 14:54

jeremia 26 jul 2005 17:11

Quoten: Origineel geplaatst door Tyr W op 25 Juli 2005

foto?


Wat hoop je te ontdekken op een foto?
Al wat ik moet weten is wat de originele stukken waren die op deze fiets zaten. Dan kan ik daar via internet naar zoeken.
Het probleem is namelijk dat je in België niet welkom bent bij een fietsenmaker als je fiets uit een andere winkel komt. Dan beginnen ze je vodden te verkopen om je te verjagen of de besteltermijn voor elke onnozelheid duurt drie maanden. Ik ga het dus zelf moeten oplossen.
Als iemand mij nu al eens zou kunnen uitleggen hoe het zit met mijn balhoofd. Het is een speciaal balhoofd. De draad op de vorkbuis is iets kleiner dan de gangbare maat op een stalen fiets. Daardoor kan de stelconus van Zeus die er verkeerdelijk opzit een beetje over en weer schuiven en dan rammelt de vork. Welke maat zou dat zijn en welke stelconus zou er op passen?
Vergeld hun toch, Jahwe, wat ze mij hebben misdaan.

jeremia
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 jul 2005 14:54

jeremia 27 jul 2005 17:39

Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 25 Juli 2005

wordt toch eens tijd dat onze mod zijn underline gaat aanpassen want een forum tocht rijden op maandag? daar komen niet veel leden op af denk ik zomaar

Spreek kort en krachtig en zeg veel met weinig woorden.
Vergeld hun toch, Jahwe, wat ze mij hebben misdaan.

Plaats reactie