Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Frank VDB

twente
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 jun 2005 17:04

twente 31 jul 2005 13:58

Elke woord dat we er aan besteden is 1 te veel.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 31 jul 2005 14:31

Ach, VDB is volgens mij qua fysieke mogelijkheden een van de grootste talenten van het Belgische wielrennen de afgelopen 10 à 20 jaar. Voor zijn type renner (Waalse klassiekers, misschien ook rondewerk) had hij geen gelijke.
Het moeilijke met hem is dat hij mentaal onder de grote druk en verwachtingen bezweken lijkt te zijn en dat hij bovendien nog in duistere wielermilieus terecht gekomen is, wat al helemaal verachterlijk is. In tegenstelling tot de onvoorstelbare naïeviteit van de "franky boys" heb ik al lang mijn hoop op een feedback van VDB opgegeven... Van wat ik er van lees geeft hij me echt de indruk van een manisch-depressief persoon (heb enkele vrienden die dat ook hebben/hadden), dus kan je alleen maar hopen dat hij goed begeleid wordt, en soms tegen zichzelf beschermd wordt.
Het is echt jammer hoe het met VDB gelopen is de laatste jaren... en toch vind ik dat haast geen enkele Belgische renner zo mooi op z'n fiets zit als hem.
VDB-fan ben ik echter nooit geweest.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 31 jul 2005 18:34

Ik vind het verhaal van VDB ongelooflijk. De enige reden dat hij nog een contract heeft is de gratis reclame in het wielergekke Belgie. Elke andere renner zou allang de laan uitgestuurd zijn. Deze man toont een arrogantie die zelfs Armstrong zich niet kan veroorloven. Hij wil rijden als een kamioen, maar heeft daar nu niet de mogelijkheden toe. Als hij met minder genoegen zou hebben genomen, zou hij allang weer in vorm zijn geweest. Hij wil als een kampioen terugkomen, terwijl hij dat nooit is geweest. Misschien is het qua spieren wel een talent, qua mentaliteit en doorzettingsvermogen is hij zonder enige twijfel geen topsporter. Daar kun je gelukkig wel aan werken, maar ik twijfel of dat ooit nog gebeurd (maar het kan gebeuren, 1 goede uitslag kan hem misschien weer op het juiste spoor zetten).

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 01 aug 2005 02:17

Groot gelijk, ponsteen, en dat is meteen het wraakroepende: VDB neemt met zijn profcontract al jaren de plaats in van minstens een talentvolle jongere die ook een kans verdient.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

freek
Forum-lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 apr 2005 15:11

freek 03 aug 2005 11:54

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 30 Juli 2005

Zodra iemand betrapt wordt JA!  Dat zijn EPO honden die niet thuis horen in een peloton!


Tja, zolang je dus niet betrapt wordt is er geen vuiltje aan de lucht en hoor je wel thuis in het peloton, ook al neem je iedereen in de maling? Want da's nu juist het onfaire/hypokriete: sukkelaars die betrapt worden zijn de pechvogel en worden plotseling uitgespuwd als grote zondebok, door al de andere "heilige boontjes"...
Maar goed het ging over VDB: tja, wat moet een mens daar nog over zeggen? Natuurlijk moest hij beschaamd zijn, want geen enkele renner heeft zoveel kansen gekregen als hij, en ze telkens weer verknoeid. Maar de media, die hem al van bij het begin van zijn carrière hebben zitten zot maken, spelen hier natuurlijk ook een erg dubbele rol: in plaats van hem gewoon te negeren tot hij nog eens een sportieve prestatie levert (of is het uitrijden van een etappe in de ronde van het Waalse gewest al volle krantenpagina's waard?) springen ze als een zwerm vliegen op hem, om dan de eersten te zijn om hem weer af te maken als hij - weer eens - de straffe beloften niet waarmaakt... Enerzijds zou VDB er verstandiger aan doen zich wat van de media af te zonderen - maar anderzijds weet hij natuurlijk ook dat hij alleen nog dank zij die media-bekendheid nog een profcontract krijgt.
Maar goed, wat straffe uitspraken betreft is hij alvast helemaal terug; da's toch het voornaamste!
 

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 03 aug 2005 18:51

VDB heeft toch wel een mooie proloog gereden in Mechelen (Eneco-Tour). Hij reed wel op een tijdritfiets van Trek deze keer.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 03 aug 2005 19:30

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 03 Augustus 2005
VDB heeft toch wel een mooie proloog gereden in Mechelen (Eneco-Tour). Hij reed wel op een tijdritfiets van Trek deze keer.


Het zal wel aan de fiets gelegen hebben dan!

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 04 aug 2005 00:59

Tja, zolang je dus niet betrapt wordt is er geen vuiltje aan de lucht en hoor je wel thuis in het peloton, ook al neem je iedereen in de maling? Want da's nu juist het onfaire/hypokriete: sukkelaars die betrapt worden zijn de pechvogel en worden plotseling uitgespuwd als grote zondebok, door al de andere "heilige boontjes"...
@ Freek: Hoe kan je iemand nu beschuldigen van gebruik van ongeoorloofde middelen als er niets gevonden wordt? Zoals jij het stelt gebruikt IEDEREEN maar worden alleen een paar pechvogels gesnapt.  Heb je er wel eens aan gedacht dat er ook veel renners CLEAN rijden? Nee zeker.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 04 aug 2005 01:09

Quote: Origineel geplaatst door Marconi op 03 Augustus 2005
@ Freek: Hoe kan je iemand nu beschuldigen van gebruik van ongeoorloofde middelen als er niets gevonden wordt? Zoals jij het stelt gebruikt IEDEREEN maar worden alleen een paar pechvogels gesnapt. Heb je er wel eens aan gedacht dat er ook veel renners CLEAN rijden? Nee zeker.



Ja, ik vind gezond sporten en zuiver aan competitie doen top-prioriteit! Niets is dan ook zo ergerlijk dan je de sport waar je dagelijks voor leeft en waarvan je zoveel houdt constant onder verdenking te zien staan... (temeer als dit gebeurt door mensen met een onrealistische blik erop)

Vraag is wat het ergst is: jongens die zuivere sport hoog in het vaandel voeren gaan verdenken/zwartmaken of niet-betrapte competitievervalsers het voordeel van de twijfel geven.
Als rechtenstudent en sportliefhebber is mijn keuze gauw gemaakt...
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 04 aug 2005 08:18

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 03 Augustus 2005






Ja, ik vind gezond sporten en zuiver aan competitie doen top-prioriteit! Niets is dan ook zo ergerlijk dan je de sport waar je dagelijks voor leeft en waarvan je zoveel houdt constant onder verdenking te zien staan... (temeer als dit gebeurt door mensen met een onrealistische blik erop)

Vraag is wat het ergst is: jongens die zuivere sport hoog in het vaandel voeren gaan verdenken/zwartmaken of niet-betrapte competitievervalsers het voordeel van de twijfel geven.
Als rechtenstudent en sportliefhebber is mijn keuze gauw gemaakt...



Zoals Dick Pound van het WADA....

freek
Forum-lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 apr 2005 15:11

freek 04 aug 2005 12:05

@ Freek: Hoe kan je iemand nu beschuldigen van gebruik van ongeoorloofde middelen als er niets gevonden wordt? Zoals jij het stelt gebruikt IEDEREEN maar worden alleen een paar pechvogels gesnapt.  Heb je er wel eens aan gedacht dat er ook veel renners CLEAN rijden? Nee zeker.


Veel? renners? clean? rijden?
Ach, maar dat bedoel ik ook helemaal niet: ik wil best iedereen het voordeel van de twijfel gunnen, maar twijfel er dan ook niet over dat de pechvogels die gesnapt worden inderdaad maar het topje van de ijsberg zijn, zodat ik hun brandmerking wat hypokriet vind... Maar dat betekent niet dat ik iedereen verdenk; ik wil alleen niet naïef zijn. Overigens, "gezonde topsport" is een contradictio in terminis vrees ik... 
 

speed@
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 apr 2005 17:44

speed@ 04 aug 2005 18:09

In de wielersport is iedereen positief behalve als hun plasje negatief uitvalt.
Ride on

Plaats reactie