Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

erwin bakker

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4356
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 31 jul 2005 13:54

En weer en rijder betapt op doping. het worden er tegenwoordig steeds meer lijkt het wel. En ook Erwin Bakker gaat geheel volgens de laatste mode niet in de verdediging maar legt de schuld ook volledig bij zichzelf.

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 31 jul 2005 15:18

Heeft toch ook geen nut om dit tegen te spreken als je het zeker weet het te hebben gebruikt.

Hoop dat zijn broer er geen gevolgen voor zijn zaak van heeft.

Lokale rijders vermoeden het al een tijdje , vanwege zijn enorme progressie in korte tijd.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

rtimeepic
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 07 apr 2005 23:53

rtimeepic 31 jul 2005 19:49

Geplaatst op: 30 jul 2005 tijd: 13:58 | IP genoteerd Quote Bakkertje
Als je het lef hetbt zo de fout in te gaan als ik gegaan ben, moet ik ook het lef hebben om nu niet weg te duiken..
die laatste stap naar de top zou nog een korte investering zijn, ik was goed voor top 15 noteringen maar niet goed genoeg voor een podium, althans nog niet dit jaar want elk jaar ging het beter. Ik wilde teveel en te snel, en nam de beslissing voor Canada.Die 2 wedstrijden in amerika zouden "het"dan bewijzen De sprong naar het podium was gemaakt, maar ik val er nu hard vanaf, in een diepe kuil, en daar moet ik nu zelf uit gaan klimmen. Spijt en excuses maken niets goed, laat staan wat ik de mountainbike wereld aandoe.
Als sportman ben ik niemand meer, maar als persoon nog steeds diezelfde Bakkertje als voorheen. Ik ga mezelf eerst even Resetten de komende weken en een nieuw begin zoeken..
Licht het nou aan mij of reageren de mountainbikers meer als echte mannen ( klote & sorry ) dan de tegenpolen op de weg die de honden de schuld geven ?
Bakker veel sterkte
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 01 aug 2005 15:18

nverwachts komt het niet.
Een aantal jongens die in de Nederlandse Top competitie rijden fluisterden dit al een tijdje. Nu bljiken ze gelijk te hebben.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 aug 2005 15:23

Quoten: Origineel geplaatst door R Time / Epic op 31 Juli 2005



Licht het nou aan mij of reageren de mountainbikers meer als echte mannen ( klote & sorry ) dan de tegenpolen op de weg die de honden de schuld geven ?

Hmmm... Marc Lotz is toch ook een wegrenner die op eenzelfde manier als deze koekeBakker reageerde?
Less is bore

Gebruikersavatar
derosa
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2004 22:59

Gebruikersavatar derosa 01 aug 2005 16:34

Quote: Origineel geplaatst door R Time / Epic op 31 Juli 2005
Licht het nou aan mij of reageren de mountainbikers meer als echte mannen ( klote & sorry ) dan de tegenpolen op de weg die de honden de schuld geven ?Bakker veel sterkte


Licht het aan jou? Misschien als het licht uit is en je minder wartaal uitkraamt.

rtimeepic
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 07 apr 2005 23:53

rtimeepic 01 aug 2005 16:42

Quoten: Origineel geplaatst door DeRosa op 01 Augustus 2005


Quote: Origineel geplaatst door R Time / Epic op 31 Juli 2005


Licht het nou aan mij of reageren de mountainbikers meer als echte mannen ( klote & sorry ) dan de tegenpolen op de weg die de honden de schuld geven ?
Bakker veel sterkte

Licht het aan jou? Misschien als het licht uit is en je minder wartaal uitkraamt.

Blijven we relaxed ?
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 aug 2005 16:50

Er was wel degelijk een Belg die het verhaal verzon dat de EPO voor zijn hond was. De naam schiet mij alleen even niet te binnen. Was het VdB?
Less is bore

rtimeepic
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 07 apr 2005 23:53

rtimeepic 01 aug 2005 17:03

Zondag trof de douane verboden middelen aan in de auto van Edita Rumsas, de echtgenote van wielrenner Raimondas Rumsas, nummer drie van de laatste Tour de France. Het zou volgens hem om medicamenten voor zijn zieke schoonmoeder in Litouwen gaan. Ook andere sporters en hun begeleiders gaven de afgelopen jaren interessante verklaringen af"Ik ben geflikt. Iemand heeft iets in mijn bidon gedaan, terwijl ik in de kerk zat" (wielrenner Eddy Merckx, 1969)."Er is geknoeid met mijn urine" (wielrenner Gerben Karstens, 1969)."Ze gaven me een verkeerde pil." (wielrenner Rini Wagtmans, datum onbekend)"Ik heb duivenvlees gegeten. Die duivenmelkers drogeren hun beesten, dus vandaar." (wielrenner Adri van der Poel, 1983)"Ik heb last van jicht. Daarom gebruikte ik probenicide." (wielrenner Pedro Delgado, 1988)"Ik snap echt niet wat er aan de hand is. Ik heb nooit iets genomen. Mijn lichaam maakt zelf extra testosteron aan." (wielrenner Gert-Jan Theunisse in 1988 en 1989 en 1990.)"Ik heb geen dope genomen. Dat zweer ik op het hoofd van mijn kinderen.' (voetballer Diego Maradona, 1990.)"Ik nam mij zelf dopingcontroles af. Als ik positief was, meldde ik me af voor de eerstvolgende wedstrijd." (Diego Maradona, 1996). "We hebben bedorven kip gegeten." (Jan Gisbers, ploegleider van de PDM-wielerploeg, 1991)"Het was geen bedorven kip, maar bedorven Intralipid." (Gisbers, enkele weken later.)"Clenbuterol staat niet op de dopinglijst." (atlete Katrin Krabbe, 1992)"EPO is net zo onschuldig als jus d' orange" (Sportarts Michele Ferrari, 1994)"Ik heb de hele nacht met mijn vrouw gevreeën. Dat verklaart mijn te hoge testosteronspiegel." (Atleet Dennis Mitchell, 1998.)"Ik heb EPO gebruikt. Ik ben wielrenner." (Alex Zülle in 1998.)"Er is iets gevonden in de auto van onze ploeg ja." (TVM-ploegleider Cees Priem, juli 1998)."Het is EPO ja. Rotwoord. Waarschijnlijk heeft iemand het in onze auto gelegd." Priem, amper 10 minuten later."De EPO was niet voor de ploeg, maar voor een Russisch kinderziekenhuis." De voltallige TVM-ploeg, augustus 1998."Het bandje zat te strak om mijn pols. Daarom viel mijn hematocrietwaarde te hoog uit." (wielrenner Erik Dekker, 1999)."Iemand heeft nandrolon in mijn tandpasta gedaan." (Atleet Dieter Bauman, 1999)."Inderdaad, ik heb EPO gebruikt. Ik stop met wielrennen." Niklas Axelson, 2000."Ze hebben verboden middelen in mijn bagage gevonden, niet in mijn bloed. Ik wilde ze helemaal niet gebruiken. Ik had ze uit voorzorg." (wielrenner Dario Frigo, 2001)"Wij gebruiken alleen voedingssupplementen. Die waren natuurlijk met nandrolon vervuild." (De voetballers Frank de Boer, Edgar Davids en Jaap Stam, 2001.)"Ze hebben rundvlees met nandrolon erin gegeten." (Voetballer Bert Konterman over zijn collega's.)"Het eten van vlees van een niet gecastreerd varken kan ook voor een verhoging van de nandrolonwaardes zorgen." Nederlands Centrum voor Dopingvraagstukken, 2001."Het waren medicijnen voor mijn hond." (wielrenner Frank Vandenbroucke, 2002)."Mijn tandarts heeft me verdoofd met cocaïne." (wielrenner Gilberto Simoni, 2002). "Ik heb Colombiaanse thee gedronken bij mijn schoonmoeder. Daar moet de coke in hebben gezeten." (Simoni, over dezelfde kwestie.)"Ik heb bonbons gegeten bij mijn tante. Daar zat de cocaïne in." (Alweer Simoni)."De hele ploeg is gedrogeerd bij het eten. Het is een complot." (wielrenner Stefano Garzelli, 2002)."Edita had medicamenten bij zich voor mijn schoonmoeder in Litouwen. Ik had ze niet nodig"(Raimondas Rumsas, afgelopen dinsdag)"Edita zal mij heel wat moeten uitleggen." Raimondas Rumsas, een dag later.
da's pas wartaal.........ook van FvB
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 01 aug 2005 17:07

Afgelopen weekend was het EK MTB in Kluisbergen ( nee ik ben niet geweest, ik heb zelf gefietst).
Filip Meirhage was er ook... langs de kant en moedigde o.a. Sven Nys aan (die overigens knap 12e werd in zijn 3e mtb wedstrijd ooit).
Ik vind het flink van Filip dat hij komt kijken en supporteren.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 01 aug 2005 17:10

Quoten: Origineel geplaatst door R Time / Epic op 01 Augustus 2005


"Ik heb de hele nacht met mijn vrouw gevreeën. Dat verklaart mijn te hoge testosteronspiegel." (Atleet Dennis Mitchell, 1998.)

Ik zal mijn vriendin de wedstrijd kalender eens snel mailen
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

rtimeepic
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 07 apr 2005 23:53

rtimeepic 01 aug 2005 17:39

Smoezen/uitleg bij doping







Deze week werd wielrenner Dario Frigo gearresteerd en uit de Tour gezet; zijn vrouw vervoerde EPO-ampullen. Ooit zette ik voor NRC op een rij wat sporters zoal als uitleg gaven over hun (vermeende?) dopinggebruik. Inmiddels zijn er weer fraaie bijgekomen. Daarbij valt op dat een aantal renners geen smoesjes meer bedacht: o.a. David Millar, Oscar Camenzind en Marc Lotz erkenden EPO-gebruik. De mooiste smoes ooit kwam uit de mond van oud-wereldkampioen veldrijden Mario de Clercq - bij hem thuis werd EPO en andere verboden midddelen aangetroffen. Zijn uitleg: "ik had ze in huis als researchobject - ik ben namelijk een roman aan het schrijven."
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

Plaats reactie