Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Et Tu, Ernesto!

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 01 aug 2005 21:17

Ik hoorde vandaag uit betrouwbare bron, dat Colnago ook overweegt, of zelfs al bezig is, frames met geintegreerde balhoofden te produceren.

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 01 aug 2005 21:30

eeh, is dat goed?

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 01 aug 2005 22:45

Nou, ik vind dus van niet. Ik heb alleen maar een Colnago frame gekocht omdat het een klassiek balhoofd heeft.

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 01 aug 2005 23:00

Wees blij niemand zit op een geintegreerd balhoofdstel te wachten. Monteer een King en je hebt over 10 jaar nog geen probleem.
Colnago is simpel: iets is slecht tot het moment dat je magazijn leeg is. 1" was voldoende nooit zouden ze overstappen naar 1 1/8".......
Colnago zou nooit meedoen aan de gewichtsrace...... Een C50 weegt zo 1600 gramm, driemaal raden waar Ernesto in het najaar mee komt.......
Alle frames zouden in Italië geproduceerd worden in denk dat ze in taiwan in een deuk liggen (en bij Giant ook).

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 02 aug 2005 01:37

Dat Trek op z'n nieuwe TTX tijdritframe een geïntegreerd balhoofd stak baart me anders ook wel zorgen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 02 aug 2005 08:13

Plagiaat!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37660
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 aug 2005 09:34

Eindelijk.... Colnago gaat ook die ouderwets ogende balhoofdstellen afschaffen. De discussie dat het conventionele systeem beter is slaat in mijn ogen namelijk nergens op. Hoeveel mensen hier op het forum hebben zelf of uit 1e hand wel eens een total loss geintegreerd balhoofdsetje gezien? In de FIETS stond pas ook een artikel waarin ze ook aangaven dat geintegreerd minder sterk is dan traditioneel, maar dat 99,9 van de fietsers daar nooit problemen mee zal hebben.
De C50 wordt in mijn ogen veel mooier als nu ook de voorkant mooi strak wordt. Mijn tip: ook die rechte vork afschaffen .
Less is bore

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 02 aug 2005 10:46

>Eindelijk.... Colnago gaat ook die ouderwets ogende balhoofdstellen afschaffen.
Ik vind ze mooier.

> De discussie dat het conventionele systeem beter is slaat in mijn ogen namelijk >nergens op.
Ik ken meerdere mecaniciens, waaronder een TdF mecanicien, die mij vertelden dat ze frames hebben weggesmeten vanwege problemen met het geintegreerde balhoofd.

Het is zowieso minder goed afgedicht.Alles valt en staat met de vorm van de balhoofdbuis: deze moet PERFECT rond zijn en goed gevlakt zijn. Daar mankeert het nogal eens aan. En het is ook nog zwaarder! Lees eens het verhaal van Chris King hierover:

http://www.chrisking.com/pdfs/Int Headsets Explained


Ik heb grote problemen gehad met mijn Look balhoofd en heb het frame uiteindelijk ingeruild voor de C50, vanwege het feit dat ik NOOIT meer een G.B. wil hebben. Als het moet laat ik voortaan maatframes maken met klassiek balhoofd. Dat kan gelukkig bij Merckx nog steeds, al kost het een hoop, maar ja, dan heb je ook wel alles zoals je het hebben wilt.

>Hoeveel mensen hier op het forum hebben zelf of uit 1e hand wel eens een total >loss geintegreerd balhoofdsetje gezien?
Het is niet het setje, maar je frame dat uitlubbert

>In de FIETS stond pas ook een artikel waarin ze ook aangaven dat geintegreerd >minder sterk is dan traditioneel, maar dat 99,9 van de fietsers daar nooit >problemen mee zal hebben.
99 van de fietseigenaars fietst niet zo heel veel en ook alleen nog met mooi weer.

Trouwens, alleen dat al: het is minder sterk, maar het wordt dus alleen toegepast vanwege het feit dat het er leuker uitziet. Vernieuwing is niet gelijk aan vooruitgang. Als het er slechter van wordt moet je het nooit veranderen: if it ain't broke, don't fix it!

>De C50 wordt in mijn ogen veel mooier als nu ook de voorkant mooi strak >wordt. Mijn tip: ook die rechte vork afschaffen
Heeeeeeeeeeeeeeeelp! :-)

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37660
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 aug 2005 11:11

Dat artikel van Chris King kende ik al ja. Vind het persoonlijk allemaal een beetje overdreven. De semi-geintegreerde headsets zijn echt niet zo mega slecht als dat iedereen doet geloven.
Net zoals jij mensen kent die de boel weg hebben moeten gooien ken ik er ook persoonlijk die na 3 jaar en 25.000km hun Prince hebben omgeruild voor een Dogma waarbij er nog totaal geen problemen waren. Maar goed, iedereen zijn eigen keuze!! Ik denk dat Colnago gewoon kijkt wat de markt wil en de markt wil momenteel gewoon een mooi strak afgewerkte fiets. De mensen die nog een classiek balhoofdstel willen zijn denk ik fors in de minderheid en daar blijft de schoorsteen bij Ernesto niet van roken. Dus let maar eens op hoe de nieuwe vork eruit gaat zien .
Less is bore

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 02 aug 2005 13:47

Quote: Origineel geplaatst door schmo op 02 Augustus 2005
Plagiaat!


Nee, zelfde TS. Kijk maar eens in zijn profiel daar

gvanloo
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 14 mei 2004 18:32

gvanloo 02 aug 2005 14:38

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 02 Augustus 2005


Dat artikel van Chris King kende ik al ja. Vind het persoonlijk allemaal een beetje overdreven. De semi-geintegreerde headsets zijn echt niet zo mega slecht als dat iedereen doet geloven.
Net zoals jij mensen kent die de boel weg hebben moeten gooien ken ik er ook persoonlijk die na 3 jaar en 25.000km hun Prince hebben omgeruild voor een Dogma waarbij er nog totaal geen problemen waren. Maar goed, iedereen zijn eigen keuze!! Ik denk dat Colnago gewoon kijkt wat de markt wil en de markt wil momenteel gewoon een mooi strak afgewerkte fiets. De mensen die nog een classiek balhoofdstel willen zijn denk ik fors in de minderheid en daar blijft de schoorsteen bij Ernesto niet van roken. Dus let maar eens op hoe de nieuwe vork eruit gaat zien .


A. Het artikel is al van 2002 dus 3 jaar oud. In die tussentijd is er al veel veranderd. Zoals in het verhaal van fiets te lezen is heb je nu vooral semi geintegreerd.
B. Verhaal van een leverancier die alleen maar gewone balhoofden verkoopt dus niet objectief.
C. Zoals Daniel al schrijft. De markt wil geintegreerd dus kun je wel vasthouden aan iets uit het verleden en verdien je geen droog brood meer. Dus dan is de keus niet zo moeilijk. ga er maar van uit dat ook Chris King geintegreerd gaat maken op den duur omdat de omzet van hun gewone balhoofden drastisch zal teruglopen cq al drastisch is teruggelopen.
D. Zoals zo vaak. Tuurlijk gaat er wel eens eentje kapot. Maar dat is met traditionele balhoofden niet anders. Denk toch niet dat iets slechts op 90 van de fietsen zit en dat al jarenlang. Dan had het er echt niet opgezeten.

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 02 aug 2005 14:53

>A. Het artikel is al van 2002 dus 3 jaar oud. In die tussentijd is er al veel veranderd. Zoals in het verhaal van fiets te lezen is heb je nu vooral semi geintegreerd.
*Er zijn nog veel frames met volledig geintegreerde balhoofden. Nadat ik mijn klacht over het G.B. postte op de LOOK website, kreeg ik flink wat mails van mensen die exact hetzelfde probleem hadden. Dat gaat dus over een semi G.B.


>B. Verhaal van een leverancier die alleen maar gewone balhoofden verkoopt dus niet objectief.
*niet waar: hij maakt ook geintegreerde (Perdido), maar zegt eerlijk dat ze minder goed zijn.

> *C. Zoals Daniel al schrijft. De markt wil geintegreerd dus kun je wel vasthouden aan iets uit het verleden en verdien je geen droog brood meer. Dus dan is de keus niet zo moeilijk. ga er maar van uit dat ook Chris King geintegreerd gaat maken op den duur omdat de omzet van hun gewone balhoofden drastisch zal teruglopen cq al drastisch is teruggelopen.
*zie antwoord op B


>D. Zoals zo vaak. Tuurlijk gaat er wel eens eentje kapot. Maar dat is met traditionele balhoofden niet anders. Denk toch niet dat iets slechts op 90 van de fietsen zit en dat al jarenlang. Dan had het er echt niet opgezeten.
* Dat is een onzin redenatie : het komt veel voor, dus moet het wel goed zijn. Over een jaar kan je zo redenerend zeggen: alle fietsen worden met 10S afgemonteerd, dus is het beter dan 9S.
Ik rijd nog erg vaak als de weg nat is op een 15 jaar oude stalen Jan Janssen met 8S en buiscommandeurs. Ik rijd er net zo hard op als op mijn Titanium maatframe...........Wedden dat over een tijdje weer staal in de mode komt als de markt met carbon verzadigd is? Maar dan net iets anders dan vroeger natuurlijk.

Dit alles is puur een modekwestie. Fietsen worden steeds meer als modeaccessoire gezien. Het hele carbon verhaal is natuurlijk onzin. Zeker voor carbon inserts, achtervorken, sturen, bidonhouders, stuurpennen etc. TOUR schreef vorig jaar (?) een negatief verhaal over G.B. en over de slechte kwaliteit van vele carbon onderdelen.

In TOUR werden pas allerlei fietsen getest door ervaren rijders. De fietsen waren helemaal ingepakt en je kon niet meer zien of je op staal, alu, carbon of titanium reed. Uitkomst: niemand kon enig verschil vaststellen. Alleen de geometrie maakte uit of een fiets prettig werd gevonden of niet.

Maar ja, iedereen koopt maar wat hij/zij wil. De fiets/accessoire industrie vaart er wel bij.

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Plaats reactie