Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Centaur vs Ultegra 2005

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 aug 2005 15:46

Quoten: Origineel geplaatst door Tyr W op 05 Augustus 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 05 Augustus 2005


Ergonomie is iets persoonlijks. Er zijn hele volksstammen die de remhendels van Campa te smal en te weinig gevormd vinden. Dat is dus een keuze die ieder voor zich moet maken.

Alleen als je een Italiaans frame hebt is er natuurlijk geen keuze..

Dat staat uiteraard als een paal boven water!!!
Less is bore

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 05 aug 2005 15:53

Een ding weet ik wel, als ik een italiaans frame koop, gaat er waarschijnlijk Shimano op, al was het maar om andere mensen te irriteren (mijzelf maakt het namelijk niet zoveel uit ;)).

niek
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 dec 2004 11:44

niek 05 aug 2005 16:03

haha
 
daar komt nog bij dat het dura ace crankstel veel mooier is...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 aug 2005 17:54

Heee, gaan jullie weer eens snel terug naar "dat andere forum"
Je kunt trouwens heel veel over Shimano zeggen en over de kwaliteit zul je mij ook nooit horen, maar dat DA crankstel is gewoon NIET mooi. Denk dat de meerderheid van de Shimanorijders het ook niet mooi vindt.
Less is bore

tyrw
Forum-lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 18 mei 2004 13:58

tyrw 05 aug 2005 17:54

LOL!! Zie je wel dat het puur emotie is, die keuze? Shima op je Italiaan doen om de Campa-fans te sarren is wel de mooiste :). De rest van de welles/nietus discussie kunnen we denk ik bij andere topics (over)voeren.

niek
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 dec 2004 11:44

niek 05 aug 2005 18:56

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 05 Augustus 2005


Heee, gaan jullie weer eens snel terug naar "dat andere forum"
Je kunt trouwens heel veel over Shimano zeggen en over de kwaliteit zul je mij ook nooit horen, maar dat DA crankstel is gewoon NIET mooi. Denk dat de meerderheid van de Shimanorijders het ook niet mooi vindt.


haha altijd leuk zo'n discussie... Ik heb eigenlijk geen voorkeur voor campa of shimano. Dat bij ons alle fietsen afgemonteerd zijn met shimano, komt vooral omdat op de allereerste fiets shimano gemonteerd zat. Hierdoor zijn alle wielen, tandwielen enz... ook van shimano. Het overstappen op campa wordt hierdoor niet eenvoudiger.
Trouwens ik vind het dura ace crankstel wel erg mooi, sorry...

twijfelaar
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 mar 2005 14:40

twijfelaar 05 aug 2005 19:04

eventjes een knuppel in dit hoenderhok gooien...


ga eens kijken naar de top tien van de tour en ga eens na wie er met campa en wie met shimano reed.

Ik denk dat we snel zijn uitgepraat over gruwelijke gewichtsvoordelen en wat dan ook van campa. Quasi de ganse top 10 reed er met shimano.

En dan nog... de meesten hier zijn recreanten.

Ik denk dat je gewoon kiest voor wat je mooi vindt en wat je FM mee vertrouwt is (niet alle FM werken routinematig met campa).

Zelf vind ik de handvaten van campa spuuglelijk: de goedkopere groepen zo lelijk hard plastiek en dan dat pinneke dat zo mooi omhoog wijst op het einde van het handvat slaat echt alles.

Ik vind die bij shimano veel geslaagder.
En ze grijpen lekker vast.

De crank van dura ace vind ik dan weer een draak. Die brede kettingbladen zijn aan mij niet besteed.

Voor mij is mijn droomgroep absoluut een full ultegra.

Nu nog sparen...

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4359
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 06 aug 2005 13:56

Daar gaan we weer. blijkbaar had shimano (en dat zal wel nog een hele tijd blijven)meer geld over om ploegen te sponsoren zodat er ook meer renners met de onderdelen van shimano rijden in de tour. dat heeft helemaal niets met de kwaliteit te maken het gaat zoals in alle sporten alleen maar om het geld.

Neemt overigens niet weg dat ik ondanks het feit dat ik beide merken mooie groepen vind maken maar toch voor campa heb gekozen en dan vooral aangezien iedereen met shimano rijdt en ik wel iets anders wil

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 06 aug 2005 14:08

Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 06 Augustus 2005

Daar gaan we weer. blijkbaar had shimano (en dat zal wel nog een hele tijd blijven)meer geld over om ploegen te sponsoren zodat er ook meer renners met de onderdelen van shimano rijden in de tour. dat heeft helemaal niets met de kwaliteit te maken het gaat zoals in alle sporten alleen maar om het geld.Neemt overigens niet weg dat ik ondanks het feit dat ik beide merken mooie groepen vind maken maar toch voor campa heb gekozen en dan vooral aangezien iedereen met shimano rijdt en ik wel iets anders wil

en om iedereen te plezieren komt er op mijn nieuwe fiets zowel campa als shimano, die hebben we nog niet gehad hé

niek
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 dec 2004 11:44

niek 06 aug 2005 14:46

Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 06 Augustus 2005


 en om iedereen te plezieren komt er op mijn nieuwe fiets zowel campa als shimano, die hebben we nog niet gehad hé

 dan ben ik wel benieuwd hoe je dat gaat verdelen?

Plaats reactie